خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
مقالات من

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله استفاده از مواد افزودني مختلف در تثبيت خاک هاي سولفاته در استان يزد تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استفاده از مواد افزودني مختلف در تثبيت خاک هاي سولفاته در استان يزد تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله استفاده از مواد افزودني مختلف در تثبيت خاک هاي سولفاته در استان يزد تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استفاده از مواد افزودني مختلف در تثبيت خاک هاي سولفاته در استان يزد تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی زلزله شناسی و مهندسی زلزله
تعداد صفحات: 9
نویسنده(ها):
ایمان ترابی – دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات یزد، دانشکده فنی و مهندسی، گروه عمران، یزد ، ایران
محسن صادقیان – دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب، دانشکده فنی مهندسی، گروه راه و ترابری، تهران، ایران
حامد معتمدی – کارشناس ارشد راه و ترابری دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
محمد رستگاری – کارشناس ارشد برنامه ریزی منطقه ای دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، دانشکده هنر و معماری، تهران، ایران

چکیده:
تورم خاک های مسئله دار باعث ایجاد خسارت جدی در جاده های کم ترافیک و روستایی که از ضخامت کم و روسازی ضعیفی برخوردارند، می شود. تا به امروز روش های مختلفی به منظور تثبیت این گونه خاک های مسئله دار که حاوی مقادیر متفاوتی از سولفات بوده اند انجام شده است. عملکرد سیمان با پوزولان طبیعی با خاک سولفاته تا حدودی از عملکرد پوزولان صنعتی بهتر می باشد. باتوجه به وجود مقادیر بالای تولید آجر در یزد استفاده از ضایعات این محصول مثبتی تیز برای شهر یزد به همراه داشته باشد. تحقیقات انجام شده در راستای شناخت خاک های مناطق کویری کشور از دیدگاه مهندسی راه، اندک است. در این مناطق تهیه مصالح متعارف مورد نیاز برای ساخت لایه های روسازی بعضاً با مشکلات و هزینه زیادی همراه است. خاک های موجود در مناطق کویری ایران عموماً حاوی مقادیر بالایی نمک یا سولفات بوده و جزء خاک های مسئله دار به حساب می آیند. در واقع به کارگیری این خاک ها در موارد مختلف ساختمانی و راهسازی باعث بروز مشکلات عدیده ای از قبیل تورم زیاد، نشست، کاهش مقاومت و عدم زهکشی مناسب می شود. در این تحقیق از چند ماده مختلف پوزولاتی، اعم از طبیعی و مصنوعی در فرایند تثبیت استفاده شد. در انتخاب مواد پوزولاتی سعی شده است در دسترس بودن و توجیه پذیر بودن از نظر اقتصادی ملاک عمل باشد. از این رو تلاش بر این بوده تا از ظرفیت های موجود در استان بهره برداری شده و از منابع و صنایع داخل استان به دلیل حداقل نمودن فاصله حمل و همچنین رفع مشکلات زیست محیطی موجود استفاده شود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 25 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله طراحي روشهاي عملي آشناسازي دانش‌آموزان با پژوهش تحت pdf دارای 156 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحي روشهاي عملي آشناسازي دانش‌آموزان با پژوهش تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله طراحي روشهاي عملي آشناسازي دانش‌آموزان با پژوهش تحت pdf

1- بیان مقدمه، مسأله و اهداف پژوهشی

منابع فصل اول 

2- نگاهی تاریخی  

1-2- آئین مدرسی مانع کنجکاوی علمی  

1-1-2- سنت گرایی و یکسونگری مانع تحقیق و پژوهش علمی  

3-2- محیط خانواده وروحیه تحقیق و پژوهش   

1-3-2- عوامل بازدارنده روحیه تحقیق و پژوهش در محیط خانواده

2-3-2- عوامل تقویت کننده روحیه تحقیق و پژوهش در محیط خانواده

4-2- عوامل بازدارنده روحیه تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی  

1-4-2- روش تدریس قالبی  

2-4-2- تعلیم و تربیت نقلی  

3-4-2- تعلیم و تربیت بانکی  

4-4-2- فقدان روح پرسشگری  

5-4-2- مطرح نشدن مجهولات

6-4-2- روش تدریس معلم محوری  

7-4-2- فقدان آموزش روشهای تحقیق در مدارس  

8-4-2- وضع نامطلوب کتابخانه‌های مدارس  

9-4-2- فقدان روحیه تحقیق در بین معلمان 

10-4-2- فقدان نشریات علمی و تحقیقی به زبان دانش‌آموزی

5-2- عوامل تقویت کننده روحیه تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی  

1-5-2- ترویج روحیه اکتشاف و مشاهده‌گری

2-5-2- روش تعلیمی حل مسأله

3-5-2- هماهنگی روش تعلیمی حل مسأله با چگونگی شکل‌گیری رشته‌های علمی  

4-5-2- انتخاب الگوی تدریس متناسب با شرایط رشد دانش‌آموزان 

5-5-2- دادن کار پروژه‌ای به دانش‌آموزان

6-5-2- توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها

7-5-2- اجتناب از مطالعه بی‌هدف  

8-5-2- مدرسه و نماد هویت پژوهشی  

جمع بندی و تلفیق آثار و نظرات موجود 

منابع فصل دوم 

1-3- نظریه گشتالت  

2-3- نظریه میدانی  

3-3- نظریه یادگیری اجتماعی  

4-3- نظریه انتقادی و دیالکتیکی  

5-3- نظریه سیستمها

6-3- نظریه زیست بوم خلاقیت و پژوهش   

7-3- نظریات انگیزشی روحیه تحقیق و پژوهش   

8-3- چارچوب نظری  

منابع فصل سوم 

فصل چهارم 

روش تحقیق 

1-4- روش تحقیق

2-4- تعریف واژه ها و مفاهیم

3-4- نحوه اندازه گیری متغیرها

4-4- جامعه مورد مطالعه

5-4- حجم نمونه

6-4- روش نمونه گیری

7-4- روش گردآوری اطلاعات

8-4- اعتبار ابزار گردآوری اطلاعات

8-4- روایی ابزار گردآوری اطلاعات

9-4- شیوه های تحزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم 

یافته های تحقیق 

فصل ششم 

خلاصه ، نتیجه گیری و ارائه راهکارها

2- نگاهی تاریخی

رشد و ترقی روحیه تحقیق و پژوهش در افراد جامعه نیاز به بسترهای مساعد اجتماعی، مذهبی و سیاسی دارد، اگر از منظر تاریخی به این موضوع بنگریم، بعضی از اقدامات و تصمیمات فضای جامعه را راکد و بسته می‌کند، جلوی هر نوع خلاقیت و نوآوری را گرفته و تا مدتها جامعه در وضع ثابت و یکنواخت باقی می‌ماند، نمونه مشهور در این مورد وضعیت اروپا در قرون وسطی است

