خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
مقالات من
تاريخ : 25 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله پرتوهاي کاتدي تحت pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پرتوهاي کاتدي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله پرتوهاي کاتدي تحت pdf

چگونگی شکل گیری پرتوهای کاتدی

تابانی سبز شیشه را چگو نه می‌توان توضیح داد؟

ظهور و آشکار سازی پرتوهای کاتدی

مفاهیم پایه لامپ پرتوی کاتدی

تفنگ الکترونی

طرز کار لامپ پرتوی کاتدی

نوسان نگار پرتو کاتدی

کاربردهای لامپ پرتوی کاتدی

تلویزیون

منابع

چگونگی شکل گیری پرتوهای کاتدی

وقتی که مقدار گاز داخل لوله تخلیه الکتریکی کاهش می‌یابد، فضای تاریک کاتد ، بیشتر و ستون مثبت کوتاهتر و روشنایی آن کمتر می‌شود. با کاهش بیشتر فشار تابانی باز هم ضعیفتر می‌شود و شیشه لوله در مجاورت کاتد شروع به تابانی مختصری می‌کند. وقتی که فشار تا 0001میلیمتر جیوه افت کند، تابانی گاز عملا متوقف می‌شود، درحالی که تمام سطح شیشه لوله ، نور درخشانی (معمولا سبز) گسیل می‌دارد
اگر هوا باز هم با پمپ تخلیه بیشتر خارج شود، تابانی شیشه سبز ضعیف‌تر می‌شود. با شروع فشار از 000001 تا 00001 میلیمتر جیوه این تابانی بکلی محو می‌شود و تخلیه خاتمه می‌پذیرد

تابانی سبز شیشه را چگو نه می‌توان توضیح داد؟

اگر به آند لوله تخلیه گاز ، شکل معینی داده شود، تصویر سایه آند بر شیشه ظاهر می‌شود، به ترتیبی که گویی کاتد ، چشمه نور کوچکی است. در نتیجه ، تابانی شیشه ، به دلیل تولید نور از پرتوهای گسیل شده از کاتد است. آنها از صفحه فلزی آند نمی‌گذرند و تصویر سایه آن بر شیشه تشکیل می‌شود. این پرتوها ، پرتوهای کاتدی نامیده شده‌اند

 ظهور و آشکار سازی پرتوهای کاتدی

پرتوهای کاتدی ، نه فقط شیشه بلکه اجسام دیگر را نیز به تابانی وا می‌دارند. اجسام مختلف نوری ، رنگ‌های مختلف گسیل می‌دارند، مثلا گچ ، تابانی قرمز رنگ و سولفید روی ، نور سبز روشن ایجاد می‌کنند و نظایر آن. این تابانی را ، مثلا با قرار دادن تکه‌هایی از اجسام معدنی مختلف در بین کاتد و آند لامپ تخلیه گازی ، می‌توان مشاهده کرد. بنابرین ، اگر چه پرتوهای کاتدی ، نامرئی‌اند، می‌توان از تابانی اجسامی که با آنها بمباران شده‌اند، وجودشان را به سهولت آشکار کرد
با پوشش سطح اجسام با اجسامی که بر اثر پرتوهای کاتدی تابان می‌شوند، پرده های لیمان بدست می‌آید ( لیمان Lumines Cent را از کلمه یونانی Lumen به معنی ” نور ” گرفته‌اند ) که برای مشاهده پرتوهای کاتدی ، مناسب هستند. در چنین صفحه ای ، در امتداد لوله در زاویه کوچکی نسبت به محور آن ، می‌توان امتداد پرتوهای کاتدی را در لوله به آسانی ردیابی کرد. برای سهولت مشاهده ، دریچهای با شکاف دراز ، جلوی پرده قرار می‌دهند. این دریچه ، بخشی از باریکه کاتدی را قطع می‌کند و رد روشن باریکی بر پرده لیمان باقی می‌گذارد

مفاهیم پایه لامپ پرتوی کاتدی

این وسیله از نظر ظاهر و ساختمان شبیه لامپی است که برای بررسی اثر میدانهای الکتریکی و آهنربایی پرتوهای کاتدی به کار می‌رود. تفاوت اساسی در این است که قبلا کاتد سرد بود و به علت بمباران با یونها ، الکترون گسیل می‌کرد. حالا چشم الکترون تفنگ الکترونی است که در قسمت باریک لامپ قرار دارد

 تفنگ الکترونی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 25 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله شيوه ارائه مطالب تحت pdf دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شيوه ارائه مطالب تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله شيوه ارائه مطالب تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شيوه ارائه مطالب تحت pdf :

شیوه ارائه مطالب
مقدمه
اگر تاریخ را ورق بزنیم و جوامع مختلف را مورد کنکاش قرار دهیم ، نهادهای متعددی را در آن جوامع خواهیم یافت که کارشان آموزش دین بوده است و ما نتیجه می گیریم که « دین » همزاد انسان و یک نیاز قطعی و واقعی برای او بشمار می آید و انتقال آن به نسل های آینده در زمره انتقال میرا ث فرهنگی جوامع است لذا در پی آن آموزش دین نیز یک مسأ له ویژه می شود ، زیرا این مسأله یک گرایش عمومی برای اولیاء است که دین خود را مثل هر میراث دیگر به فرزندان خویش انتقال دهند ،.

ماده 26 اعلامیه حقوق بشر این اولویت را در انتخاب نوع تربیت ، برای اولیاء به رسمیت می شناسد و علاوه بر آن معلمان بیشماری هستند که آموزش دین را بعنوان رسالتی اصلاح طلبانه دنبال می کنند بعلاوه بر آنکه کنجکاوی در باره دین و گرایش به آن یک رغبت قطعی و فطری در کودکان شناخته شده است که این علاقه و رغبت عموماً در سالهای پایانی دبستان بروز و شدت بیشتری پیدا می کند با این وجود آموزش درس دینی و قرآن در نظام آموزشی ما یک مسأله بسیار مهم و شایسته التفاف است که لاجرم باید به آن پرداخته شود و برای پرداختن به آن لازم است به سؤالاتی از قبیل ذیل پاسخ دهیم که درمعارف اسلامی کودک با چه ویژگیهایی توصیف شده ؟ کودکان مفاهیم دینی را چگونه می فهمند ‍؟ تربیت دینی مناسب فراگیران در سنین مختلف بایستی دارای چه خصوصیاتی باشد؟ کدام مفاهیم و احکام دینی برای آموزش به دانش آموزان دبستانی یا راهنمایی و یا ;. مناسب است ؟ و آیا برنامه مه های فعلی تعلیم و تربیت دینی توانسته است آنطور که بایسته و شایسته است موفق باشد ؟ قطعاً برخورداری ازیک نظام تربیتی مطلوب در این مقطع نیازمند پاسخگویی به هر یک از سؤالات مذکور می باشد .

