خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
مقالات من
تاريخ : 18 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله طراحي سلول پايه مقايسه گر موجي CMOS با استفاده از تکنيک GDI تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحي سلول پايه مقايسه گر موجي CMOS با استفاده از تکنيک GDI تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله طراحي سلول پايه مقايسه گر موجي CMOS با استفاده از تکنيک GDI تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحي سلول پايه مقايسه گر موجي CMOS با استفاده از تکنيک GDI تحت pdf :

مقاله طراحی سلول پایه مقایسه گر موجی CMOS با استفاده از تکنیک GDI که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در مهندسی برق مجلسی از صفحه 69 تا 74 منتشر شده است.
نام: طراحی سلول پایه مقایسه گر موجی CMOS با استفاده از تکنیک GDI
این مقاله دارای 6 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مقایسه گر موجی
مقاله تاخیر انتشاری
مقاله توان پایین
مقاله PDP ،GDI

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این مقاله پیاده سازی جدیدی برای سلول پایه مقایسه گر موجی بر اساس تکنیک GDI ارایه می شود. سلول پایه ارایه شده با توان مصرفی پایین و سرعت بالا برای رسیدن به PDP پایین طراحی شده است، درحالی که طراحی منطقی همچنان از پیچیدگی کمی برخوردار است. مقایسه کارآیی تکنیک طراحی سلول پایه مقایسه گر موجی با ملاک هایی همچون تعداد ترانزیستور، تاخیر و اتلاف توان در نظر گرفته می شود و مزایای سلول پایه مقایسه گر موجی بر اساس تکنیک GDI در مقایسه با روش CMOS استاندارد نشان داده می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که سلول پایه ارایه شده نسبت به سلول پایه طراحی شده با روش CMOS استاندارد توان مصرفی کمتری دارد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله اعاده عمليات اجرايي به حال سابق تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اعاده عمليات اجرايي به حال سابق تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله اعاده عمليات اجرايي به حال سابق تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اعاده عمليات اجرايي به حال سابق تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: کنگره ملی پژوهش های کاربردی علوم انسانی اسلامی
تعداد صفحات: 9
چکیده:
وظیفه اصلی اجرای احکام مدنی اجرای احکام قطعی مدلول حکم قطعی و قرارهای تامین خواسته و دستورموقت صادره ازدادگاههاست اجرای احکام تجلی دادرسی عادلانه است و اجرای سریع و به موقع احکام دادگاهها دارای ثمره زیادی است که اولین ثمره مهم و اصلی آن همانااحقاق حق و ابطال باطل است گفته میشود که اجرای احکام به منزله برداشت محصولی است که پس ازمدتها درگیری درفرایند اقامه دعوی و اخذرای قطعی حاصل شده است و بدون اجرای صحیح آن کاردادرسی کاری عبث و بیهوده خواهد بود لکن این گونه نیست که همیشه حکمی که به موقع اجرا گذارده میشود بدون هیچ دغدغه ای انجام شده و اشکالی پیش نیاید ماده 1 ق اجرای احکام مدنی آزاد قابل اجرا را ارایی دانسته که قطعی شده باشند و یاقراراجرای موقت آنها صادر شده باشد که امروزه اجرای موقت با توجه به نسخ ق.آ.د.م سال 1318 وجود ندارد درتعریف حکم قطعی گفته شده است که حکمی است که قابل اعتراض وپژوهش نباشد و یا اگرقابل پژوهش هست درموعد قانونی اعترافی نشود ویااگراعرافی شد حکمی که ازدادگاه پژوهشی صادر میشود حکم قطعی تلقی میشود ولی قانون گذار علاوه برحکم قطعی حکم نهایی را نیز اجرای احکام مدنی ذکر نموده است و درماده 39 این قانون فرضی را مطرح نموده است که هرگاه حکمی که قطعی شده براثرفسخ یانقض یااعاده دادرسی به موجب حکم نهایی بلااثرشود عملیات اجرایی به حالت سابق برمیگردد پس هرچندکه ممکن است حکمی ازاحکام دادگاهها طبق ق اجرایی احکام مدنی وفق ماده 1 به اجرا دربیاید لکن ممکن است به علل مختلف ازجمله ذی حق نبودن واقعی یکی ازطرفین که حکم به فسخ وی صادر شده حکم وی درمرحله نهایی نقض شود هدف نهایی مقاله بررسیموارد مختلفی است که درآن عملیات اجرایی وفق ماده 39ق.آ.د.م به حالت سابق اعاده خواهد شد


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي اثر اندرکنش خاک – لوله درلوله هاي انعطاف پذير مدفون برروي نوسانات فشاري حاصل از پديده ضربه قوچ تحت pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي اثر اندرکنش خاک – لوله درلوله هاي انعطاف پذير مدفون برروي نوسانات فشاري حاصل از پديده ضربه قوچ تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي اثر اندرکنش خاک – لوله درلوله هاي انعطاف پذير مدفون برروي نوسانات فشاري حاصل از پديده ضربه قوچ تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي اثر اندرکنش خاک – لوله درلوله هاي انعطاف پذير مدفون برروي نوسانات فشاري حاصل از پديده ضربه قوچ تحت pdf :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران
تعداد صفحات: 8
چکیده:
درخطوط انتقال آب جریانهای گذرای سریع یا ضربه قوچ دراثر تغییراتی آنی سرعت سیال و بطورعمده بواسطه بازوبسته شدن ناگهانی شیرها توقف یا شروع به کار پمپها پدید می آید و سبب افزایش و یا کاهش فشار درلوله می گردد و بصورت موجی مثبت و یا منفی با سرعتی که به سرعت موج موسوم است درطول لوله پیش می رود درسیستمهای انتقال سیالات لوله ها باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که درمقابل امواج حاصل مقاوم بوده و خوردگی ها و صدمات به حداقل ممکن برسد مدفون کردن لوله های انعطاف پذیر از جمله پلی اتیلن با توجه به گسترش استفاده از آنها درسالهای اخیر درخاک از طریق پارامترهای مختلف اثرات متفاوتی برروی نوسانات فشاری وارد برجداره لوله دارد خاک به عنوان یک مقاومت اضافه علاوه برجداره لوله دربرابر موج فشاری ایجاد شده عمل می کند و روی شکل موج ایجاد شده و فرایند مستهلک شدن آن تاثیر می گذارد دراین تحقیق با استفاده از مدل اجزای محدود لوله و خاک و مدلسازی اندرکنش خاک لوله توسط فنرهای الاستوپلاستیک اثر دفن کردن لوله های پلی اتیلن برروی نوسانات فشاری ناشی از ضربه قوچ و تاثیر پارامترهای مختلف ازقبیل عمق دفن قطر و جنس خاک اطراف و ; برروی این پدیده بررسی شده است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد منطق الطير عطا تحت pdf دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد منطق الطير عطا تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله در مورد منطق الطير عطا تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد منطق الطير عطا تحت pdf :

درمیان بزرگان شعر عرفانی فارسی ، زندگی هیچ شاعری به انداز زندگی عطار دراَبر

ابهام نهفته نمانده است. اطلاعات ما در باب مولانا صد برابر چیزی است که در باب عطار

می دانیم . حتی آگاهی ما دربار سنایی ،که یک قرن قبل از عطار می زیسته ، بسی بیشتراز

آن چیزی است که در باب عطار می دانیم . نه سال تولد ونه سال وفات او را به درستی

نمی دانیم .این قدر می دانیم که او در نیمه دوم قرن ششم وربع قرن هفتم می زیسته ،اهل

نیشابور بوده است وچندین کتاب منظوم و یک کتاب به نثر از او باقی مانده است .