هربرت جورج ولز (H.W.Wells) مؤلف مشهور کتاب ”کلیات تاریخ“ درباره عدم بردباری کشیشان قرون وسطی با اندیشه‌های نوین علمی می‌نویسد. ”کشیشان و اسقفان مردمی خشک و جزمی و پیرو مقررات کلیسا بودند و تا هنگامی که به پگاه کاردینالی می‌رسیدند. چنان برای رسیدن به هدف‌های نزدیک خو گرفته بودند که هرگز چشمشان به افقهای دورتر و فکرشان به اندیشه‌های پهناور جهانی نمی‌رسید و برای چیرگی نیروی کلیسا که همانا نیروی آنان شمرده می‌شد بر آدمیان می‌کوشیدند

این نابردباری و پرخاشگری کلیسا تنها وابسته به امور دینی نبود، گروهی پیران خودکامه و سختگیر و ریاکار و نادان و بدخواه که در شورای کلیسا اکثریت داشتند بر هر دانشی جزء دانش خویش با بدگمانی می ‌نگریستند و هر نوع فکر و اندیشه‌ای را می‌خواستند اصلاح کنند و گرنه مردود بود. آنان علم را محدود می‌خواستند و بر آن رشک  می‌بردند، هر نوع کوشش فکری جزء در حوزه آنان تنفر ایشان را بر می‌انگیخت.[1]

اصحاب کلیسا آشکار ابراز می‌کردند که انسان باید از تجسس و تحقیق دست بکشد و به حقارت و ضعف خویش در مقابل ایمان و عقیده و در بر الهامات و معجرات اعتراف نماید و به آئین مسیح چشم بسته ایمان بیاورد، کلیسا می‌کوشید که عقل و علم را در خدمت ایمان و مسیحیت در آورد، روحانیون برای تحکیم موقعیت خود و جلوگیری از افشای حقایق کسانی را که از طریق تتبع و تحقیق به کشف مسائل مجهول توفیق می‌یافتند یا با استدلالی محکم، ‌بطلان نظریات پیشینیان را ثابت می‌کردند، با حربه تفکیر و حبس کیفر می‌دادند و چه بساء منادیان حق و حقیقت را به دستور رهبران به وضعی فجیع محکوم به مرگ می‌ساختند.[2]

به عقیده  شریعتی متد در قرون وسطی کلی، ذهنی و قیاسی بود، متد ذهنی یعنی روش کشف قواینن و نوامیس طبیعت یاجامعه و تاریخ بشر به طریق عقلی، منطقی و ذهنی، یعنی همین قدر که مجهولی به بدیهیات اولیه برگردانده می‌شد معلوم بود و احتیاج به بررسی و تحقیق نداشت، متفکری که این متد را دارد، احتیاج به تجربه. و مطالعه در جزئیات و شناخت طبیعت و آزمایشگاه ندارد، می‌نشیند و راجع به هستی فکر می‌کند و قوانینی که در منطق انسان و در تعقل مجرد وجود دارد، کشف می‌کند و بر طبق آن قوانین دنیا را مطالعه می‌کند، بدون اینکه خودش در طبیعت نزدیک شود و یا در طبیعت مطالعه کند.[3]

در قدیم برای تحقیق روی زمین، روی درخت، روی انسان، روی جانور، روی آسمان احتیاج به نگاه کردن مستقیماً در معرض دید قرار دادن، تجربه کردن و مشاهده کردن نبود، بلکه گوشه خانه می‌رفتند، کتاب‌ها را دور خودشان جمع می‌کردند، پرده‌ها را می‌کشیدند و در تنهاییی به اندیشیدن خالی می‌پرداختند و این می‌شد کتاب طبیعیات درباره جانوارن، بدون اینکه جانور را دیده باشند، درباره سیارات بدون اینکه سیارات را نگاه کرده باشند درباره خلقت زمین، بدون اینکه کوچکترین تجربه‌ای در این مورد داشته باشند.[4] ; متد منطقی غیر تجربی، غیر مشاهده‌ای که همه متفکرین گذشته با این متد می‌اندیشیدند راه به جایی نمی‌برد، برای اینکه متد تحقیق منطقی درون گرایانه است ; این متدولوژی، این جور اندیشیدن به کلیات و ذهنیات، فقط منطق خالی و پرداختن به مسائل از طریق تعقل صرف، بدون توجه به جزئیات مانع پیشرفت علم بوده است.[5]

بعد از پایان قرون وسطی و با اصلاحاتی که در مذهب مسیحیت به عمل آمد. بویژه گرایش پروتستانیسم در مقابل علم، گرایش کاملاً مساعد و مناسب و فعال و پذیرا داشته است، همچنانکه ماکس وبر[6] نشان داده است در نظر پروتستانها علم خداوند  و مشیت‌های وی را نمی‌توان درک کرد، مگر با آگاهی بر کارها خداوند، علمی که مورد توجه پروتستانها قرار گرفت، در ابتدا فیزیک و سپس سایر علوم طبیعی و خصوصاً ریاضیات بود ; روبرت مرتون نیز با توجه به تجزیه و تحلیل‌های ماکس وبر در تأیید آن عقیده دارد که در قرن هفدهم، هیجدهم و نوزدهم پوریتانیها، به نحو کاملاً چشمگیر در پیشرفت علمی انگلستان، آلمان و ایالات متحده سهیم بوده‌اند، یوریتانها، همچنین در غنی کردن برنامه‌های علمی مدارس پیشر قدم بوده‌اند.[7]

زهد اخلاقی در مذهب پروتستاتیسم  کالون متضمن سه وظیفه بود

1-    کار : مبارزه با تنبلی، بیکارگی و مشارکت مثبت در تجلی عظمت و جلال خداوند

2-    داشتن زندگی سخت و دشوار : دوری از رفاه و لذت، دوری از زندگی پر تجمل و اسراف