و از طرفی دیگر توجه به ویژگیهای روحی ، روانی و رفتاری فراگیران در مقاطع مختلف بمنظور پاسخ گویی به سؤالات فوق و پی ریزی یک آموزش موفق در تربیت دینی امری اجتناب ناپذیر است چراکه فراگیران با ورود به دوره ابتدایی مواجه با یک تحول اساسی می شوند ، از نظر ظرفیت و توانائیها ی ذهنی ، برای کسب بسیاری از مسایل آموزشی و تربیتی که قبل از ارتباط مستقیم با مدرسه پیدا نکرده بودن آمادگی پیدا می کنند و تحولات عظیمی در ذهن آنها نسبت به مسائل اجتماعی ایجاد می شود با ورود فراگیران به این دوره ( ابتدایی ) علائق شدید بچه ها به وارد شدن به زندگی اجتماعی و دور شدن از محیط زندگی محدود دوره کودکی و همین طور آمادگی بیشتر بر ای سازگاری با محیظ و قبول قواعد و مقررات اجتماعی ، آنان را وارد مرحله جدیدی از زندگی می کند که همه حاکی از فرآیند تحولی است که عمدتاً به دلیل ورود فراگیران به دوره ابتدایی و دوره های دیگر و پاگذاشتن به محیط مدرسه و آموزش و پرورش رسمی ایجاد می گردد و از طرفی دیگر دوره ابتئدایی و سایر دوره های تحصیلی هر کدام متناسب با ویژگیها ی سنی ، ذهنی ، و رفتاری و اخلاقی و اجتماعی و ‍‍‍‍‍‍;. فراگیران دوره شکوفایی بسیاری از استعدادهای دانش آموزان است شامل استعدادهای هنری ، علمی ، ادبی و ; و بسیاری از خلاقیتها که در این دوره ها شکل می گیرد خصوصاً دوره ابتدایی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هدف بنده هم از ارائه مقاله اهمیتی است که شکوفایی این استعدادها و بهره گیری صحیح و مطلوب از آن می تواند در امر آموزش دینی و قرآ ن درنظام آموزشی ما داشته باشد انشاء الله که بتوانم حق مطلب را ادا نمایم .

ان شاء ا;
خرداد 1386

خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی و قرآن در نظام آموزشی فعلی
قبل از اینکه بنده بخواهم در خصوص نقش هنر و ادبیات در آموزش دینی و قرآن سخن بگویم لازم است شناختی نسبی در خصوص وضعیت فعلی نظام آموزشی و میزان بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی و قرآن داشته باشیم .
الحمد الله به برکت انقلاب اسلامی ، ملتی داریم با سرمایه های معنوی با ارزش و توانمندیهای بسیار اما نکته قابل تأمل این است که ما چه اندازه توانسته ایم از این سرمایه ها و توانمندیها استفاده کنیم .

برای روشن شدن موضوع سخنی از آقای بهرامپور نقل می کنم ایشان می فرمایند « دوستی زیرک و با هوش که برای تحصیل به کانادا رفته بود می گفت : اگر بخواهیم سرمایه های معنوی خودمان را با غرب مقایسه کنیم ، باید به خودمان نمره 100 بدهیم و به آنها نمره ده ولی فرق ما با آنها در این است که متأ سفانه ما از 100 سرمایه معنوی ، تنها یکی را استفاده می کنیم ولی غرب از ده سرمایه خود به اندازه نه استفاده می کند » نظام آموزشی ما متشکل از نظام کاری و فعالیت معلم در آموزش و پرورش بگونه ای است که به معلم فرصت علاقه مند شدن به علم ، هنر و ادبیات را نمی دهد و طبیعتاً انتظار نابجایی است که از دانش آموزان بخواهیم که عاشق علم ، دین ، ادبیات و هنر شوند مگر میشود فردی که خودش عاشق نیست بتواند عشق آموزی کند .

ذات نایافته هستی بخش کی تواند که شود هستی بخش
در ادامه بنده خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر را در آموزش دینی و قرآن از زاویه ای دیگر مورد بررسی قرار می دهم و آنهم از نظر تکنولوژی آموزشی .
عصر امروزی را عصر انفجار دانش و اطلاعات بشری نام نهاده اند بگونه ای که ما هر روز شاهد پیشرفت های گوناگون علمی در زمینه های مختلف می باشیم و این سرعت بطور سرسام آور حرکت رو به جلو خود را ادامه می دهد بگونه ای که بنا بر پیش بینی دانشمندان سرعت پیشرفت علوم بحدی است که درسال 1400 هجری شمسی از اول فروردین تا پانزدهم خرداد سال 1400 یعنی در مدت زمان 75 روز پیشرفت ها و کشفیات و اختراعات بشر در این فاصله کوتاه با تمامی پیشرفت ها و کشفیات و اختراعات قبل از آن از ابتدا تا آن زمان برابری می نماید پس با این وجود ما ناگزیر به بهره گیری از پیشرفت ها و فن آوریها ی علمی روز در امور آموزش می باشیم که در این زمینه نظام آموزشی ما نتوانسته است

آنگونه که بایسته و شایسته است از این فن آوریها بهره لازم را ببرد بگونه ای که در تقسیم بندی سازمان علمی آموزشی یونسکو از میزان بهره گیری کشورها از تکنولوژی آموزشی کشورها را به دو دسته شمال و جنوب تقسیم نموده است کشور های شمال کشور هایی هستند که نظام آموزشی آنها باز خورد مناسبی دارد و خروجی های نظام آموزشی آنها می توانند انتظارات نظام کشورشان را چه در جهت ارتقاء توانمندیهای فردی و تکامل شخصی و چه در جهت اجتماعی بر اورده نمایند و بخوبی در جامعه خود ایفای نقش کنند و دسته دوم کشورهای جنوب می باشند که خروجی های نظام آموزشی آنها باز خورد مناسب ندارند که متاسفانه کشور ما هم در زمره کشورهای جنوب می باشد چرا که ما فرصت های طلائی که می تواند در جهت کسب علم و دانش و پرورش مهارت های فکر کردن ، مهارت اجتماعی شدن ، مهارت های فنی جهت آماده شدن برای ورود به عرصه زندگی واقعی و اجتماعی شدن را هدر داده ایم حتی در آموزش دینی و قرآن چرا که امور دینی و قرآنی در زمره سایر دروس قرار داده و فکر می کنیم که امروز دانش آموزی دین مداراست و ارزشهای دینی را فرا گرفته است که بتواند از دین تعریفی زیبا و روان ارائه دهد