همچنین

هیچ گونه اطلاعاتی قطعی از فرزند ، همسر ، پدر و مادر و خویشاوندان او در دست نیست
در این باب هر چه گفته شده است غالبا ً احتمالات و افسانه بوده است و شاید همین پوشیده

ماندن در ابر ابهام ، خود یکی از دلایل تبلور شخصیت او باشد که مثل دیگر قدیسان عالم

در فاصل حقیقت و رویا و افسانه و واقعیت در نوسان باشد . اگر این ((افسانه گون ))

بودن ، در ((قدیس وارگی ))عطار تأثیری داشته ، در متهم کردن او و آلودن نامش به شعرهایی

بسیار سست و ناتندرست و ذهنیتی بیمارگونه و مالیخولیایی نیز بی تأثیر نبوده است .زیرا در

این هفت قرنی که از روزگار حیات او می گذرد ، مجموع گوناگونی از شعرهای سست و

بیمارگونه به نام او بر ساخته شده است که جدا کردن حقیقت وجودی عطار از آن یاوه ها کار

آسانی نیست .

بنابراین ، جویندگان زندگی نامه عطار همیشه نسبت به این مشکل اساسی باید

آگاهی داشته باشند و در داوری های خود جانب احتیاط را همواره رعایت کنند .

ما در این یادداشت مختصر مروری خواهیم داشت بر بخش هایی از زندگی نامه عطار که

دارای اسناد قابل اعتماد تر است و قراین تاریخی تا حدودی آنها را تأیید می کنند .

صفحه سوم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

در آثار مسلم او تصریح به نام او که ((محمد )) است شده وخود در مواردی از همنامی

خویش با رسول (ص ) یاد کرده است¹ و در شعرهای خود تخلص «عطار» و « فرید » را

آورده است و معاصر او محمد عوفی نیز در لباب الالباب به عنوان «الأ جل فرید الدین افتخار

الأفضل ابو حامد ابوبکر² العطار النیشابوری; سالک جاد حقیقت و ساکن سجاد طریقت;»

ازاو یاد کرده است.³ پس تقریبا ًبا اطمینان می توان گفت که شاعر مورد بحث ما « فرید الدین

محمد عطار» است و در نیشابور بودن او تردیدی نیست .

مقدمه :

شیوا ترین و شورانگیزین منظومه عرفانی شیخ عطار مثنوی منطق الطیر یا مقامات

طیور است .

عطار و منظومه فرهنگی پیرامون او ، از زندگی تاریخی تا افسانه ها و از آثار مسلم

او تا مجموعه وسیعی از مجهولات و منجولات دوره های بعد که منسوب به اوست ، بی

شباهت به یک آیین و مذهب نیست . در کنار هر مذهبی مشتی افسانه و اساطیر و مجموعه

متناقضی از آرا می توان دید که با همه تضادی که در اصل ، با مبادی مرکزی آن آ یین دارند

از جهاتی سبب حفظ و حراست از آن مذهب اند و در لحظه هایی همان حواشی و افزوده ها ،

از نابودی آن اصول و مبادی مرکزی جلوگیری می کنند یا بهتر بگوییم : بقای هر مذهبی را

تناقض های درونی آن تضمین می کند . همان گونه که یک نظام ((علمی )) را تنا قض های

درونی آن نابود می کند . چرا که مذهب مرتبط با عالم غیب است و در غیب اجتماع نقیضین

محال نیست . این در عالم حس شهادت است که عقل می گوید : اجتماع نقیضین محال است .

1 در مواردی عطار به همنامی خویش تصریح دارد از جمله منطق الطیر ، چاپ دکتر گوهرین ، 26 . و نیز اسرار نامه ، 193 و مصیبت نامه ، 367
از گنه رویم نگردانی سیاه حق هم نامی من داری نگاه
2 به صورت اضافه باید خواند و کسر میان دو کنیه ، کسر بنوت است یعنی ابو حامد فرزند ابوبکر .
3 لباب الالباب ، محمد عوفی ، به تصحیح استاد سعید نفیسی ، تهران ، 1335 ،81- 480 .

صفحه چهارم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

عطار منطق الطیر را اینگونه آغاز می کند :

آفرین جان آفرین پاک را آن که جان بخشید و ایمان خاک را

منطق الطیر با توحید باری تعالی نعمت رسول خدا (ص) وبیان فضیلت خلفای چهار گانه

ودر تعصب دینی آغاز می شود .

محتوای منطق الطیر

در منطق الطیر نام هجده پرنده بعلاوه سیمرغ ذکر شده است که عطار با خصوصیات

مختلف ، هر کدام از مرغان را که سمبل و نشانه انسانهای جامعه اند معرفی می کند و در

آخر صد هزار مرغ در آرزوی داشتن رهبر و امام جمع می شوند و ;

و حال می پردازیم به اینکه هر کدام از پرندگان از نظر عطار سمبل ونماد چه کسانی

هستند :

1 هدهد : همان پوپک یا مرغ شانه به سر است که در روایت قرآن نامه حضرت سلیمان

را به نزد بلقیس برد . انتخاب هدهد به عنوان رهبر و پیشوا جمع مرغان و پرنده ای که هدایت

مرغان با اوست چندین عامل صوتی ومعنوی داشته است : تاجی که بر سر هدهد است یادآور

فره ایزدی است که در پادشاهان باستان جزء لوازم شهریاری تلقی می شده است و این فره

ایزدی با آنچه در دوره اسلامی در حق اولیا خوانده شده است بی ارتباط نیست . شباهت صوتی

کلمه هدهد بامادهء ((هدایت)) و ((هادی )) شدن در داستان مرغان جنبه محوری دارد- امری

است کاملا ً محسوس و نوعی جادوی مجاورت در آن نهفته است :(( هدهد هادی شده )) و

گذشته از اینها نقش هدهد در داستان سلیمان و بلقیس که در قرآن و کتب قصص انبیا دارد از

عواملی است که گزینش او را ، از میان دیگر مرغان موجه می سازد .

صفحه پنجم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

2 موسیجه : پرنده ای است کوچکتر از کبوتر که در منازل آشیانه می سازد و به رنگ

قهوه ای و خاکستری و صدایی دارد شبیه عبارت (( موسی کو تقی ؟ )) جادوی مجاورت در

موسی و موسیجه تداعی های بسیاری را به وجود می آورد که در صدر آنها رفتن موسی

است به کوه نور و خواستار دیدار حق شدن . این آرزوی دیدار حق در موسی ( وموسیجه )

با آنچه در ضمیر پرندگان عطار نهفته است و شوق دیدار سیمرغ ، شباهت های بسیاری

دارند .

3 . طوطی :طوق آتشین طوطی ناظر است به رنگ سرخی که در گردن طوطی دیده

می شود . انتخاب طوطی- که در پس آینه او را الهام میدهند- به آنچه بر ضمیر سالک از

واردات غیبی نازل می شود بسیار مرتبط است و زندگی نامه هر سالکی مجموعه ای از

خواطر و الهامات اوست . سبزی پرهای طوطی او را با خضر- که نقش بسیار مهمی در

میان صوفیه وسلسله های مشایخ تصوف دارد – مرتبط می کند و جست وجوی جاودانگی

را که صوفی از طریق فنا فی الله¹ خواستار آن است به یاد می آورد .