3-    توجه به علم تجربی : آموختن علم تجربی وسیله‌آی برای درک آثار پروردگار است، مطالعه در زمینه علوم طبیعی باعث می‌شود تا بزرگی و فرزانگی خداوند بر مؤمن آشکار گردد. [8]

روحیه‌ای که در فوق تشریح شد، توسط نیرومندترین عنصر فرهنگی یعنی مذهب نتایج مهمی را در بر داشت، طرد هر گونه تفکر جادویی و خرافاتی، تکیه بر کنترل نفس، توجه و گرایش به آگاهی‌های علمی و تجربی، روحیه تحقیق و پژوهش را نهادینه کرد وتوسعه علمی و صنعتی را در اروپا و آمریکا به ارمغان آورد

در دنیای  اسلام هر چند در ابتدای گسترش آن، مسلمین به فکر مسائل نظامی، لشکرکشی  و تثبیت حاکمیت خود بودند ; اما تحولات بعدی که در مرکز امپراطوری اسلام پیش آمد، بغداد قرن نهم (بویژه با شروع خلافت بنی عباس) در درون خود ملیت‌های مختلف همچون ایرانیان، اعراب، سریانیان و ترکان را در خود جای داده بود و مهمتر اینکه اندیشه‌ها، متفکرین مختلف و دانشمندانی از چهار گوشه امپراطوری گسترده اسلام در آن جمع شده بودند، عالمانی که بعضاً یهودی، مسیحی، زرتشتی و حتی دهری (ماتریالیست) بودند

در چنین فضایی بود که رنسانس یا عصر طلایی اسلام شروع به تبلور نمود ; علم گرایی و علم پروری مسلمین شهره آفاق گردید و زمینه‌های رشد و گسترش فعالیت‌های علمی در جهان اسلام به سرعت شکل گرفت، و پنج حوزه مختلف مراکز علمی که همگی در شرق بودند به نحوه چشمگیری به اشاعه علم و تحقیق مبادرت می‌کردند، چین، هندوستان، ایران شمال بین النهین (سوریه امروزی) و حوزه اسکندریه (مصر) در هر یک از این حوزه‌ها یک یا چند شعبه از علوم بر دیگری رحجان داشت. در حوزه اسکندریه فلسفه و ریاضیات، در حوزه ایران طب و کشاورزی، در حوزه هندوستان نجوم و ستاره‌شناسی موقعیت برتری داشتند این مراکز به مثابه ستونی بودند که پایه‌های عصر طلایی علمی اسلام بر روی آن استوار گردید، در زمان اغلب خلفای عباسی روحیه تحقیق و پژوهشگری ادامه داشت و در زمان هارون الرشید و مأمون به اوج خود رسید، از مترجمین و محققین قدردانی می‌شد، گاهی در ازای هر کتابی که بعضی از دانشمندان (چنین ابن اسحاق و;) از یونانی ترجمه می‌کردند،  هموزن آن زر می‌دادند، بیت الحکمه اقدام مهم دیگری بود که در آن به عنوان یک مرکز علمی دانشمندان زیادی به امر ترجمه، نسخه‌بردراری از روی کتب و علاوه بر آن مرکزی بود برای بحث و مجادله علمی، بیت الحکمه در عصر خودش معتبرترین و غنی‌ترین منبع علمی دنیا به شمار می‌رفت.[9]

بسیاری از دانشمندانی که در عصر طلایی در بغداد گرد آمده بودند، از مناطق دیگر دنیای آن روز، راهی مرکز امپراطوری اسلام شده بودند. از آنجا که حکومت کمتر درصد مداخله تفتیش و تفحص در خصوص اعتقادات شخصی دانشمندان بر می‌آمد، لذا دانشمندانی که مسلمان نبودند، با اطمینان خاطر می‌توانستند در بغداد به فعالیت بپردازند همچنین حکومت اصرار چندانی برای تحمیل عقاید خاصی (اعم از مذهبی، فلسفی یا سیاسی) به دانشمندان نداشت که این خود عامل مثبت دیگری برای جذب و جلب آنان بود. حضور صدها دانشمند مسیحی، یهودی و زرتشتی در جهان اسلام، بویژه در مرکز آن بغداد، بهترین گواه تأیید این مدعاست.[10] به عقیده نهرو دوران خلافت عباسی مخصوصاً از جهت علاقه و توجهی که به علوم نشان می‌دادند اهمیت خاصی دارد، عرب‌ها روح علمی تحقیق و تکاپو داشتند و به این جهت آنها پدران علوم جدید شمرده می‌شوند.[11]

به عقیده جورج سارتون ”پیش از سده دوازدهم، مسلمانان در شرق و غرب بطور چشمگیری برتر ازدیگران بودند و در پیشاپیش بشریت قرار داشتند، ولی از سده دوازدهم به بعبد بتدریج به دنیای لاتین (غرب) منتقل شد ; پس از پایان قرون وسطی شرقیان در همان جا ماندند و غربیان هر چه سریعتر از طریق کشف به پیش تاختند

1-2- آئین مدرسی مانع کنجکاوی علمی

جورج سارتون معتقد است، مردم شرق و غرب در معرض بزرگ آئین مدرسی قرار گرفتند، مردم غرب از آن به در آمدند، ولی شرقیان شکست خوردند ; مردم غرب علاج را یافتند (علاج رهایی از آئین مدرسی)، یگانه علاج، یعنی روش تجربی را، اما مردم شرق از پذیرفتنش غفلت کردند و یا آنرا کاملاً نشناختند.[12]

مهدی فرشاد آئین مدرسی را به عنوان یکی از موانع اصلی روحیه کنجکاوی و پژوهشگری علمی می‌داند، زمانی که هر نوع بحث و محض در مسائل علمی و اصولاً تعلیم و تربیت علوم غیر دینی و فلسفه در مدارس حوزه خلافت از جمله ایران ممنوع شده بود و فقط آموزش مطالب دینی مجاز بود، آنچه که در تاریخ علم بنام آئین مدرسی خوانده می‌شود گرایشی در جهت اعتقاد به اولویت الهیات بر معقولات مشخص بوده است. در آئین مدرسی علم دنیا می‌باید در خدمت الهیات در آید و شناخت پدیدارهای جهان معطوف به شناخت منبع علمی باشد. علوم عقلی در آئین مدرسی مکمل باورهای منقول دینی است و تعقل و اندیشه‌ علمی در مسیر کلی اعتقادات مذهبی جریان پیدا می‌کند. در آئین مدرسی، آنطور که در، ازنای تاریخ تمدن بشر پدید آمده‌اند، تفکر آزاد و پرسش‌های بنیادی در باب مسائل دینی و به سئوال گذاشتن اصولی که مبانی دین را تشکیل می‌دهند مطرود است و فلسفه به عنوان سمبل عقل گرایی و گرایش مستقل و غیر وابسته به اعتقادی خاص مطرود واقع میگردد و در نظر یک معتقد به آئین مدرسی، گمراه کننده شمرده می‌شود. در جهان اسلام، خاصه از سده‌های یازدهم میلادی (پنجم هجری) به بعد آئین مدرسی رونق بیشتری یافت و این رونق بتدریج به اشراف کامل الهیات بر طبیعیات انجامید.[13]