همان گونه که در کتابهای دینی دوره ابتدایی و راهنمایی ما دین را اینگونه معرفی کرده بودند و تمامی ارزشهای دینی و والای آن را در قالب تعاریفی ذهنی برای دانش آموزان ارائه داده بودند اما الحمد الله با تغییر کتابهای دینی در مقطع ابتدایی گامهای مثبت و موثری برداشته شده اما باز هم یک خلاًء بزرگ در آموزش دینی و قران در نظام آموزشی ما مشهود است و آن هم اینکه ارائه و تالیف کتابهای دینی با این غنای دینی و و مبتنی بر نیازهای روحی و روانی کودک یا در نظر گرفتن تمامی اصول اصول روانشناختی و ; آنها متاسفانه در امر ارائه و آموزش آنها راهکارهای مناسب معرفی نگردیده پس باید با روشهای زیبا و بدیع و نو آورانه این مفاهیم ارائه شود که اصل سخن من هم روی همین صحبت آخر است که باز هم اشاره ای به تکنولوژی اموزشی و آموزش موفق داشته باشم امروزه از دیدگاه تکنولوژی آموزشی ، آموزشی موفق است که تنبیهی بر خط زنجیره ای طراحی – اجراء و ارزشیابی استوارباشد یعنی معلمین ما باید دارای تفکر تدریس باشند و با یک نگرش سیستمی به کلاس درس و آموزش انجام وظیفه نمایند که اگر این اتفاق بیافتد ما می توانیم از شیوه های نو و خلاقانه در آموزش دینی و قرآ ن بهره بگیریم که شاید یکی از بهترین راههای بهره گیری از شیوه های نو استفاده از ادبیات و هنر بعنوان دو مقوله مورد علاقه و روز و توجه بچه ها درآموزش درس دینی و قرآن باشد .

چرا‍ ؟ ادبیات و هنر
امروزه کار معلم تنها انتقال یک سلسله مفاهیم به دانش آموزان از طریق نشانه های گفتاری و نوشتاری نیست بلکه مهمترین وظیفه او این است که بداند چه چیزی را به چه کسی و با چه روشی می باید ارائه نماید از این رو معلم خوب کسی نیست که تنها یک مطلب را خوب بداند بلکه معلم شایسته کسی است که بتواند مطلب را متناسب با سن و ویژگیهای اختصاصی دانش آموزان و آنهم با زبانی مناسب حال او ارائه نماید .

که در این راه با بهره گیری از ادبیات و هنر می توانیم گامهای بلند و موثر برداریم چرا که ادبیات یکی از قلمروهای بسیار مهم و گنجینه فرهنگی هر جامعه زبانی است و فرهنگ ارزشهای دینی و معنوی آن در درجه اول در رفتار و کردار و شیوه زندگی ، عادات و رسوم و روشهای افراد آ ن کشور در مبارزه با مسائل و مشکلات تجلی می یابد و انسان به یاری ادبیات و هنر است که نتوانستن های خود را در ساحت واقعیت جبران می کند و به آنچه که باید باشد و نیست رنگ عینت و تجلی مخصوص می بخشد قطعاً ادبیات و هنر انسان را از دایره تنگ تفرد و درون گرایی محض خارج کرده و در مسیر تعامل و تکامل اجتماعی و انسانی قرار می دهد و پر واضح است که انسانهایی که آثار ادبی را مطالعه می کنند و یا دستی در هنر دارند معمولاً دارای افق اندیشه وسیع تر و ژرف تری نسبت به مسائل جهان دارند و می توانند آزادانه از مرز دنیای واقع فراتر رفته و در اوج زیبایی خود ساخته یه پرواز در آیند و در این رهگذر رویاهای نا ممکن را ممکن سازند علاقه مندی به ادبیات و هنر و فراهم نمودن زمینه بهره گیری از آن برای دانش آموزان باعث گسترش و حس زیبا شناسی آنان ، تبلیغ ارزشهای معنوی ، آشنایی با الگوهای رفتار انسانی والاً گسترش باورها و نگرش های مثبت و به طور کلی آزادی انسان از فشارهای ناشی از زندگی مادی می گردد .

و از طرفی اگر ما بتوانیم با بهره گیری از ادبیات و هنر دانش آموزان را علاقمند به امور دینی و قران نمائیم در حقیقت دریچه هایی شفاف به دنیای اطراف دانش آموز باز می شود که با پیشرفت کار آموزشی این پنجره و شفافیت آن بیشتر می شود و با وجود چنین دریچه هایی دانش آموزان دنیا و زیبایی های آنرا بهتر می بینند و نتیجتاً علاقه بهتری به هنر پیدا کنند چرا که اعتقاد داریم ، مبانی دینی ما منطبق بر حکمتهای جهان هستی و منطبق بر فطرت انسانی است و قطعاً آگاهی بیشتر از حکمتهای جهان هستی باعث رشد دینداری خواهد شد . و در پایان این صحبت سخنی از استاد جعفر سبحانی را اشاره می نمایم .
ایشان می فرمایند ” علم و دانش ، مطالعه و بررسی آثار دانشمندان ، غور در قوانین آفرینش ،‌مایه شکفته شدن عقل و خرد می گردد ، چنانچه ممارست با گناه و همنشینی با بدکاران ، دیدن مناظر معصیت ، مایه ضعف شنوایی و بینایی خرد گردیده و زشتی بسیاری از کارها را از میان می برد . “

راههای بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی و قرآن
آموزش دین فرایندی فراگیر از ژرفا و آرام است که این سه ویژگی گاهاً مورد غفلت واقع شده ، اساساً دین مفهومی فرا گیر دارد و شاید به دلایلی دین را کنار سیاست ، اقتصاد ، فرهنگ و غیره قرار دهند ، لکن دین از نظر خود دین و دین باوران چیزی در کنار بقیه چیزها نیست بلکه بالاتر از آن ، نوعی تلقی از همه چیز است پس همه شاخه های زندگی را در بر می گیرد

در قران کریم می خوانیم :
” قل ان صلواتی و نسکی و محیا ومعاتی لله رب العالمین ”
همچنان که زندگی ، از ابتدای تولد تا مرگ را در بر می گیرد .
به این ترتیب دین یک بار گرانی که برزندگی کودک تحمیل می شود و او را در طی این راه یکه می زند نیست که در چنین صورتی دین یقیناً مزاحم زندگی اوست . در حالی که دین یک نوع زندگی کردن است یعنی راهی برای زندگی و یک نوع تلقی از زندگی است لذا دین در زندگی بچه ها مثل حلول یک روح پاک در جسم باید در بازی ، کار همه دروس و همه چیز کودک دمیده شود .