4کبک : پرنده ای است با منقار سرخ ، آنچه از قهق کبک بدان اشاره شده است ،

ناظر به صدای این پرنده است و دلبستگی این پرنده به خوردن سنگ ریزه و اینکه می تواند

سنگ ریزه را در چینه دان خود آب کند در نظر عطار به گونه دلبستگی او به احجاز کریمه

(گوهرها) دیده می شود . اما همین دلبستگی به گوهر یادآور نگین سلیمان است و آنچه در

افسانه ها پیرامون این نگین گفته شده است . بی گمان پیوندی وجود دارد میان این ویژگی

کبک و مقام سلیمان در میان انبیاء که مقام پادشاهی و نبوت است .

1 یعنی محو شدن روح و وجود در خداوند .

صفحه ششم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

5تنگ باز یا تند باز: این تند باز ربطی به باز ندارد . آنچه عطار از خصایص او نقل

می کند این است که به عنوان پیک نامه بر از او استفاده می شد . جنب رمزی این پرنده از

دیدگاه عطار ناظر به کسانی است که می خواهند از راه اندیشه منطقی و تأملات خرد ورزانه

به عمق تجربه دینی و عرفانی برسند .

6دراج:در صحن حضور پرندگان در منطق الطیر دراج وارد گفت وگو با هدهد نمی شود

تنها در مقدمه داستان یادی از او کرده شده و به عنوان کسی که به معراج الست بر شده و

تاج بلی را بر فرق الست دیده است .

7بلبل : از میان پرندگان بلبل مظهر آن صوفی است که حق تعالی را در مظاهر جمالی او

می بینند و نظر بازند . برای اینان عبور از این مظاهر و رسیدن به ذات حق امری است

ناممکن .

8طاووس: رابطه طاووس با مار و بهشت در افسانه رانده شدن آدم از بهشت شهرت

دارد.طاووس ورابطه او با بهشت یادآور آن دسته از خداپرستان است که بهشت منتهی آرزوی

ایشان است و عملا ً هم بهشت حجاب ایشان از رویت حق تعالی می شود.

9تذرو: یا قرقاول ، مرغی است بسیار زیبا ورنگین شبیه به دراج .در هیچ یک از منابع

حیوان شناسی و ادب اشاره ای به جایگاه او در چاه نشده است و ظاهراً اشاره عطار به

رابطه ی تذرو و چاه جنبه مجازی دارد .

10قمری: نوعی کبوتر وحشی است با صدای خوش که نوعی از آن دارای طوق است

قمری در گفت و گوی مرغان هرگز ظاهر نمی شود ولی در آغاز داستان عطار خطابی با او

دارد که شاد رفته وتنگ دل باز آمده .

صفحه هفتم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

11 فاخته : یا مرغ کوکو ،پرنده ای است که به صدای خوش مشهور است و با مردم کمتر

انس میگیرد و به دروغ گویی شهرت دارد فاخته نیز تنها در مقدمه درستان مورد خطاب قرار

میگیرد و در صحن گفت وگوی مرغان حضور ندارد .

12 باز : پرنده ای است شکاری که برای تربیت او تدابیری اندیشیدند آنچه در مورد باز

می تواند جنبه رمزی داشته باشد این است که طبیعتی وحشی دارد ( رمزی از انسان قبل از

ورود به عالم سلوک ) و امیال خواسته های خود را دنبال می کند

.

13مرغ زرین:سیاق سخن عطار به ظاهر چنین می نماید که مرغ زرین هم پرنده ای است

در شمار دیگر پرندگانی که نام نشان ایشان را عطار آورده است ولی در متون کهن و آثار ادب
فارسی و جانور شناسی پرنده ای به دین نام نشان نمی شناسیم. عده ای مرغ زرین را همان

باز می شناسند مهم ترین دلیل بر این که ابیات 677-681 در خطاب به مرغ زرین خطاب به

باز است این است که عطار در ارائه پرندگان دوازده پرنده را توصیف کرده است و اگر

مرغ زرین را پرنده ای غیر از باز به شمار آوریم جمع این پرنده گان که در براعت استهلال

داستان دارای خطاب ویژه اند به سیزده خواهند رسید .

14 بط :مرغابی سفید که نماد زاهدانی است که همواره در پی شست وشوی جامه وپاک

نگه داشتن آنند چندان که به نوعی بیماری روحی وسواس مبتلا می شوند و هر چه بیشتر

می شویند باز وسواس پاکی ، دامن ایشان را رها نمی کند .

15همای: مرغی است که در افسانه ها رمز سعادت و دولت و پادشاهی شناخته شده است

و به گفته ی استاد فروزانفر : در منطق الطیر همای نمودار کسانی است که شیفت نفوذ و

اقتدار و تاثیر دراجتماع و امور مملکت می شوند و از راه زهد و گوشه نشینی می خواهند در

ارباب جاه نفوذ داشته باشند .
صفحه هشتم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

16بوتیمار: مرغی است با گردن دراز که عقیده داشته اند که تشنه بر لب دریا می نشیند

واز بیم آنکه آب دریا تمام نشود هرگز آب نمی خورد بی گمان بو تیمار نماد آن دسته از زاهدانی

است که به گونه ای افراطی زندگی را بر خود تنگ می گرفته اند .

17 کوف( بوم یا جغد ) : بوم معمولا ً دور از آبادی ها و در خرابه ها منزل دارد و به شوم

بودن معروف است از آنجا که گنج را در ویرانه ها پنهان می کردند و بوم نیز در ویرانه ها

جای داشته رابطه ای میان بوم و گنج در شعر عطار دیده می شود و رمز عزلت گزینی ارباب

سلوک است .

18 صعوه : نوعی گنجشک است با سری سرخ در ادب فارسی صعوه از میان پرندگان

رمز ناتوانی و خردی است استاد فروزانفر نوشته است که صعوه نمودار کسانی است که به

دستاویز ضعف بشریت طالب دیدار حق نمی شوند و می گویند ما توانایی این راه را نداریم .

*************************

پیش گفتاری از عطار دربارهء پیامبران قبل از شروع منطق الطیر

عطار در منطق الطیر با ابیتی زیبا ابتدا شکر خدا را به جای ما آورد مانند :

آفرین جان آفرین پاک را آن که جان بخشید وایمان خاک را

و سپس از چگونگی آفرینش جهان هستی صحبت می کند

کرد در شش روز هفت انجم پدید وز دو حرف آورد نه طارم پدید

همچنین او بعد از گفتن خصوصیات بعضی مخلوقین به گفتن نام پیامبران و کارهای ایشان

می پردازد. ابتدا آدم و سالها گریه و زاری بر آستان حق¹ و سپس نوح وماجرای طوفان ،

1 ماجرای بیرون راندن حضرت آدم از بهشت .

صفحه نهم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

ابراهیم و گلستان شدن آتش بر او وقربانی کردن اسماعیل و به همین شکل پیامبران

بزرگ و کارهای ایشان را نام می برد.و بعد عطار در این قسمت حکایتی نقل می کند که در آن

از با ارزش بودن حرمت نان سخن می گوید و به ذکر می پردازد .

بعد ازتمام شدن ذکر حق تعالی و توصیف صفات او عطار در نعمت رسول خدا ابیاتی می سراید
و بعد از او به نقل فضیلتهای چهار خلیفه بعد از پیامبر می پردازد .