 1-1-2- سنت گرایی و یکسونگری مانع تحقیق و پژوهش علمی

در مکتب اسلام اساس فقه بر روی چهار پایه قرآن، سنت، عقل و اجماع قرار دارد، فقهایی که در کاربرد و استفاده از رأی بسیار احتیاط کرده و به تعبیر امروزه با کل مسئله رأی، استنباط، قیاس، عقل واجتهاد برخوردی محافظه کارانه داشتند بنام اصحاب حدیث مشهور شدند، زیرا اتکاء آنان بیشتر و حتی الامکان به حدیث و سنت رسول الله (ص) بود تا اجتهاد و استنباط، در سر دیگر طیف، آندسته از فقها قرار داشتند که محدودیت چندانی برای رأی و نظرشخصی قائل نبودند، این دسته بنام اصحاب الرأی شهرت یافتند. چون برای رأی حساب زیادی باز می‌کردند. در میان این دو قطب، چهار مشرب عمده فقهی در نزد اهل سنت بوجود آمد، اگر از اختلاف کوچکتر و فقهی بگذریم. شاید بتوان گفت که تفاوت زیربنایی چهار مشرب حنفی،مالکی، شافعی، جنبی خلاصه می‌شود در میزان یا درجه استفاده از قیاس و استنباط (عقل) از یکسو و سنت و حدیث از سوی دیگر، به این معنا که در مذهب حنفی در مجموع قیاس، رأی یا استنباط و عقل از اعتبار زیادتری برخوردارند. در حالیکه در منتهی الیه طیف یعنی در مذهب حنبلی تأکید اصلی بر روی سنت و حدیث می‌باشد

هر چه از مذهب حنفی به سمت مذاهب دیگر می‌رویم، عنصر تفکر یا عقل گرایی کم رنگ شده و بجای آن اتکاء به سنت و حدیث افزایش می‌یابد، به لحاظ زمانی هر قدر به شروع عصر خاموشی علم و تحقیق نزدیکتر می‌شویم، از حنفی گری دوره شده و به حنبلی‌گری نزدیکتر می‌شویم.[14]

 از میان خلفای عباسی کسی که بیش از همه در خاموش شدن چراغ علم نقش داشت، المتوکل بود (247-232 ه . ق) (861-847 م) زیرا در دوره این خلیفه اتکائ به سنت و حدیث افزایش یافت، مسعودی مورخ اهل سنت در مروج الذهب می‌آورد که چون خلافت به متوکل رسید، امر به ترک نظر و مباحثه و جدول و ترک اعتقاداتی که در ایام خلفای قبلی (معتضم وواثق) وجود داشت کرد و مردم را به تسلیم و تقلید فرمان داد و شیوخ محدثین (علماء حدیث) را به تحدیث و اظهار سنت و جماعت خواند، او میلی عظیم نسبت به اهل سنت و حدیث داشت و مخالفت با اهل نظر را اغاز کرد، متوکل با عقیدت مأمون و معتصم وواثق مخالفت کرد و جدال و مناظره در آراء را ممنوع ساخت و هر که را بدین کار دست زد مجازات نمود و امر به تقلید داد و روایت و حدیث را آشکار کرد، و بقول مرحوم حائری خلاقیت و کنجکاوی اولیه مسلمین جای خود را به یکسونگری و حاکمیت سفت و سخت سنت داد.[15]

در جهان تشیع نیز دو گرایش اصلی ”اخباریین“ و ”اصولیون“ وجود داشته است، اخباریین حق رجوع مردم عادی را به قرآن ممنوع دانستند و مدعی شدند که تنها پیامبر و امام حق رجوع به قرآن دارند، دیگران باید به سنت یعنی اخبار و احادیث رجوع کنند، این گروه رجوع به اجمال و عقل را نیز جایز ندانستند زیرا مدعی شدند که اجماع ساخته و پرداخته اهل سنت است، عقل هم به دلیل اینکه جایزالخطاست قابل اعتماد نیست، پس تنها منبعی که باید به آن رجوع کرد اخبار و احادیث است و تفسیر به رأی و به تبع آن اجتهاد را منع کردند.[16] در مقابل اصولیون معتقدند که استفاده مسلمین از قرآن به صورت مستقیم است، معنی تفسیر به رأی که نهی شده این نیست که مردم حق ندارند با فکر و نظر خود قرآن را بفهمند، بلکه مقصود این است که قرآن را براساس میل و هوای نفس و مغرضانه نباید تفسیر کرد، اصولیون می‌؛ویند خود قرآن تصریح می‌کند و فرمان می‌دهد که مردم در آن ”تدبر“ کنند و فکر خود را در معانی بلند قرآن به پرواز در آورند، پس مردم حق دارند که مستقیماً معانی آیات قرانیه را در حد توانایی بدست آورند و عمل نمایند.[17]  و به همین دلیل است که علم اصول سر و کارش با محاسبات عقلی و ذهنی است و موشکافی زیادی دارد وعلمی پویا متغیر و متحول است.[18] بنابراین در اعتقادات ”اصولیون“ به عنصر دینی ”اجتهاد“ توجه زیادی می‌شده است