دین ، جایی خاص فرضاً مانند ساعت سوم روز شنبه در برنامه هفتگی ندارد دین بیش از تاکید بر ساعتی خاص ،‌ باید در برنامه ها حضور داشته باشد بلکه بیش از آن دین در فضای جامعه و زندگی و اندیشه و احساس باید تجلی کند .قطعاً فراگیری دین چشم انداز فراخی در یافتن مدخلی برای آموزش دین پیش چشم ، قرار می دهد این مدخل هیچ مانعی تدارد که بازی کودکان باشد . آن هم نه بصورت تحمیل مثلاً در ورزش باستانی و خودی ما در زورخانه ورزش پهلوانی ، فرهنگ دین نفوذ اساسی دارد .

حتی در مذاهب دیگر نیز بهره گیری از هنر و ادبیات نیز مدخلی است برای آموزش و ایجاد علاقمندی به دین بگونه ای که آقای ” عادل توفیق عطاری ” در کتاب ” القربیه الیهودیه فی فلسطین المتحله والدیا سپورا ” نوشته
” قهرما نان توراتی مثل قصه حضرت داود ، طالوت و جالوت ، مدخلی برای آموزش دین است یا جشن زیبای بابا نوئل دوست داشتنی ، یک مدخل برای ایجاد علاقمندی به دین است همچنان که سرودهای کودکانه ، این نقش را در مسیحیت بازی می کند .”

پس با مقدمه ای که ذکر کردم امروزه بهره گیری از ابزارهای خلاق و جذاب در کیفیت بخشی به آموزش دینی و قران در مقاطع مختلف تحصیلی ما ضروری به نظر می رسد و قطعاً مریبان و معلمان با تجربه و آگاه و علاقمند با بهره گیری از ابزارها و شیوه های خلاق و نو و متناسب با نیاز و رغبت فرا گیران خود می توانند در دستیابی به اهداف آموزش دینی در دوره های مختلف به فراگیران موفق عمل نمایند .
در این قسمت و در ادامه تعدادی از شیوه های هنری که می تواند بصورت کاربردی در آموزش دینی و قران مورد استفاده قرار گیرد را ارائه می نمایم البته لازم بذکر است که بنده مرز بندی بین بهره گیری از آموزش زبان هنری و ادبی در درس دینی و قران ایجاد نمی نمائیم چرا که معتقدم که بهره گیر ی از ادبیات و هنر همه به نوعی نشان دهنده هنر و خلاقیت و ابتکار معلم و فراگیران است .
و در این راستا فعالیتهای خلاقی نظیر
قصه گویی story telling
بازیهای نمایشی symbolic playe
نمایش خلاق creative damatic
نمایش عروسکی puppeteatre
ایفای نقش دکمه – پرده خوانی – پانتومیم
تئاتر – خط و خوشنویسی – نقاشی و بازی
و ;;;..
شیوه های کار بردی هستند که هر کدام از آنها نیز خود دارای
گستردی وسیعی می باشند که به مدد خلاقیت و ابتکار معلمین و
دانش آموزان می تواند مورد استفاده قرار گیرد

شاید بتوان ابزارهای یاد شده را بعنوان اصلی ترین واسطه های ایجاد ارتباط بین معلم و متعلم در کلاس درس قلمداد کرد چرا که این ابزارها در قالب ” ادبیات ” و ” هنر ” گنجانده می شوند و بدلیل رغبت و تمایل عاطفی و روحی روانی فراگیران به آنها قابلیت ایجاد ارتباط و اثر بخشی گسترده دارند .
که در ادامه شیوه های مختلف را بطور مختصر و ارائه می نمایم

قصه و قصه گویی
یکی از فعالیتهای خلاق و جذاب برای بچه ها در گروههای سنی مختلف و در دوره های مختلف تحصیلی است که به عنوان ابزارهای موثر و ارزان قیمت و در قالبهای مختلف می تواند در خدمت اموزش دینی و قران قرار گیرد که این قالبها عبارتند از :
قصه گویی ساده
قصه گویی همرا با تقلید صدا و حرکات
قصه گویی با استفاده از تصاویر ثابت و متحرک
قصه گویی همراه با پرده خوانی
قصه گویی همراه با نمابش عروسکس
قصه گویی همراه با چهره آرایی
قصه گویی همراه با ایفای نقش
قصه گویی فردی و گروهی
و ;;
پس همان گونه که ذکر آن گذشت معلمان آگاه و با تجربه و علاقمند می تواننداز طریق قصه و قصه گویی و تنوع بخشی به آن در امر آموزش آمیزها و ارزشهای والای انسانی و دینی موفق عمل نمایند که بطور مثال می توان به انتخاب ( قصص قران ) متناسب با اهداف درسی و آموزش آن به شیوه های که ذکر آن گذشت به فراگیران خود اشاره نمود

در همین راستا طراحی و اجرای برنامه های خلاق قصه گویی نظیر قصه سازی توسط فراگیران یا طرح داستان های ناقص با ارائه موضوعات یا محورهایی برای پرورش استعدادهای ادبی آنها به علاوه همراه نمودن قصه ، نقاشی ، و خاطره گویی و بیان مشاهدات بصورت شفاهی و خلاق از جمله برنامه های متنوع و جذابی است که در مسیر آموزش دینی و قرآن می توان از آ ن بهره های زیادی برد .

2- نمایش خلاق
یکی دیگر از روشها ی نو در آموزش و پرورش خصوصاً در دوره دبستان است که هم در برنامه زبان آموزی هم آموزش دینی و قرآن می تواند مورد استفاده قرار گیرد این فعالیت خلاق ترکیبی از « قصه » « بازی » و نمایش است که بصورت سازمان یافته و بوسیله معلم با مربی و یا فراگیران در کلاس درس اجراء می شود علاوه بر کلاس درس این فعالیت در « مراکز فرهنگی » « کتابخانه های کودکان » « اردوگاهها و فضاهای تفریحی » نیز قابل استفاده است .

3- تئاتر
یکی از فعالیتهای متنوع و خلاق است که میتواند توسط معلم یا مربیان پرورشی و با ارائه موضوعات تفریحی و مرتبط با اهداف آموزشی دروس دینی توسط فراگیران نیز برنامه ریزی و اجراء گردد .