عطار پس از اتمام فضیلتهای چهار خلیفه در باب تعصب و مشکلاتی که تعصب به بار

می آورد ابیاتی زیبا و فصیح می سراید که نمونه هایی از آن را ذکر می کنیم :

ای گرفتار تعصب مانده دایما ً در بغض در حب مانده

گرتولاف ازعقل وازلب می زنی پس چرا دم در تعصب می زنی

عطار بعد از گفتن چندین حکایت در باب تعصب و چهار خلیفه ، داستان منطق الطیر را آغاز

می کند .
**************
آغاز داستان منطق الطیر

پس از معرفی پرند گان نام برده شده می پردازیم به حکایتی شیرین از عارف بزرگ معاصر

ایران فرید الدین محمد عطار نیشابوری که داستان خود را کاملا ً با اشعاری زیبا و منظومه ای

تمثیلی ، عرفانی است .

روزی مرغان جهان از آشکار و نهان گرد هم آمدند تا برای خود شهریاری انتخاب کنند که

هدهد که نقش راهنما و پیامبر را ایفا می کند بعد از معرفی خود به مرغان سیمرغ¹ را که در کوه

قاف زندی می کند را به عنوان شهریار تمام مرغان معرفی می کند

1 سیمرغ به نقل از منطق الطیر روزی از فراز چین می گذشته که پر او در قسمتی از چین می افتد و از دیدن آن پر همه در شور وشوق
افتادند و می گویند اگر آن پر پیدا نمی شد این همه غوغا وجود نداشت .

صفحه دهم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

و در انتها هدهد به مرغان می گوید

هر که اکنون از شما مرد رهید سر به ره آرید و پا اندر نهید

بعد از سخنان هدهد مرغان سر از پا نمی شناختند و مشتاق دیدار آن پادشاه بودند و هنگا می

که سختی های راه را فهمیدند هر یک بهانه ای آوردند

گر چه ره را بود هر یک کارساز هر یکی عذری دگر گفتند باز

ابتدا بلبل که از عشق گل مست بود جلو آمده و می گوید :

گفت برمن ختم شد اسرارعشق جمله یک شب می کنم تکرار عشق

بلبل در ادامه سخنانش می گوید که عشق گل برای من کافی است و من تاب دیدن سیمرغ را

ندارم:

طاقت سیمرغ نادر بلبلی بلبلی را بس بود عشق گلی

واما هدهد در جواب به بلبل می گوید که گل در هفته ای زوال می پذیرد و عاشق شدن برچیزی

که فانی است کاری است بس اشتباه و سپس هدهد حکایتی زیبا را نقل می کند :

پادشاهی دختری زیبا داشت که در عالم رقیب نداشت از قضا روزی درویشی او را می بیند

وشاهزاده ازسر تمسخر می خندد اما درویش عاشق شاهزاده و خنده او می شود و هفت سال

با سگهای جلوی قصر آنها می خوابد تا روزی شاهزاده درویش را به صورت پنهانی خبر

می کند و به اومی گوید که خدمت گذاران پدرم عزم کشتن تو را دارند سریع تر از اینجا برو

درویش در پاسخ می گوید که من در راه عشق تو از جان گذشته ام اما یک سوال از تو دارم

که شما آن روز برای چه بر من خندیدید:

صفحه یازدهم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

گفت چون می دیدمت ای بی هنر بر تو می خندیدم آن ای بی خبر

بر سر وروی تو خندیدن رواست لیک در روی تو خندیدن خطاست

سپس هدهد با دهان پر شکر جلو آمد و گفت :همه مرا به قفس آهنین می اندازند و من :

من در این زندان آهن مانده باز ز آرزوی آب خضرم در گداز

من نیارم در بر سیمرغ تاب بس بود از چشم خضرم یک آب

هدهد شانه به سر پاسخ می دهد که تو از دولت حقیقی بی نشانی باید در راه معشوق و در

رسیدن به وصال جان فشانی .اما تو خود را دوست داری و می خواهی آب حیوان خوری و

زندگی جاوید یابی ، پس تو پوستی بیش نیستی و هنوز به مغز و حقیقت نرسیده ای .

جان چه خواهی کرد بر جانان فشان در ره جانان چه مردان جان فشان

و در ضمن حکایتی کوتاه می گوید که : مردِ عاشق ، بلند مقامی بود وخضر می خواست با او

دوستی برقرار کند. آن مرد به خضر گفت دوستی من وتو ممکن نیست چون تو آب حیات

خوردی بلکه جانت مدتی زنده بماند اما من هر لحظه در پی آنم که بر معشوق جان فدا کنم پس

بهتر است از همدیگر دور باشیم .

بعد از آن طاووس آمد زرنگار نقش پرش صد چه ، بل که صد هزار

بعد از طوطی ، طاووس بهشت پرست به پیش هدهد آمد و مثل عروس به ناز کرشمه پرداخت

و گفت :من جبرییل مرغانم اما مار زشت با من یار شد و مرا از بهشت بیرون کردند من به

دنبال رهبری هستم که مرا به بهشت جاودان رهنمود باشد پس :

کی بود سیمرغ را پروای من بس بود فردوس عالی جای من

صفحه دوازدهم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

پوپک شانه به سر در پاسخ می گوید که ای مرغ از حق دور مانده! حضرت حق خود فردوس

برین است :

حضرت حق هست دریای عظیم قطر خردست جنات النعیم

گر تو هستی مرد کل ، کل ببین کل طلب،کل باش،کل شو،کل گزین

و بعد حکایتی برای او نقل کرد و او را قانع کرد .

بعد از او بط بهانه آورد که من پاکیزه ترین مرغانم و هر لحظه غسلی می کنم و سجاده بر

آب می افکنم در کرامات من کسی تردید ندارد واز آب نمی توانم کناره کنم .

هدهد شانه به سر جواب داد : آب برای افراد ناشسته روی و آلوده دامن و غیر طاهراست

اگر تو این چنینی باید طالب آب باشی :

چند باشد هم چو آب روشنت روی هر نا شسته رویی دیدنت

آنوقت کبک زرپرست به عذر زرپرستی از هدهد خواست که او را معذور دارد و از رفتن به

سوی سیمرغ باز گذارد :

من به سیمرغ قوی دل کی رسم دست بر سر پای در گِل کی رسم

پوپک شانه به سر به مرغ زرپرست گفت : ای مرغ در بند گوهر مانده ، اصل زر و گوهر

سنگی رنگین است و اگر تو سالک اصیل هستی به سنگ رنگ شده دل مبندمردان گوهری به

تعینات علاقه ندارند و سپس حکایتی از حکمرانی سلیمان را برای وی بیان کرد .

بعد از اینکه جواب هدهد به پایان رسید همای سایه بخش به پیش پوپک آمد و در حالی که

تنها مخاطبش پوپک بود چنین بهانه آورد :

صفحه سیزدهم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

گفت ای پرندگان بحر و بر من نیم مرغی چو مرغان دگر

پادشاهان سایه پرورد من اند بس گدای طبع نی مرد من اند

نفس را جون استخوان دادم مدام جان من زان یافت این عالی مقام

هدهد گفت : کاشکی به خسروان پادشاهی نمی بخشیدی و خود را از سگ نفس که به آن

استخوان می دهی ،رهایی می بخشیدی . آن وقت حکایتی می آورد که :شخص پاک اندیشی

سلطان محمود را به خواب دید و پرسید احوال تو در بهشت چگونه است ؟

سلطان محمود

پاسخ داد که سلطانی حقیقی شایست حق تعالی است و کاشکی من گدایی بودم و به شاهی

نمی رسیدم چون آن همه مال که اندوخته و بخشیدم اینجا جو به جو حساب می کشند و

عذاب می کنند .