به عقیده شریعتی اجتهاد بر جسته‌ترین شاخصه روح علمی و بینش اعتقادی اسلام است، و موجب می‌شد که اندیشه اسلامی در قالب‌های ثابت زمان متحجر نشود و فهم مذهبی و قوانین و احکام دینی بصورت سنت‌های راکد و تعبدهای موروثی و اعمال تکراری و عبث و بی‌روح در نیاید ; و همواره نو و مترقی بماند و پیشاپیش زمان همواره در حرکت و کمال باشد و نه تنها از زمان عقب نیفتد، که زمان را نیز با خویش به جلو براند  و از رکود و توقف روح اجتماعی و فکر علمی جامعه اسلامی مانع گردد و هدفش نه تنها تطبیق احکام اسلامی با احتیاجات نوین و هماهنگی با حرکت زندگی جدید، بلکه خلق این احتیاجات و تحریک زندگی باشد و این بود که علمای بزرگ اسلامی خود بزرگترین علمای غیر مذهبی به شمار می‌آمدند و مدارس اسلامی در عین حال کانون‌های علوم طبیعی و علوم انسانی بودند.[19]

اجتهاد دروازه‌ای بود بر مدینه روح و فرهنگ مذهبی که قافله زمان از آن گذر داشت و دری بر دارالعلم اسلامی که همواره هوای تازه به درون می‌آورد، کوشش آزاد و مستقل علمی است در راه شناخت متکامل و مترقی زمان شناس مجتهدان آگاهش ; استخراج و استنباط مدام حقایق نوین بر حسب تکامل اندیشه و علوم بشری ; اجتهاد پا به پای نیازهای اجتماعی پیش می‌آید و با اجتهاد فکری درذهن متحول و متکامل هر عصری تجلی نوینی دارد و بر حسب قدرت فهم‌ها و عمق احساس‌ها و پیشرفت علوم، ابعاد نوتر و بطون پنهانی‌تر آن نمودار می‌شود.[20]

هدف از بررسی این مختصر  نگاه تاریخی این بود، که نشان داده شود، جریان‌های کلان سیاسی، فرهنگی که در سطح جامعه وجود دارند در ایجاد و یا منع روحیه تحقیق و پژوهش در نظامهای آموزشی تأثیر می‌گذارند. تقریباً در تمامی کشورها نظامهای سیاسی ودینی متغیر مستقل بوده اند و نظامهای آموزشی متغیر وابسته، بنابراین جهت‌گیریهای نظام سیاسی و دینی در نظام آموزشی آشکار می‌شده است. همچنانکه در قرون وسطی به علت موضع‌گیریهای کشیشان بر علیه دانشمندان و صاحبان آراء و اندیشه‌ها و غلبه متد قیاسی وذهنی بجای متد تجربه و مشاهده روحیه علم و تحقیق متوقف شده بود و بعدها رویکردهای موجود در مذهب پروتستان (توجه به علوم تجربی برای درک آثار خداوند) آنرا متحول کرده در جهان اسلام نیز آئین مدرسی و اصحاب التحدیث و اخباریگری و اشاعره و منع اجتهاد، تفکر آزاد و پرسش‌های بنیادی در باب مسائل هستی را مطرود می‌دانست، غلبه این گرایش موجب خاموش شدن چراغ علم و تحقیق می‌شد، در هر مقطعی فقه پویا، عنصر اجتهاد و جریان اصولگیری و معتزله و اصحاب الرأی غلبه داشت و با آئین مدرسی مقابله شده است، زمینه برای خلاقیت، کنجکاوی علمی و همراهی با پیشرفت‌های علمی زمان فراهم شده است

این وضعیت در زمان حاضر نیز می‌تواند مصداق داشته باشد، یعنی جهت‌گیری کلان نظام سیاسی و دینی بر نظام آموزشی تأثیر می‌گذارد، حکومت می‌تواند فضای جامعه را برای ابراز نظر و بیان عقیده پیرامون مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و طبیعی باز نگه دارد و معلمان و استادان بتوانند آزادانه ابراز اندیشه کنند، در اینحالت دانش‌آموزان و دانشجویان نیز روح پرسشگری پیدا می‌کنند و روح کنجکاوی در آنها نهادینه می‌شود و بر عکس جهت‌گیریهای حکومت و نظام دینی می‌تواند فضایی را بوجود آورد که معلمان و استادان سرخورده شوند و با خودسانسوری و ترس به ابراز عقیده و نظر بپردازند، در جنین فضایی دانش‌آموزان و دانشجویانی که در این جامعه و نزد این معلمان آموزش می‌بینند روح کنجکاوی و پرسشگری را از دست می‌دهند، آنچه در تاریخ تجربه شده است، می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی آن دوباره تجربه شود، به همین دلیل است که مورخان می‌گویند تاریخ تکرار می‌شود، یعنی اگر همان شرایط قبلی ایجاد شود، همان آثار و تبعات بر آن مترتب است

 3-2- محیط خانواده وروحیه تحقیق و پژوهش

جامعه‌پذیری فرد در امور مختلف و درونی کردن ارزشها و هنجارها از محیط خانواده شروع می‌شود، خانواده اولین نقش در پرورش روحیه کنجکاوی و جستجوگری کودکان و نوجوانان دارد، اولین ارتباط کودک با محیط اطراف از طریق والدین و دیگر اعضای خانواده است، افکار، ارزشها. نقطه نظرات و دیدگاه‌ها نسبت به انسان و جهان در خانواده پایه‌گذاری می‌شود، غنای فرهنگی حاکم بر خانواده می‌تواند جهان‌بینی و جهان اجتماعی فرد را توسعه دهد و در جهت درک روابط علی و معلولی پدیده‌های اجتماعی و طبیعی گام بردارد و بر عکس فقر فرهنگی محیط خانواده جهان‌بینی و جهان اجتماعی فرد را بسته و محدود نگه می‌دارد و از درک روابط علی و معلولی بین پدیده‌ها در سنین شکل‌گیری شخصیت علمی محروم می‌ماند

 1-3-2- عوامل بازدارنده روحیه تحقیق و پژوهش در محیط خانواده

در خانواده‌ای که والدین به نظرات کودکان و نوجوانان بی‌توجه باشند، حقوق و نیازمندیهای کودک را درک نکنند و انتظارات مطابق با رشد جسمی، و عقلی فرزندان نداشته باشند، اموری خارج از توان فرزندان به آنها تحمیل شود، اعتماد به نفس در آنها رشد نکند، به سئوالهای آنها پاسخ داده نشود و به عنوان فضول و پر حرف در محیط خانواده شناخته شوند، زمینه‌های تربیتی این خانواده برای صلاحیت‌های علمی کاهش می‌یابد، در چنین خانواده‌هایی تعامل و گفت و شنود دو جانبه وجود ندارد و نهی کردن و امر کردن دستوری و یک جانبه از بالا به پائین همواره انجام می‌گیرد