4- پانتو میم .
یکی دیگر از فعالیتهای هنری جذاب و مورد علاقه بچه ها و بمنظور ایجاد انگیزه برانگیختن حس کنجکاوی بچه ها در آموزش مهارتها و یکسری فعالیتها ی تربیتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد .

5- نمایش عروسکی
این فعالیت را میتوان در قالب قصه گویی عروسکی و یا بازی های عروسکی و نمایش درخدمت ارائه برنامه های آموزشی دینی قرا دارد .
6- بازی
بچه های دهه هشتاد در دنیایی رشد می کنند که ویژگی اصلی آن تأکید بر موفق شدن در همه حوزه ها است بنابراین بچه های امروزی نسبت به بچه های نسل گذشته وقت و فرصت کمتری برای بازی کردن دارند در حالی که دهها سال پژوهش ثابت کرده است که بازی نقش اصلی در سلامت رشد بچه ها از نوزادی تا بزرگسالی دارد حتی بازی از چنان اهمیتی برخوردار است که می گویند بچه ها در بازی زندگی می کنند و زندگی بچه ها عین بازی است .
« انجمن جهانی تعلیم و تربیت دوران کودکی ( ACEI ) نیز نیاز بچه ها ی همه گروههای سنی را برای بازی به رسمیت می شناسد و قاطعانه اظهار می دارد که بازی نقش اساسی در سلامت و رشد کودکان ایفاء می کند »

پس با توجه به اهمیت بازی در رشد و سلامت جسمانی ، روحی روانی و اجتماعی و اخلاقی بچه ها ضرورت دارد در امر آموزش و کسب مهارتهای بدنی در انجام وظایف دینی از بازی بهره گرفت معلمین ما می توانند با استفاده از تمایل بچه ها به بازی خیلی از موضوعات دینی و درسهای دینی را به بچه ها آموزش دهند .

برای استفاده از بازی در آموزش دینی لازم می دانم به انواع بازیهایی که می تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد اشاره نمایم .
1-6 – بازیهای بدنی
2-6 – بازیهای اکتسابی
3-6- بازی های تقلیدی ( بطور مثال دختر بچه 4 ساله وقتی که با خود در حال بازی کردن است به تقلید از مادر چادری به سر خود می کند و نشان میدهد که او هم مانند مادر دارد نماز می خواند )
4-6- بازیهای تخیلی
5-6- بازیهای باقاعده : اینگونه بازیها بیانگر رشد جنبه های عاطفی بچه ها در بازی های منصفانه است مانند امانتداری ، رعایت نوبت و برخورد درست ، پذیرش مقررات و ; که در آموزش دینی می توان از آن بهره لازم را برد .
6-6- بازی های ذوقی

که می توانیم از ذوق و استعداد هنری بچه ها و با ارائه موضوعات و سوژه های لازم بچه ها را وادار به ارائه چنین بازیهایی نمائیم .

7- نقاشی
یکی دیگر از فعالیتهای هنری جذاب که بچه ها در سنین مختلف علاقه فراوانی به آن دارند نقاشی می باشد ، بگونه ای که در کتابها ی جدید التألیف هدیه های آسمانی در مقطع ابتدایی بهره لازم از این موضوع برده شده . و بچه ها در کتاب کار از این توان هنری خود و علاقه ای که به آن دارند در راه یادگیری بهتر اموردینی بهره لازم را می برند معلمین خلاق و مبتکر می توانند با جهت دهی صحیح به این علاقه وافر بچه ها را در مسیر تعالی و تکامل قرار دهند
8- شعر و شعر خوانی ( دکلمه خوانی ) و شیوه های آن

کودکان دنیای عجیبی دارند ! گویی همه شاعرند دنیایی دارند سرشار از زیبایی و خیال دنیایی که کینه را در آن راهی نیست اگر کدورتی در دنیایشان وارد شود به سرعت ابرهای بهاری پراکنده می شوند و در دنیای آنها گلها خمیازه می کشند ، می رقصند و می خندند ، کودکان با گیاهان و سنگها حرف می زنند و دوستی می کنند . در دنیای آن ها همه چیز زبان دارند و حرف آنها را می فهمند کودکان با ابرها گفتگو می کنند ،‌ ماه را از دور می بوسند و به ا و سلام می کنند ستاره ها را از باغ آسمان می چینند و به گردن عروسکشان می آویزند با طبیعت و پرندگان بازی می کنند و زندگی می کنند .
مطالبی که ارائه نمودم صرفاٌ جهت تشریح اهمیتی که شعر در دوره دبستان و سایر دوره ها دارد بود اما باید گفت که تقریباٌ ادبیات تمام ملتها با شعر آغاز شده است به ویژه در ساخت دعاها و سرودهای مذهبی شعر از جایگاه خاص برخوردار است چراکه همه این دعاها و سرودها موزون و آهنگین است و وزن و آهنگ دو ویژگی اولیه از مشخصه های اشعار می باشد .

پس ما می توانیم از ادبیات خصوصاً شعر بهره هایی زیادی در امر آموزشی دینی و قرآن ببریم که در این خصوص باز خلاقیت و ابتکار معلمین می تواند ارزش و جایگاه بهره گیری از آن را صد چندان سازد که در این قسمت به سخنی از آقای جانیز هایز آندوروز مربی یکی از مدارس فلوریدا اشاره نمایم .
ایشان میگوید « شعر در تدریس من چیزی بیشتر از جادو است می توانم با شعر به طریقه های گوناگون بچه ها را برانگیزانم به کلاسم جان بدهم و برنامه های درسی ام را به اجرا‍ء بگذارم » پس هر معلم خلاقی خواهد توانست با انتخاب اشعار مناسب و مربوط به زندگی بچه ها دامنه تجربه بچه ها را چه در داخل کلاس و چه در بیرون از کلاس وسعت بخشد و ارزشهای والای انسانی و دینی را در قالبی زیبا و منطبق بر تخیل زیبای بچه ها به آنها ارائه نماید که می توان با بهره گیری از شیوه های شعر خوانی که در ذیل می آید بر غنای آموزش دینی افزود

شیوه های شعر خوانی
شعرهای مذهبی و دینی در کتب درسی ما فراوان است اما نکته قابل تأمل چگونگی ارائه آن به فراگیران می باشد که شعرهای کتابهای درسی و یا شعرهایی که معلم می تواند از منابع مختلف و با توجه به موضوع درسی انتخاب و به شیوه های خلاقانه و با بهره گیری از هنر دانش آموزان به آنان ارائه نماید که این شیوه ها شامل :
1- شعر خوانی به شیوه کلمه
2- شعر خوانی همراه با آهنگ یا موسیقی
3- شعرخوانی به شیوه تصویر سازی
4- شعر خوانی همراه با ساخت کار دستی
5- شعر خوانی همراه با بازی
6- شعر خوانی به شیوه داستانی
7- شعر خوانی همراه با تقلید صدا
8- شعر خوانی همراه با ایفای نقش
9- شعر خوانی همراه با تغییر لباس