وقتی همای سعادت قانع شده جای نشست و پرنده دیگری بلند وآن باز کله دار و باز مثل

درباریانی است که می کوشند هر چه بیشتر خود رابه شاه نزدیک کنند وهمه مباهات آنها تقرب

به شاه است و باز می گوید که من روی دست پادشاه نشستن را از نزد سیمرغ رفتن بیشتر

دوست دارم.

هدهد در جواب او می گوید که بزرگترین و بی همتاترین پادشاه دین سیمرغ است :

شاه دنیا گر وفاداری کند یک زمان دیگر گرفتاری کند

بعد ازآن مرغ غم خورک« بو تیمار» پیش آمد و گفت:ای مرغان من و تیمار خویش همیشه

در ساحل دریا می نشینم و کسی از من آزار نمی بیند . مداوم اندوهگن و دردمند لب دریا جای

من است چون نمی توانم در دریا شنا کنم و از آب آن سیرآب گردم در کنار دریا از تشنگی

می میرم. گر ز دریا کم شود یک قطره آب ز آتش غیرت دلم گردد کباب
من به جز دریا نخواهم این زمان تاب سیمرغم نباشد الامان

صفحه چهاردهم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

هدهد درجواب او می گوید:ای که از دیا خبری نداری این دریا پر از نهنگ و جانوران دیگر

است و این دریا چشمه ای از اوست و تو چگونه بی دیدن روی او قانع شدی؛وقتی بو تیمار به

حقیقت اسرار پی برد آماده سفر شد.درهمان حال کوف قدم پیش نهاد و گفت:من مرغ ناتوان و

درخرابه زاده ام و مکانی جز خدا ندارم چون گنجینه ا در خرابه هاست:

عشق گنجم در خرابی ره نمود سوی گنجم جز خرابی ره نبود

عشق بر سیمرغ جز افسانه نیست زان که عشقش کار هر مردانه نیست

هدهدش گفت ای ز عشق گنج مست من گرفتم کامدت گنجی به دست

زر پرستیدن بود از کافری نیستی آخر ز قوم سامری

سپس صعوه با دل و تن ضعیف و ناتوان از جای خود بلند شد و قدم جلو نهاد و گفت: ای

مرد راستین من صاحب رز و زور نیستم و از نهایت توانایی حتی تاب مورچه ای را ندارم پس

با این ناتوانی این همه راه را تا درگاه سیمرغ چگونه طی کنم؟ سیمرغ طالبان توانای فراوانی

دارد , وصال او برای من میسر نیست. من مثل یعقوبم و مطلوب خود را از چاه می جویم و با

این نا توانی هرگز نمی توانم به سیمرغ رسم.

پوپک شانه به سر پاسخ داد که ای مرغ نا توان این سالوسی را کنار بگذار.از خود همت

نشان بده اراده خویش را قوی گردان اگر این مرغان در راه بمانند و بسوزند تو نیز بسوز

و اگر تو مانند یعقوب نیز باشی هرگزبه آن یوسفت نخواهی رسید.و بعد حکایت دلکش و

شیرین و عرفانی از یعقوب و یوسف برای او گفت .

و تمام مرغان تصمیم گرفتند که به سوی سیمرغ حرکت کنند وهدهد رهبری آنان را برعهده

داشت .

صفحه پانزدهم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

هدهد به رهبری پرداخت و پند واندرز می داد حکایات گوناگون و داستانهای حکمت آمیز و

قصه های نتیجه بخش برای مرغان تعریف می کرد اما آنها باز هم بهانه جویی می کردند تا

اینکه یکی از مرغان از وادی هایی که باید طی کنند سوال می کند هدهد در پاسخ وادی ها را

اینگونه می گوید : 1 طلب 2 عشق 3 معرفت 4 استغنا 5 توحید 6 حیرت

7 فقر و فنا

بیان هفت وادی عشق :
بیان هفت وادی

شیخ عطار در منطق الطیر هفت وادی سلوک را چنین نام می برد:طلب ،عشق ، معرفت ،

استغنا ، توحید ، حیرت و فنا.اما این منازل را عرفای دیگر به شیوه دیگری تقسیم كرده اند

مثلا ابونصر سراج در كتاب اللمع ده مرتبه برای سلوک قائل شده است.اما از آنجا كه عدد

هفت از قدیم الایام در بین ملل مختلف جایگاه خاصی دارد عطار نیز مراحل سلوک را بر عدد

هفت استوار كرده است. او در منطق الطیر بعد از گفتن خصوصیات هر یک از مراحل و بیان

مشكلات آن حكایاتی سرشار از معنا تعریف می كند.

1 وادی طلب

نخستین مرحله سلوک عرفا طلب است.عطار این وادی نخست را در چگونگی احوال عرفا

تشریح می كند و می گوید: وادی طلب وادی مقرون به تعصب و رنج است.وقتها باید تا با جهد

و كوشش حالها دگرگون شود .صبر و تحمل درد بسیار باید كرد تا باشد كه راه به جایی ببرد.

اگر سنگ و گوهری را كه از جانب حق به تو میرسد ، متفاوت پنداری مراد راه نیستی و اگر

خود را به داشتن گوهر عزیز و به داشتن سنگ خوار و حقیر پنداری حق را با توكاری نیست.

صفحه شانزدهم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

باید كه ان دودر نظرت یكسان باشند نه گوهررا دوست بداری نه سنگ را دشمن.چنان نظر كنی

این دو از جانب حق است.خدا آدمی را آفرید برای قرب خویش وجاه ومالش داد.اما با این همه

آدمی ازیاد خداغافل شده وسرمایه ای را كه خدا به او داده است را درراه شیطان صرف میكند.

هنگامی كه پرده بیافتد رسواییها آشكارمی شود وآدمی از خجالت و تشویر در آتش می سوزد.

چو در غیری ندیدی هیچ خیری چرا مشغول میگردی به غیری

همچنین باید همه جا را برای یافتن معشوق بگردد و هیچ جا را نگشته نگذارد.عطاردر داستان

مجنون این خصوصیت را با بیانی زیبا مطرح می كند.

حكایت1:
شخص فرزانه و بلند مرتبه ای مجنون را در خرابه ای دید كه در حال كندن خاک بود .رو

به او كرد و گفت :ای مجنون در خاک به دنبال چه می گردی؟مجنون دست از كندن خاک بر

داشت و به آن مرد گفت : به دنبال لیلی هستم .آن مرد گفت : لیلی كه گوهر ارزشمندی است

را در خاک نمیتوانی پیدا كنی مجنون در پاسخ گفت:همه جا را می گردم امیدوارم پیدایش كنم.

شیخ در حكایتی مردم غافل بی درد را به اشتری كه به آواز عرب سر مست می شود و

می تازد مقایسه میكند ومی گوید:شتر با شنیدن آهنگ عرب ره چند روزه را به یک ساعت طی

می كند .ولی تو ای انسان با آن كه از حضرت حق ندا میرسد و پیام غیبی به جانت می فرستد

با این همه در راه طلب گام بر نمی داری و در منزل اول باز می مانی.