بچه‌ها بدون اینکه چرایی امور را درک کنند، باید آنرا انجام دهند، در نتیجه قوه عقل و استدلال و حس کنجکاوی که پیش زمینه‌های رشد علمی و پژوهشی هستند، نه تنها شکوفا نمی‌شود بلکه خشکانده می‌شود

بر زبان راندن کلمات نکن، نرو، نگو، بچه‌ها را مأیوس و افسرده می‌کند و باعث از بین رفتن روحیه اعتماد به نفس می‌شود، چنین افرادی همشه تابع و آماده دستور می‌شوند، بدون اینکه از خود ابتکار و خلاقیتی نشان دهند، دراین خانواده‌ها بایک موجود صاحب فکر و اندیشه مانند اشیاء رفتار شده است و فردی که شیء گونه تربیت شده باشد، همچون اشیاء می‌شود و نمی‌تواند پیرامون مسائل مختلف از محیط پیرامون سئوال کند

خانواده‌آی که فرصت برای مطالعه مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌های غیردرسی در آن فراهم نباشد، کتابخوانی و عضویت در کتابخانه‌ها و انجمن‌های علمی و ادبی مانند عضویت در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان بصورت فرهنگ در نیامده باشد، زمینه برای روی آوری به علم جویی و پژوهشگری در سنین نوجوانی و جوانی فراهم نمی‌شود

 2-3-2- عوامل تقویت کننده روحیه تحقیق و پژوهش در محیط خانواده


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي مفهوم فضا درمعماري مساجد اسلامي ايران با تأکيد بر نمادگرايي تحت pdf دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي مفهوم فضا درمعماري مساجد اسلامي ايران با تأکيد بر نمادگرايي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي مفهوم فضا درمعماري مساجد اسلامي ايران با تأکيد بر نمادگرايي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي مفهوم فضا درمعماري مساجد اسلامي ايران با تأکيد بر نمادگرايي تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: کنفرانس بین المللی عمران، معماری و توسعه پایدار شهری
تعداد صفحات: 15
نویسنده(ها):
ایمان دژم پور – دانشگاه آزاداسلامی ، واحدعجب شیر ، دانشجوی کارشناسی ارشدمهندسی ( معماری ، عجبشیر ، ایران
مسعود حق لسان – دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ایلخچی، استادیار گروه معماری، ایلخچی،ایران
بابک زمانخانی – دانشگاه آزاد اسلامی هریس،دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری

چکیده:
بناهای مذهبی، همواره مورد احترام و توجه ملل و اقوام مختلف در طول تاریخ بوده است، و به لحاظ همین اهمیت، پیوسته کاملترین تجربه های هنری هنرمندان برجسته هر دوره تاریخی در خدمت معماری و تزئین نقوشبه کار رفته در احداث چنین اماکنی بوده است. این علاقه و توجه و بذل سرمایه های مادی و معنوی، نه از باب منافع اقتصادی و اغراض مادی، بلکه بر مبنای کشش و علاقه ای قبلی بر اساس گرایش فطری مردم بهمکاتب الهی بروز کرده است. . فضا یکی از صریح ترین نمادهای وجود است.درک انسان از فضای اجتماعی و شخصی جنبه مهمی از استفاده از فضا به شمار میرود. توجه به معماری مساجد خود دریچه ای است برای شناختعظمت معماری به کار رفته در بنای مساجد بزرگ تاریخی، بویژه آن که در معماری و کاشی کاری بناها، مظاهر معنوی و مفاهیم والای مذهبی چهدر انتخاب رنگ و چه در انتخاب شکل و فرم بسیار ماهرانه تلفیق شده اند، و فضایی به وجود آورده اند که انسان شیفته معنویت را به سوی خود میخواند.این پژوهش سعی بر بررسی مفهوم فضا و قداست آن دربناهای مذهبی و متبرکه وتأثیرات آن بر معماری دارد.لذا در این راستا ازروش کتابخانه ای و اسنادی به گردآوری اطلاعات پرداخته و برای ارزیابی یافته ها از روش توصیفی تحلیلی استفاده شده است که -باتوجه به کثرت مساجد اسلامی در ایران،به عنوان نمونه،مسجد شیخ لطف الله اصفهان مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج حاصل از این پژوهش شناسایی هرچه بهتر فضاهای مادی از معنوی و به کارگیری مفاهیم قرآنی در معماری مساجد اسلامی ایران میباشد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله استفاده از اتوماتاهاي يادگير در زمانبندي گره ها با رويکرد انرژي کارايي در شبکه هاي حسگر بي سيم تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استفاده از اتوماتاهاي يادگير در زمانبندي گره ها با رويکرد انرژي کارايي در شبکه هاي حسگر بي سيم تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله استفاده از اتوماتاهاي يادگير در زمانبندي گره ها با رويکرد انرژي کارايي در شبکه هاي حسگر بي سيم تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استفاده از اتوماتاهاي يادگير در زمانبندي گره ها با رويکرد انرژي کارايي در شبکه هاي حسگر بي سيم تحت pdf :

سال انتشار: 1391

محل انتشار: همایش ملی علوم و مهندسی کامپیوتر

تعداد صفحات: 9

نویسنده(ها):

سعید رخشانفر – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان، گروه کامپیوتر، اهواز، ایران
ابراهیم بهروزیان نژاد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، گروه کامپیوتر، شوشتر، ایران
محمد بهروزیان نژاد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گروه کامپیوتر،کرمان، ایران
حسین پروان – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان، گروه کامپیوتر، اهواز، ایران

چکیده:

شبکه های حسگر بی سیم، شامل گره های حسگر با اندازه های کوچک می باشند که دارای محدودیت منابع (توان انتقال، توان پردازشو توان ادراک) هستند. به دلیل همین محدودیت ها استفاده از الگوریتم های مسیر یابی که در آنها گره های حسگر به منظور ارسال داده زمان بندیشده و بتوانند بیشترین کارایی را با کمترین مصرف انرژی و افزایش طول عمر شبکه داشته باشند امری مهم محسوب می شود. در این مقالهالگوریتمی را مطرح می کنیم که در آن محیط شبکه به وسیله یک توری مجازی به سلول هایی تقسیم می شود و در هر سلول گره با بیشترینسطح انرژی عمل جمع آوری و ارسال داده ها را انجام می دهد. در این الگوریتم با استفاده از اتوماتاهای یادگیر در هر سلول گره هایی عمل ارسالداده را صورت می دهند که داده بیشتری در طول حیات شبکه دارند. نتایج شبیه سازی ها عملکرد مناسب الگوریتم پیشنهادی را نشان می دهد. در این مقاله از شبیه ساز J-SIM به منظور شبیه سازی استفاده شده است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي خواص حسگري نانوپودر ZnO نسبت به گاز اتانول ساخته شده به روش سلدرژل تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي خواص حسگري نانوپودر ZnO نسبت به گاز اتانول ساخته شده به روش سلدرژل تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي خواص حسگري نانوپودر ZnO نسبت به گاز اتانول ساخته شده به روش سلدرژل تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي خواص حسگري نانوپودر ZnO نسبت به گاز اتانول ساخته شده به روش سلدرژل تحت pdf :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: همایش ملی نانو مواد و نانو تکنولوژی

تعداد صفحات: 6

نویسنده(ها):

احمد احمدی دریاکناری دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهشگاه مواد و انرژی
محمدرضا واعظی – استادیار پژوهشگاه مواد و انرژی
تورج عبادزاده –
محمد احمدی دریاکناری –

چکیده:

اکسید روی به عنوان یکی از مهم ترین اکسیدهای فلزی است که کاربردهای فراوانی در حسگرهای گازی دارد . در این تحقیق نانوذرات اکسید روی به روش سل – ژل تولید شده است و بعد با استفاده از عملیات پرس دستی و زینترینگ پودرهای ZnO، قرص هایی با ابعاد 13 میلیمتر و ضخامت 1,4 میلیمتر از این پودرها ایجاد می شود. برای تعیین فازهای تشکیل شده در نمونه های پرس و زینتر شده، آنالیز XRD را انجام می دهیم. همچنین برای بررسی مورفولوژی نمونه های ذکر شده، آنالیز SEM انجام میشود و در انتهای تحقیق حساسیت نمونه های مورد نظرمان را نسبت به گاز اتانول با دستگاه GAS SENSING در دماهای 100 تا 250 درجه سانتیگراد اندازه گیری میشود .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله پيش بيني رسوب سولفاتها در مخازن و تجهيزات بهره برداري نفت با استفاده از جبر اعدادفازيLR تحت pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پيش بيني رسوب سولفاتها در مخازن و تجهيزات بهره برداري نفت با استفاده از جبر اعدادفازيLR تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله پيش بيني رسوب سولفاتها در مخازن و تجهيزات بهره برداري نفت با استفاده از جبر اعدادفازيLR تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پيش بيني رسوب سولفاتها در مخازن و تجهيزات بهره برداري نفت با استفاده از جبر اعدادفازيLR تحت pdf :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: دهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران

تعداد صفحات: 11

نویسنده(ها):

حمیدرضا خاتمی – بخش مهندسی معدن – دانشکده فنی – دانشگاه شهید باهنر کرمان، صندوق
محمد رنجبر – بخش مهندسی معدن – دانشکده فنی – دانشگاه شهید باهنر کرمان، صندوق
رضا یونسی – بخش مهندسی معدن – دانشکده فنی – دانشگاه شهید باهنر کرمان، صندوق
شراره آریا – مدیریت تحقیق و توسعه شرکت ملی نفت ایران – تهران

چکیده:

در این تحقیق از جبرفازی برای پیش بینی رسوب سولفاتهای باریم، استرانسیم و کلسیم در مخازن و تجهیزات بهره بردارینفت استفاده شده است . از آنجاییکه اعداد فازی با شکل تابع عضویت خود،
گستره مقادیر ممکن برای یک پارامتر مدل را با درجه عضویت آن مشخص می کنند، عدم قطعیتهای موجود در تعیین پارامتر مدل را بطور کامل درنظر می گیرند و لذا نتایج واقعی تری را نسبت به حالت غیرفازی بدست می دهند . مدلهای پیش بینی رسوب دارای پارامترهایی با عدم قطعیت می باشند و بهمین دلیل کاربرد اعداد فازی می تواند مفید باشد . اعداد فازی LR و اعمال جبری اولیه بر اساس اصل گسترش Zadeh معرفی شده اند و کاربرد آنها برای پیش بینی رسوب ناشی از اختلاط دو آب سازندی و آب دریا که در عملیات سیلاب زنی برای افزایش میزان بازیابی نفت بکار می رود، مورد بررسی قرار گرفته است . پارامترهایی مانند حاصلضرب حلالیت، غلظت سولفات آزاد و جرم رسوب بصورت اعداد فازی بدست آمده اند . برای مثال میزان رسوب سولفاتهای باریم و استرانسیم ناشی از اختلاط دو آب ناسازگار تعیین شده و با روش غیرفازی مقایسه گردیده است . علاوه بر مشاهده همخوانی مناسب بین روش فازی و غیرفازی، محاسبات فازی قادر است حداکثر رسوب ممکن را با توجه به اطلاعات موجود بدست دهد .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي اثر بازدارندگي روغن و عصاره ميخک، آويشن، درمنه کوهي و آنغوزه روي تراکم رشد قارچ Aspergillus flavus Link تحت pdf دارای 3 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي اثر بازدارندگي روغن و عصاره ميخک، آويشن، درمنه کوهي و آنغوزه روي تراکم رشد قارچ Aspergillus flavus Link تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي اثر بازدارندگي روغن و عصاره ميخک، آويشن، درمنه کوهي و آنغوزه روي تراکم رشد قارچ Aspergillus flavus Link تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي اثر بازدارندگي روغن و عصاره ميخک، آويشن، درمنه کوهي و آنغوزه روي تراکم رشد قارچ Aspergillus flavus Link تحت pdf :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: هفتمین کنگره علوم باغبانی ایران

تعداد صفحات: 3

نویسنده(ها):

سعید ملایی – دانشجوی کارشناسی ارشد
حسین علایی – استادیار دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، دانشکده کشاورزی، گروه گیاه پزشک

چکیده:

تأثیر روغن و عصاره برگ میخک، آویشن، درمنه کوهی و آنغوزه روی قارچ عامل مولد آفلا توکسین A. Flavus در شرایط آزمایشگاهی مطالعه گردید. روغن و عصاره برگ گیاهان با استفاده از روش تقطیر استخراج گردید. روغن و عصاره استخراج شده با استفاده از حلال های آب و اتانول در رقت های 0/5x و 5x و 10x شد. فعالیت ضد قارچی این ترکیبات به روش انتشار چاهک در شرایط آزمایشگاهی با بررسی ناحیه بازدارندگی رشد قارچ مطالعه شد. نتایج نشان داد که اثر رقتهای کمتر روغن روی بازدارندگی رشد میسلیومی قارچ در سطح 1 درصد اختلاف معنی دار دارد. روغن اتانولی برگ میخک، آویشن، درمنه کوهی و عصاره اتانولی آنغوزه با رقت 0/5x بیشترین اثر بازدارندگی روی قارچ نشان دادند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 25 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله نقدي بر تحليل زماني قضاياي موجه تحت pdf دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقدي بر تحليل زماني قضاياي موجه تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله نقدي بر تحليل زماني قضاياي موجه تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقدي بر تحليل زماني قضاياي موجه تحت pdf :

مقاله نقدي بر تحليل زماني قضاياي موجه تحت pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1387 در حكمت و فلسفه از صفحه 7 تا 28 منتشر شده است.
نام: نقدی بر تحلیل زمانی قضایای موجه
این مقاله دارای 22 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله منطق موجهات
مقاله قضایای ضروریه و دائمه
مقاله دلالت شناسی
مقاله تفسیر زمانی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: احمدی افرمجانی علی اكبر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
موضوع محوری مقاله حاضر دلالت شناسی قضایای موجهه (به ویژه قضایای ضروریه و دائمه) است. در این باب ابتدا شرح مختصری از قضایای موجهه، بنا بر متون منطق سنتی، عرضه می شود و سپس ضمن توضیحِ تحلیلِ زمانی آنها، نقد چنین تفسیری در دستور كار قرار می گیرد. اما این نوشته صرفا نگاهی سلبی ندارد و در آن تلاش شده است تا سخن قدما درباب دلالت شناسی قضایای موجهه بازخوانی و بازشناسی شود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 25 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اصول و فنون ارزيابي هاي مالي در خريد دارائيهاي سرمايه اي تحت pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اصول و فنون ارزيابي هاي مالي در خريد دارائيهاي سرمايه اي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله اصول و فنون ارزيابي هاي مالي در خريد دارائيهاي سرمايه اي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اصول و فنون ارزيابي هاي مالي در خريد دارائيهاي سرمايه اي تحت pdf :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت خرید و تدارکات

تعداد صفحات: 13

نویسنده(ها):

مجید اسماعیل پور – استادیار دانشگاه خلیج فارس

چکیده:

خرید تجهیزات سرمایه ای ًاساسا با خرید مواد اولیه جهت تولید تفاوت زیادی دارد . برخی از اقلام نظیر پمپ ها، موتورهای الکتریکی، میکروکامپیوترها، وسائل حمل و نقل مواد و لوازم اداری مثال هایی از خرید تجهیزات سرمایه ای جهت استفاده هایعمومی میباشند . برخی دیگر از اقلام همانند تجهیزات مولد برق، ابزار ماشین آلات مخصوص، ماشین آلات تولیدی و تجهیزات دیگر، مثال هایی از تجهیزات سرمایه ای برای استفاده های خاص می باشند . برای بهبود بخشیدن به فرایند خرید تجهیزات سرمایه ای معمولاً نیاز به همکاری زیاد بین پرسنل فنی در شرکت های خریدار و فروشنده می باشد . برای مقاصد حسابداری، شرکت ها می بایست هر دو دسته از تجهیزات سرمایه ای فوق را در دارائی های ثابت طبقه بندی نمایند، زیرا که منافع این تجهیزات بیش از یک دوره مالی می باشد و غالباً طول عمر مفید آنها بالاست و شرکت می تواند در طول عمر مفید آن هر ساله بخشی از هزینه های خرید آنها را به عنوان هزینه استهلاک در نظر بگیرد .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي پارامترهاي آغشتهسازي درگير در توليد کامپوزيت الياف شيشه و پلياتيلن با چگالي بالا به روش پالتروژن تحت pdf دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي پارامترهاي آغشتهسازي درگير در توليد کامپوزيت الياف شيشه و پلياتيلن با چگالي بالا به روش پالتروژن تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي پارامترهاي آغشتهسازي درگير در توليد کامپوزيت الياف شيشه و پلياتيلن با چگالي بالا به روش پالتروژن تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي پارامترهاي آغشتهسازي درگير در توليد کامپوزيت الياف شيشه و پلياتيلن با چگالي بالا به روش پالتروژن تحت pdf :

سال انتشار: 1392

محل انتشار: هفتمین کنفرانس دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: 4

نویسنده(ها):

مهرداد توتونچی – دانشجوی کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس
محمد گلزار – دانشیار، دانشگاه تربیت مدرس
امیرحسین بهروش – دانشیار، دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

امروزه کامپوزیت های باپایه ترموپلاستیک سهم بالایی ازقطعات کامپوزیتی تولید شده را به خود اختصاص میدهد یکی ازفرایندهای تولید پیوسته رو به رشد برای تولیداین نوع کامپوزیت ها پالتروژن می باشد استفاده ازالیاف پیوسته به خاطرتحمل بارکششی خمشی و ضربه زیاد و استفاده ازپلیمر ترموپلاستیک به خاطراصلاح مجدد چقرمگی بالا قابلیت ارزیابی قابلیت تعمیر و کارایی بالا درسازه های هوایی رو به افزایش است دراین مقاله از roving شیشه به عنوان تقویت کننده و پلی اتیلن باچگالی بالا به عنوان ماتریس استفاده شده است پارامترهای بررسی شده دراین مقاله عبارتنداز: دما سرعت کششی استفاده ازدمنده برای خنک کاری استفاده ازالیاف خشک شده و نشده با قالبی تحت فشاراتمسفر با خصوصیات استفادها ز5 پین که برای اغشته سازی مکانیکی دوطرفه استفاده میشود دراین تحقیق درصدداغشته سازی کامپوزیت با محاسبه درصد حجمی حباب بررسی شدند نتایج بدست امده بیانگر این هستند که با افزایش دما و سرعت کششی کشنده درصد حجمی حباب افزایش و اغشته سازی کاهش می یابد استفاده ازگرانول خشک شده باعث کاهش درصد حجمی حباب میگردد علاوه براین استفاده ازدمنده برای خنک کاری محصول به عنوان یک پارامتر مثبت دراین مقاله شناخته شد


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,