10 – شعر خوانی همراه با چهره آرایی
11- شعر خوانی همراه با معرفی اشیاء
12- شعر خوانی همراه با آهنگ سازی زبانی
13- شعر خوانی همراه با ارائه نقاشی
14 – شعر خوانی همراه با کتابت و خوشنویسی
15- شعر خوانی همراه با اجرای حرکات موزون
16-شعر خوانی همراه با تغییر در تن صدا

17 – روح دادن به شعر با ایجاد حرکات رفتاری دوستانه ، تعاون و همکاری
که این شیوه ها را می توان هم به صورت فردی و هم گروهی اجراء نمود .
در پایان جدول مربوط به فعالیتهای پیشنهادی بهره گیری از فعالیتهای خلّاق ( هنری ) در آموزش درس هدیه های آسمان مقطع ابتدایی را جهت بهره برداری بهتر ارائه می نمایم .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 25 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اهميت و جايگاه بيوگاز در توسعه پايدار روستايي تحت pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اهميت و جايگاه بيوگاز در توسعه پايدار روستايي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله اهميت و جايگاه بيوگاز در توسعه پايدار روستايي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اهميت و جايگاه بيوگاز در توسعه پايدار روستايي تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش سراسری محیط زیست، انرژی و پدافند زیستی
تعداد صفحات: 7
نویسنده(ها):
سحر مرادی نژاد – دانشجوی کارشناسی ارشد توسعه روستایی دانشگاه عمران و توسعه همدان
سعید غلامرضایی – استادیار دانشگاه لرستان
داود رحیمی افلاک – استادیار دانشگاه لرستان
علی اکبر ناظمی – دانشجوی کارشناسی ارشد توسعه روستایی دانشگاه عمران و توسعه همدان

چکیده:
افزایش جمعیت و مصرف رو به رشد انرژی، باعث به وجود آمدن بحران انرژی در جهان شده است. همچنین افزایش در مصرف انرژی های فسیلی و آلودگی های زیست محیطی ناشی از آنها باعث مورد توجه قرار گرفتن انرژی های تجدید پذیر شده است. یکی از انواع انرژی های تجدیدپذیر بیوگاز است که قابل استحصال از منابع موجود در روستا مانند پسماندهای دامی و کشاورزی و جنگلی می باشد. این انرژی بعد از انرژی خورشیدی بالاترین پتانسیل انرژی را داراست و مزایایی چون تولید انرژی، به وجود آمدن محیطی سالم و همچنین ایجاد کودهای کشاورزی را دارد. در این پژوهش که به روش اسنادی جمع آوری شده کوشش براین است تا با معرفی انرژی بیوگاز به عنوان انرژی پاک راهی برای رسیدن به توسعه پایدار روستایی هموار کرد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله حفاظت و استفاده از تنوع زيستي جهت کشاورزي پايدار در مناطق خشک تحت pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله حفاظت و استفاده از تنوع زيستي جهت کشاورزي پايدار در مناطق خشک تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله حفاظت و استفاده از تنوع زيستي جهت کشاورزي پايدار در مناطق خشک تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله حفاظت و استفاده از تنوع زيستي جهت کشاورزي پايدار در مناطق خشک تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: دومین همایش ملی بیابان با رویکرد مدیریت مناطق خشک و کویری
تعداد صفحات: 14
نویسنده(ها):
بهمن فاضلی نسب – عضو هیات علمی پژوهشکده زیستفناوری کشاورزی و پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل
هژیر بهشتی زاده – دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه زابل

چکیده:
بخش کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی است که تأمین کننده حدود یک چهارم اشتغال، یک سوم صادرات غیرنفتی و یک چهارم تولید ناخالص داخلی است. محدودیت منابع آبی و قرار گرفتن بخش قابل توجهی از اراضی کشور در مناطق خشک و نیمه خشک موجب شده تا بخش کشاورزی هرروز با محدودیت بیشتری مواجه شود بطوریکه ایران دارای متوسط بارندگی سالانه حدود 250 میلی متر بوده و از میزان کل آب مصرفی کشور بیش از 90 درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می شود. با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و نیاز به غذا از یک سو و قرار گرفتن ایران در کمربند خشک و نیمه خشک و خشک سالی های مکرر از سوی دیگر، سالانه بر وسعت زمین های خشک ایران افزوده می گردد درنتیجه بایستی جهت برآورد تقاضای جمعیت و جلوگیری از خروج ارز و تحریم های مرتبط، اقدام به ارائه نظام های مختلف کشاورزی ازجمله استفاده از تنوع گیاهی منطقه جهت بهبود سطح کشت و افزایش تولید در واحد سطح با ارائه گیاهان مقاوم به شوری، خشکی و کم آبی، استفاده از کود برگ و کود حیوانی جهت بهبود ساختمان و بافت خاک و همچنین تقویت خلل و فرج و عناصر خاک، کشاورزی هیدروپونیک، مدیریت آب با ارائه نظام های آبیاری بارانی و تحت فشار و ; جهت پایداری و ثبات تولید در کشاورزی بدون کمک از مواد شیمیایی (کشاورزی پایدار) نمود. درنتیجه در این مقاله سعی خواهد شد تا با بررسی و کنکاش دقیق عوامل ذکرشده با تأکید بر استفاده و حفاظت از تنوع زیستی به نقش این عوامل در ثبات تولید در مناطق خشک پرداخته شود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 25 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي کالوس زايي گياه Hyoscyamus pusillus در شرايط درون شيشه اي تحت pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي کالوس زايي گياه Hyoscyamus pusillus در شرايط درون شيشه اي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي کالوس زايي گياه Hyoscyamus pusillus در شرايط درون شيشه اي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي کالوس زايي گياه Hyoscyamus pusillus در شرايط درون شيشه اي تحت pdf :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: هفتمین همایش بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران

تعداد صفحات: 7

نویسنده(ها):

مهدی میرزایی – گروه علوم گیاهی، دانشکده زیست شناسی، دانشگاه تهران,تهران
وحید نیکنام – گروه علوم گیاهی، دانشکده زیست شناسی، دانشگاه تهران,تهران
سید محمود غفاری – انستیتوبیوشیمی و بیوفیزیک ، دانشگاه تهران، تهران