خدا می خواندت تو خفته آخر چرا می باشی ای آشفته آخر

كم از اشترنه ای ای مرد دركار كه بر بانگ دریی می رود راه

صفحه هفدهم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . موضوع تحقیق: منطق الطیر عطار
________________________________________

2وادی عشق

وادی عشق دومین وادی از هفت شهر عشق است و به تعبیر شیخ عطار كسی كه قدم بدان

وادی نهد تمام وجودش در دریای عشق غرقه گردد .عاشق راستین همچو آتش سوزنده و سر

كش است .عاقبت اندیشی كار عاشق نیست وجهان را به وسیله آتش عشق خاكستر می كند.

تمام وجود ذرات جهان از عشق لبریزند اما فهم آن دیده دل می خواهد عاشق باید مجرب و

آزاده باشد(عشق كار پهلوان است ای پسر) و در هر لحظه صد جان در قدم معشوق اندازد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله نقش استانداردسازي تجهيزات ايمني خودرو در تصادفات تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش استانداردسازي تجهيزات ايمني خودرو در تصادفات تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله نقش استانداردسازي تجهيزات ايمني خودرو در تصادفات تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش استانداردسازي تجهيزات ايمني خودرو در تصادفات تحت pdf :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: نخستین کنگره ملی توسعه خوشه صنعتی قطعات خودرو
تعداد صفحات: 6
چکیده:
در سالهای اخیر آمار تصادفات جاده ای در کشور به سرعت در حال افزایش بوده و هر روز شاهد کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان در داخل و خارج از شهرهای کشور و وارد شدن خسارات مالی فراوانی به اقتصاد ملی هستیم. یکی از راههای کاهش این خسارات، توجه به تجهیزات ایمنی مورد استفاده در خودروهای داخل کشور می باشد.در حال حاضر استاندارد کردن قطعات ایمنی در طراحی خودروهاازاهمیت ویژه ای برخوردار می باشدواستفاده از تجهیزات ایمنی جدید جهت ارتقای ایمنی خودروها، یک الزام قانونی به منظور کاهش تلفات انسانی در حوادث جاده ای در کشور به حساب می آید. در این مقاله ابتدا به تعریف مفاهیم استاندارد و مزایای استاندارد سازی به صورت کلی پرداخته می شود. سپس عوامل موثر در تصادفات رانندگی مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه روند رو به بهبود اعمال استانداردهای ایمنی در طراحی خودرو مرور می شود. پس از معرفی تجهیزات جدید ایمنی در صنعت خودرو، راهکارهای پیشنهادی جهت بالا بردن ایمنی در خودرو و افزایش ضریب ایمنی در راستای کاهش تصادفات جاده ای ارائه می گردد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي مقايسه اي فرآيندهاي فنتون، ترسيب شيميايي و تلفيق آن ها در حذف کروم(VI) از محيط هاي آبي تحت pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي مقايسه اي فرآيندهاي فنتون، ترسيب شيميايي و تلفيق آن ها در حذف کروم(VI) از محيط هاي آبي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي مقايسه اي فرآيندهاي فنتون، ترسيب شيميايي و تلفيق آن ها در حذف کروم(VI) از محيط هاي آبي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي مقايسه اي فرآيندهاي فنتون، ترسيب شيميايي و تلفيق آن ها در حذف کروم(VI) از محيط هاي آبي تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: شانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط
تعداد صفحات: 13
چکیده:
مقدمه و اهمیت موضوع: کروم در پساب صنایع مختلفی مانند صنایع سنگ معدن و آبکاری فلزات وجود دارد. مشکلات ناشی از این عنصر در محیط عمدتاً به کروم شش ظرفیتی مربوط می گردد که از سمی ترین آلاینده ها در محیط زیست است. بنابراین کنترل غلظت این آلاینده در حد استاندارد جهت حفظ سلامتی افراد، ضروری است. هدف اصلی این مطالعه، بررسی فرآیند های فنتون، ترسیب شیمیایی و تلفیق آن ها در حذف کروم(VI) از محیط های آبی بود.مواد و روشها: این تحقیق یک مطالعه تجربی بود که در مقیاس آزمایشگاهی و در سیستم بسته انجام شد. در طی انجام فرآیندهای مذکور، اثر متغیرهای pH، نسبت مولی عامل های فنتون و ترسیب (H2O2/Fe2+ و FeCl3)، زمان تماس و غلظت اولیه کروم بر راندمان حذف آن از محیط های آبی مطالعه شد. کروم در نمونه های آزمایش توسط دستگاه جذب اتمی شعله ای سنجش شد.نتایج: حدود 98% از کروم توسط خاصیت کواگولاسیون فنتون حذف خواهد شد که بهترین شرایط حذف آن شامل mg/L10 کروم، 4pH=، 4/2=H2O2/Fe2+ و زمان واکنش 30 دقیقه بود. حداکثر راندمان حذف کروم در فرآیند ترسیب حدود 97% (در شرایط بهینه mg/L5 کروم، 7pH=، gr/L7/0=FeCl3 و زمان ته نشینی 20 دقیقه) بود. تلفیق این دو روش، می تواند غلظت های بیشتری از کروم(15mg/L) را تا حدود 99/99%حذف نماید. بنابراین راندمان حذف آلاینده کروم توسط روش تلفیقی فنتون و ترسیب بیش از هر یک از روش ها به تنهایی بود (آزمون کروسکال والیس، Pvalue005).نتیجه گیری: روش تلفیقی فنتون و ترسیب می تواند به عنوان گزینه ای مناسب برای حذف کروم جهت دستیابی به استانداردهای زیست محیطی مدنظر قرار گیرد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله بتن و محيط زيست تحت pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بتن و محيط زيست تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بتن و محيط زيست تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بتن و محيط زيست تحت pdf :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: سومین همایش تخصصی مهندسی محیط زیست

تعداد صفحات: 11

چکیده:

طی دهه گذشته محیط زیست به نگرانی اصلی جوامع بشری تبدیل شده است. صنعت ساختمان بزرگترین مصرف کننده مصالح و برداشت کننده مواد از زمین و در عین حال بزرگترین تولید کننده زواید، نخاله و زبالههایی است که به محیط زیست وارد میشوند. بتن به عنوان ماده ساختمانی قرن پر مصرفترین مصالح ساختمانی است و از دیدگاه حفظ محیط زیست، جا دارد که تولید و مصرف بتن و مواد متشکله آن، تعامل بتن با محیط زیست در طول عمر مفید و بالاخره چگونگی تخریب بتن و بازگشت مواد حاصل از تخریب آن به طبیعت و محیط مورد بررسی قرار گیرند. مسئله محیط زیست در صنعت بتن در سالهای گذشته و پس از اعلامی ریو که به تأیید 179 کشور رسید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بهبود کیفی و دوام بتن در کنار مقاومت آن در کنفرانس سالیانه انجمن بتن آمریکا در سال 2001 به عنوان الگوواره جدید در صنعت ساخت و ساز مورد توجه قرار گرفت. برای بررسی عملکرد زیست محیطی بتن باید مساله تولید و مصرف سیمان، آب، سنگدانهها، مواد افزودنی، سازههای بتنی و مواد حاصل از تخریب این سازهها و اثرهای فیزیکی و شیمایی مثبت و منفی هر یک از آنها بر محیط زیست، از جمله مواد آلایندهای که وارد جو زمین، خاک و آب میشوند، حفاظتی که برای تداوم
زندگی انسان بر روی کره زمین فراهم میکنند و رفاه مادی و معنویکه برای زیست، کار و بالندگی انسان ایجاد مینمایند، مورد مطالعه قرار گیرند. این مقاله سعی بر این دارد تا ضمن بررسی ویژگی های زیست محیطی صنعت بتن، به اقدامات و راهکارهایی اشاره نماید که سازگار با محیط زیست بوده و بتواند ضمن کاهش اثرات مخرب کاربرد این صنعت در محیط زیست، زمینه توسعه پایدار آن را فراهم آورد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

ارائه يک مدل رياضي دو هدفه و مقايسه قابليت دو الگوريتم فراابتکاري ژنتيک و شبيه سازي تبريد در مکانيابي پناهگاه هاي بعد از زلزله با در نظر گرفتن ريسک خرابي مسيرهاي ارتباطي تحت pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارائه يک مدل رياضي دو هدفه و مقايسه قابليت دو الگوريتم فراابتکاري ژنتيک و شبيه سازي تبريد در مکانيابي پناهگاه هاي بعد از زلزله با در نظر گرفتن ريسک خرابي مسيرهاي ارتباطي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي ارائه يک مدل رياضي دو هدفه و مقايسه قابليت دو الگوريتم فراابتکاري ژنتيک و شبيه سازي تبريد در مکانيابي پناهگاه هاي بعد از زلزله با در نظر گرفتن ريسک خرابي مسيرهاي ارتباطي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن ارائه يک مدل رياضي دو هدفه و مقايسه قابليت دو الگوريتم فراابتکاري ژنتيک و شبيه سازي تبريد در مکانيابي پناهگاه هاي بعد از زلزله با در نظر گرفتن ريسک خرابي مسيرهاي ارتباطي تحت pdf :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : دومين کنفرانس بين المللي مهندسي صنايع و سيستم­ها (ICISE 2016)

تعداد صفحات : 8

چکیده مقاله:

اسکان موقت جمعیت آسیب دیده و امدادرسانی سریع و به موقع به آنها، از مهمترین مسائلی است که باید همواره در مدیریت بحران و لجستیک انسانی و امداد و نجات به آن توجه شود. افزایش نقاط کاندید و تقاضا برای اسکان جمعیت آسیب دیده باعث شده است که حجم محاسبات و پیچیدگی آن افزایش یابد. برای حل این مشکلات به مرور زمان الگوریتمهای فراابتکاری مختلفی متناسب با شرایط مسئله ارائه شده است. بدین منظور، در این پژوهش دو الگوریتم فراابتکاری ژنتیک و شبیه سازی تبرید برای مدل ارائه شده است که برای مسائل در بعد کوچک با جواب دقیق توسط نرم افزار GAMS مقایسه شدهاند. در مسائل با ابعاد بزرگ به مقایسه کارآمدی این دو الگوریتم در انتخاب و مکان یابی بهترین مکان ممکن برای احداث پناهگاههای موقت بعد از زلزله با در نظر گرفتن ریسک خرابی مسیرهای ارتباطی برای اسکان جمعیت آسیب دیده، پرداخته شده است. نتایج بر اساس معیارهایی همچون مقدار تابع هدف مسئله و زمان حل در رویکردهای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج حاکی از اهمیت و کارایی مدل طراحی شده برای مسائل واقعی و برتر بودن الگوریتم ژنتیک در مکان یابی بهترین مکان ممکن با توجه به ریسک خرابی مسیرهای ارتباطی بر اساس زمان حل و مقدار تابع هدف است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله فيثاغورث تحت pdf دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فيثاغورث تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله فيثاغورث تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله فيثاغورث تحت pdf :

افکار فیثاغورث ریاضیدان و فیلسوف یونانی به شکل گیری ریاضیات نوین و فلسفه غرب کمک کرده است . هدف او توضیح همه پدیده های طبیعی بر اساس ریاضیات بود . فیثاغورث بیش از هر چیز برای فرمولی که در مورد نسبتهای اضلاع مثلث راست گوشه ارائه کرده است معروف است. مفاهیم متعدد دیگری (مانند تصاعدهای حسابی و هندسی و عددهای مربع کامل ) که برای ریاضیات نوین نقش زیر بنایی دارند بر افکار فیثاغورث مبتنی هستند . فیثاغورث و پیروان او ریاضیات هماهنگ ها را که مبنای موسیقی امروز غرب را تشکیل می دهد ابداع کردند.

حدود 580ق.م فیثاغورث در ساموس یونان به دنیا می آید.
حدود 532 ق.م برای فرار از حکومت جابر ساموس به جنوب ایتالیا سفر می کند.
حدود 525 ق.م یک آکادمی را در کروتون (که اکنون کروتونا نام دارد) تاسیس می کند . این آکادمی یک مدرسه و یک مکتب برادری مذهبی مبتنی بر اصول اخلاقی و فلسفی معینی است ، که در آن همه برادران می بایستی وفاداری و رازداری را رعایت کنند . در ریاضیات ،فیثاغورث و پیروان او با آرایشهای مختلف دسته هایی از ریگ آزمایش می کنند و در می یابند که دنباله های منظمی از اعداد پدید می آید. مثلاَ شکلهای مثلثی دنباله 10،6،3،1،; و شکلهای مربعی دنباله 16،9،4،1،; را ایجاد می کنند.

کلمه calculate به معنی محاسبه (از calculus به معنی «سنگریزه» و نیز اصطلاح مربع (توان دوم) از این کاربرد ریگها اقتباس شده است . در هندسه ، آنها در می یابند که مجموع زوایای یک مثلث همیشه 180 درجه است.
آنها همچنین این قضیه معروف را ارائه می کنند که مربع وتر یک مثلث راست گوشه برابر مجموع مربهای دو ضلع دیگر ان است . در موسیقی ، فیثاغورث و پیروان او با آزمایش بر روی تارهای کشیده شده ریاضیات اکتاوها را ابداع می کنند (هرگاه طول تاری را نصف کنیم ، نتی را که یک اکتاو پایینتر است ایجاد می کند،) در اخترشناسی ، آنها این نظریه را مطرح می کنند که جهان کروی است و زمین نیز کره ای در مرکز آن است. خورشید به طور سالانه و روزانه به دور آسمان می چرخد ، و ماه و سیاره ها نیز به همین ترتیب رفتار می کنند. فیثاغورث در آسیای صغیر (ترکیه امروز) به سفرهای وسیعی می پردازد و در آنها با بعضی از ریاضیدانان و فیلسوفان برجسته ان زمان تبادل نظر می کند.
حدود 500ق.م در متاپونتوم (نزدیکی متاپونتوی امروز) در ایتالیا می میرد.
فیثاغورث (در یونانی ) (زاده حدود 569 (پیش از میلاد) – درگذشته حدود 496 (پیش از میلاد)). از فیلسوفان و ریاضیدانان یونان باستان بود. شهرت وی بیشتر بخاطر ارائه قضیه فیثاغورث است. وی را یونانیان یکی از هفت فرزانه بشمار می‌آوردند.

زندگی
فیثاغورث در جزیره ساموس، نزدیک کرانه‌های ایونی، زاده شد. او در عهد قبل از ارشمیدس، زنون و اودوکس (569 تا 500 (پیش از میلاد)) می‌زیست.
او در جوانی به سفرهای زیادی رفت و این امکان را پیدا کرد تا با مصر، بابل و مغان ایرانی آشنا شود و دانش آنها را بیاموزد. به طوری که معروف است فیثاغورث، دانش مغان را آموخت. او روی هم رفته، 22 سال در سرزمین‌های خارج از یونان بود و چون از سوی پولوکراتوس، شاه یونان، به آمازیس، فرعون مصر سفارش شده بود، توانست به سادگی به رازهای کاهنان مصری دست یابد. او مدتها در این کشور به سر برد و در خدمت کاهنان و روحانیون مصری به شاگردی پرداخت و آگاهی‌ها و باورهای بسیار کسب کرد واز آنجا روانه بابل شد و دوران شاگردی را از نو آغاز کرد.