چکیده:

اثر ترکیبات هورمونی مختلف بر روی تشکیل کالوس درگیاه Hyoscyamus pusillus L . از تیره ی سیب زمینی بررسی شد؛در این بررسی جهت سترون سازی بذرهای اولیه از تیمار هیپو کلریت سدیم 10% واتانول 96% استفاده شد و بذرها درمحیط MS پایه قرار گرفت ، کالوسها از ریزنمونه های برگی بریده شده از دانه رستهای 45 روزه ی رشد کرد ه درمحیط موراشیک اسکوک بدست آمد. 5 تیمار تیمارکالوس زایی در یک طرح فاکتوریل کاملا تصادفی با 3 تکرارمورد بررسی قرار گرفت رشدکالوسها در محیط های متفاوت هورمونی بررسی شد و محیط کشت حاوی 0/1 میلی گرم بر لیتر دی کلرو فنوکسی استیک اسید و 0/1 میلی گرم بر لیتر کینتین بهترین محیط برای القای کالوس در ریز نمونه های برگی می با شد .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله رديابي و شناسايي فيتوپلاسماي همراه بيماري تورم جوانه گوجه فرنگي در جنوب استان کرمان تحت pdf دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رديابي و شناسايي فيتوپلاسماي همراه بيماري تورم جوانه گوجه فرنگي در جنوب استان کرمان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله رديابي و شناسايي فيتوپلاسماي همراه بيماري تورم جوانه گوجه فرنگي در جنوب استان کرمان تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رديابي و شناسايي فيتوپلاسماي همراه بيماري تورم جوانه گوجه فرنگي در جنوب استان کرمان تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی
تعداد صفحات: 1
نویسنده(ها):
مریم شریفی – مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان، جیرفت
مهدی آزادوار – مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان، جیرفت
کوچکعلی روشان – مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان، جیرفت
مسعود امیری – مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان، جیرفت

چکیده:
گوجه فرنگی با بیش از هفده هزار هکتار سطح زیر کشت و 450 هزار تن تولید سالیانه، یکی از مهمترین محصولات زراعی جنوب استان کرمان محسوب می شود که بصورت فضای آزاد، زیر تونل های کوتاه پلاستیکی و گلخانه ی کشت میشود. این محصول در معرض آفات و بیماری های متعددی قرار میگیرد. بیماری تورم جوانه یکی از بیماری های ناشی از فیتوپلاسماها است که بویژه در کشت های فضای آزاد و در بسیاری از نقاط دنیا و برخی از نواحی کشور، از جمله استان های غربی، گزارش شده است. در بازدیدهای انجام گرفته طی سال 1392، علایم بیماری تورم جوانه شامل ضخیم شدن شاخه های منتهی به گل، فنجانی و بدشکل شدن گلها، متورم و بزرگ شدن کاسبرگ ها، عقیم شدن گل، کوتولگی بوته و بدشکلی میوه ها در برخی از مزارع گوجه فرنگی شهرستان های منوجان و رودبار جنوب مشاهده شد. اسنخراج دی ان ای از رگبرگ برگ های بوته های سالم و آلوده به بیماری با استفاده از روش مبتنی بر CTAB انجام و واکنش زنجیره ای پلیمراز آشیانه ای با استفاده از جفت آغازگرهای عمومی فیتوپلاسما شامل P1/ P7 در مرحله اول و R16F2n/R16R2 در مرحله دوم انجام شد. بر اساس نتایج بدست آمده در نمونه های گوجه فرنگی مبتلا به بیماری تورم جوانه باندی به اندازه 1/2 کیلو جفت باز تکثیر شد درحالیکه این باند در بوته های سالم وجود نداشت. نتایج BLAST توالی قطعه تکثیر شده در NCBI و آنالیز آن توسط نرم افزار آنلاین iPhyClassifier نتایج نشان داد که عامل بیماری تورم جوانه گوجه فرنگی در جنوب استان کرمان متعلق به فیتوپلاسمای گروه 16SrII است. این اولین گزارش از ردیابی و شناسایی عامل بیماری تورم جوانه گوجه فرنگی در جنوب استان کرمان است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 25 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مطالعه اثرشکل گوه درطراحي شيبهاي خاک مسلح تحت pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه اثرشکل گوه درطراحي شيبهاي خاک مسلح تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله مطالعه اثرشکل گوه درطراحي شيبهاي خاک مسلح تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه اثرشکل گوه درطراحي شيبهاي خاک مسلح تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی عمران
تعداد صفحات: 10
نویسنده(ها):
علی تفرشی – دانشجوی کارشناسی ارشدمهندسی عمران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خوارزمی تهران
علی قنبری – دانشیارگروه مهندسی عمران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خوارزمی تهران

چکیده:
دیوارهای حائل و شیبهای خاکی ازجمله پرکاربردترین سازه ها درمهندسی عمران میباشند محاسبه فشارفعال خاک و نیروی مسلح کننده ها دراین نوع سازه ها یکی ازمسائل اساسی دراین مبحث می باشد همچنین محاسبات فوق دربدست آوردن یک تحلیل و طراحی دقیق بسیارموثر است دراین نوشتار بااستفاده ازروش قطعات افقی اثرشکل گوه درطراحی شیب های خاک مسلح مورد مطالعه قرارگرفته است روش قطعات افقی یک روش برپایه تئوری تعادل حدی است که اساس آن تقسیم توده خاک بالای خط گسیختگی به یک سری قطعات افقی میباشد سطوح گسیختگی مختلف اسپیرال لگاریتمی دایره ای و صفحه ای مورد بررسی قرارگرفته است نتایج مطالعات نشان میدهد که سطح گسیختگی اسپیرال لگاریتمی بحرانی ترین سطح می باشد و بیشترین نیروی مسلح کننده ها دراین سطح بوجود می آید


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اندازه گيري غيرمخرب تعداد فوتونها در يک کاواک کوانتمي با استفاده از تابع ويگنر جابجا شده تحت pdf دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اندازه گيري غيرمخرب تعداد فوتونها در يک کاواک کوانتمي با استفاده از تابع ويگنر جابجا شده تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله اندازه گيري غيرمخرب تعداد فوتونها در يک کاواک کوانتمي با استفاده از تابع ويگنر جابجا شده تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اندازه گيري غيرمخرب تعداد فوتونها در يک کاواک کوانتمي با استفاده از تابع ويگنر جابجا شده تحت pdf :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: هفدهمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران

تعداد صفحات: 4

نویسنده(ها):

سیامک خادمی – گروه فیزیک دانشگاه زنجان
عذرا هیبتی –

چکیده:

اغلب اندازه گیری تعداد فوتونها در یک کاواک کوانتمی بسیار مشکل است و هر اندازه گیری به نوبه خود موجب تغییر در تعداد فوتونها می شود در سالهای اخیر پژوهشگران تلاش کرده اند تا از روشهای غیرمخرب برای این اندازه گیری استفاده کننده و موفق شده اند تا وجود یا عدم وجود تنها یک فوتون را در یک کاواک کوانتمی با یک روش غیرمخرب اندازه گیری کنند. دراین مقاله چیدمان ازمایشی برای اندازه گیری غیرمخرب تعداد بیشتری از فوتونهای درون یک کاواک کوانتمی با استفاده ازتابع ویگنر جابجا شده ارائه شده است نشان داده می شود که این روش برای اندازه گیری صفر تا سه فوتون بخوبی کار می کند و تعمیم آن به بیش از این تعداد نیز به سادگی امکان پذیر است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 25 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله Study of MHD Flow over Stretching Inclined Transparent Plate Using Numerical KellerدرBox Method تحت pdf دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله Study of MHD Flow over Stretching Inclined Transparent Plate Using Numerical KellerدرBox Method تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله Study of MHD Flow over Stretching Inclined Transparent Plate Using Numerical KellerدرBox Method تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله Study of MHD Flow over Stretching Inclined Transparent Plate Using Numerical KellerدرBox Method تحت pdf :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: بیستمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک
تعداد صفحات: 4
نویسنده(ها):
M. Dehsara – School of Mechanical Engineering, Amirkabir University of Technology (Tehran Polytechnic
M. Habibi Matin – Department of Mechanical Engineering, Kermanshah University of Technology, Pardis Square
N. Dalir – School of Mechanical Engineering, Amirkabir University of Technology (Tehran Polytechnic

چکیده:

The present paper investigates numerically the magnetohydrodynamic mixed convection flow over a nonlinear stretching inclined transparent plate embedded in a porous medium due to solar radiation. The 2-D governing equations are obtained considering the dominant effect of boundary layer and considering Boussinesq approximation and uniform porosity and also in presence of the effects of viscous dissipation and variable magnetic field. These equations are transformed by the similarity method to two coupled nonlinear ODEs and then solved using a numerical implicit method called Keller-Box. The effects of various parameters such as magnetic parameter, porosity, effective extinction coefficient of porous medium, solar radiation flux, plate inclination angle, diameter of porous medium solid particles and dimensionless Eckert, Richardson and Prandtl numbers have been studied on the dimensionless temperature and velocity profiles. The results obtained are shown in diagrams and have been discussed


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي 12 باقيمانده حشره کش کشاورزي در برنج هاي وارداتي ايران توسط آناليز با دستگاهGCدرNPD و GCدرECD تحت pdf دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي 12 باقيمانده حشره کش کشاورزي در برنج هاي وارداتي ايران توسط آناليز با دستگاهGCدرNPD و GCدرECD تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي 12 باقيمانده حشره کش کشاورزي در برنج هاي وارداتي ايران توسط آناليز با دستگاهGCدرNPD و GCدرECD تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي 12 باقيمانده حشره کش کشاورزي در برنج هاي وارداتي ايران توسط آناليز با دستگاهGCدرNPD و GCدرECD تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین همایش ملی میان وعده های غذایی
تعداد صفحات: 1
نویسنده(ها):
مهدیه رفیعی جم – کارشناسی ارشد شیمی تجزیه، آزمایشگاه تخصصی مواد غذایی هامون آزمای شرق، زاهدان، ایران.
علیرضا مبارکی – دکتری داروسازی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، زاهدان، ایران
حسن جواهری عفیف – کارشناسی مهندسی کشاورزی، مدیریت آزمایشگاه تخصصی مواد غذایی هامون آزمای شرق، زاهدان، ایران

چکیده:
هدف برنج بعنوان یکی از پرمصرفترین منابع غذایی و غذای اصلی نیمی از مردم دنیا محسوب می شود و بعد از گندم جایگاه دوم را از لحاظ تولید سرانه بخود اختصاص داده است. از سال 1990 برداشت برنج حدود 0/4% در سال افزایش یافت. که این افزایش تولید تا حد زیادی بستگی به استفاده از مواد شیمیایی کشاورزی مانند کودها و آفت کشها دارد. اگرچه آفت کشها در افزایش تولید محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت هستند، اماخطرات زیادی را برای ایمنی مواد غذایی و سلامت انسانها به ارمغان می آورند، بهمین دلیل از لحاظ ایمنی و سلامت غذا کانون توجه جهانی شده اند. هدف از این کار بررسی باقیمانده حشره کشها در برنج های وارداتی با یک روش سریع و کارآمد براساس روش QuEChERS می باشد. روش پژوهش: به 10 گرم از نمونه 6 گرم منیزیم سولفات بدون آب، 1 گرم سدیم کلرید و 1 گرم استات سدیم بدون آب افزوده شد و این مخلوط به مدت 1 دقیقه به شدت تکان داده شد و 5 دقیقه عمل سانتریفیوژ انجام گرفت. تمام محلول سطحی به مدت یک شبانه روز در دمای 18- درجه قرار گرفت، بعد این مدت زمان به 5میلیلیتر از فاز رویی 0/15 گرم منیزیم سولفات بدون آب، 0/05 گرم PSA و 0/1 گرم C18 افزوده و به مدت 30 ثانیه به شدت تکان داده شد و مجدد 1 دقیقه سانتریفیوژ شد. از فاز رویی جهت تزریق به دستگاه استفاده شد. نتایج و بحث: برای اطمینان از از قابل اجرا بودن این متد برای نمونههای حقیقی چندین پارامتر اساسی تجزیهای شامل ریکاوری، دقت، رنج خطی، حد تشخیص و حد تعیین کمی ارزیابی شدند. منحنی استاندارد با محلولهای استاندارد تهیه شده در ماتریکس بلنک نمونه و حلال تهیه شدند. دقت و ریکاوری برای همه سموم در 3 غلظت آلودگی انجام شد. میانگین ریکاوری آنالیتها 120-70% با RSD، کمتر از 20% بدست آمد. این روش براساس روش آماده سازی QuEChERS و آنالیز دستگاهی توسط GC-NPD و GC-ECD انجام شد و با توجه به آنالیز 50 نمونه برنج وارداتی مشخص شد که آلودگی نمونههای مورد آنالیز کمتر از حدمجاز استاندارد ایران است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,