وقتی او در حدود سال 530، از مصر بازگشت، در زادگاه خود مکتب اخوتی ( که امروزه برچسب مکتب فیثاغورث بر ان خورده است ) را بنیان گذاشت که طرز فکر اشرافی داشت. هدف او از بنیان نهادن این مکتب این بود که بتواند مطالب عالی ریاضیات و مطالبی را تحت عنوان نظریه‌های فیزیکی و اخلاقی تدریس کند و پیشرفت دهد.
فیثاغورث نیز به مانند سقراط جانب احتیاط را نگاه داشت و چیزی ننوشت . تعالیم وی از طریق شاگردانش به دست ما رسیده است . اکنون روشن شده است که که شاگردان فیثاغورث ، باعث و بانی بخش اعظمی از لباس چهل تکه تفکر ، اداب و رسوم ، ریاضیات ، فلسفه و اندیشه های عجیب و غریبی هستند که در مکتب فیثاغورث موجود می باشد. در واقع ، قضیه ی مشهور فیثاغورث در باب مجذور وتر ، به احتمال قریب به یقین به دست خود فیثاقورث کشف نشده است ( این حرف بدین معناست که خود فیثاغورث هم قضیه فیثاغورث را نمیفهمید ، و این برای کسانی که ریاضیدان نیستند ، اسباب دلگرمی و امیدبخش است ! )

شیوه تفکر این مکتب با سنت قدیمی دموکراسی، که در آن زمان بر ساموس حاکم بود، متضاد بود. و چون این مشرب فلسفی با مذاق مردم ساموس خوش نیامد، فیثاغورث به ناچار، زادگاهش را ترک گفت و به سمت شبه جزیره آپتین (از سرزمینهای وابسته به یونان) رفت و در کراتون مقیم شد.
در افسانه‌ها چنین آمده است که متعصبان مذهبی و سیاسی، توده‌های مردم را علیه او شوراندند و به ازای نور هدایتی که وی راهنمای ایشان کرده بود مکتب و معبد او را آتش زدند و وی در میان شعله‌های آتش جان سپرد.
این جمله معروف را دوستدارانش در رثای او گفته‌اند: «Sic transit gloria mundi» یعنی «افتخارات جهان چنین می‌گذرند».
وی نظرات ریاضی خویش را با ترهات فلسفی و باورهای دینی درهم آمیخته بود. او در عین حال هم عارف و هم ریاضیدان بود و بقولی یکدهم شهرت او نتیجه نبوغ وی و مابقی ماحصل ارشاد و رسالت اوست.

فیثاغورث و مسئله استدلال در ریاضیات
برای آنکه نقش فیثاغورث را در تبیین اصول ریاضیات درک کنیم، لازم است کمی درباره جایگاه ریاضیات در عصر وی و پیشرفتهایی که تا زمان وی صورت گرفته بود، بدانیم که این هم به نوبه خود، در خور توجه است. جالب است بدانید با اینکه مبنای ریاضیات بر «استدلال» استوار است، قبل از فیثاغورث هیچ کس نظر روشنی درباره این موضوع نداشت که استدلال باید مبنی بر مفروضات باشد. به عبارتی استدلال، مسئله تعریف شده‌ای نبود.
در واقع می‌توان گفت بنا به قول مشهور، فیثاغورث در بین اروپاییان اولین کسی بود که روی این نکته ا صرار ورزید که در هندسه باید ابتدا «اصول موضوع» و «اصول متعارفی» را معین کرد و آنگاه به اتکاء آنها که «مفروضات» هم نامیده می‌شوند، روش استنتاج متوالی را پیش گرفت به پیش رفت. از نظر تاریخی «اصول متعارفی» عبارت بود از «حقیقتی لازم و خود بخود واضح».

اینکه فیثاغورث استدلال را وارد ریاضیات کرد، از مهم‌ترین حوادث علمی است و قبل از فیثاغورث، هندسه عبارت بود از مجموعه قواعدی که ماحصل تجارب و ادراکات متفرق بوده‌اند؛ تجارب و قواعدی که هیچگونه ارتباطی با هم نداشتند حتی کسی در آن زمان حدس نمی‌زد مجموعه این قواعد را بتوان از عده بسیار کمی اصول نتیجه گرفت. در صورتی که امروزه حتی تصور این موضوع که ریاضیات بدون استدلال چه وضع و حالی داشته است برای ما ممکن نیست. اما در آن عصر این موضوع گام بلندی به سوی نظام قدرتمند هندسه محسوب می‌شد.

مجمع فیثاغوری
بنیان فلسفی مجمع فیثاغوری بر آموزش رازهای عدد قرار داشت. به اعتقاد فیثاغورثیان، عدد، بنیان هستی را تشکیل می‌‌دهد، علت هماهنگی و نظم در طبیعت است، رابطه‌های ذاتی جهان ما، حکومت و دوام جاودانی آن را تضمین می‌کند. عدد، قانون طبیعت است، بر خدایان و بر مرگ حکومت می‌‌کند و شرط هرگونه شناخت و دانشی است. چیزها، تقلید و نمونه‌ای از عدد هستند.
چنین برداشت ستایش‌آمیزی از عدد، با خیال‌بافی‌های اسرارآمیزی درآمیخته بود، که همراه با مقدمه‌های ریاضی، از کشورهای خاورنزدیک اقتباس شده بود.

فیثاغوریان، ضمن بررسی نواهای موزون و خوش‌آهنگی که در موسیقی به دست می‌آید، متوجه شدند که آهنگ موزون روی صدای سه سیم، زمانی به دست می‌آید که طول این سیم‌ها، متناسب با عددهای 3 و 4 و 6 باشد. فیثاغوریان این بستگی عدد را در پدیده‌های دیگر نیز پیدا کردند. از جمله، نسبت تعداد وجه‌ها، راسها و یال‌های مکعب هم برابر است با نسبت عددی 6:8:12.

همچنین فیثاغوریان متوجه شدند که اگر بخواهیم صفحه‌ای را با یک نوع چندضلعی منتظم بپوشانیم، فقط سه حالت وجود دارد؛ دور و بر یک نقطه از صفحه را می‌توان با 6 مثلث متساوی‌الاضلاع، با 4 مربع، و یا با 3 شش‌ضلعی منتظم پر کرد، به طوری که دور و بر نقطه را به طور کامل بپوشاند. همانطور که مشاهده می‌شود، تعداد این چندضلعی‌ها با همان نسبت 3:4:6 مطابقت دارد و اگر نسبت تعداد اضلاع این چندضلعی‌ها را در نظر بگیریم، به همان نسبت 3:4:6 می‌رسیم.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

بررسي فقهي و حقوقي ماهيت کارت هاي اعتباري تحت pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسي فقهي و حقوقي ماهيت کارت هاي اعتباري تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي بررسي فقهي و حقوقي ماهيت کارت هاي اعتباري تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن بررسي فقهي و حقوقي ماهيت کارت هاي اعتباري تحت pdf :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : دومين کنفرانس بين المللي علوم انساني، روانشناسي و علوم اجتماعي

تعداد صفحات : 14

چکیده مقاله:

کارت اعتباری از ابزار بسیار موثر اقتصادی ، امنیتی و بانکی بوده ، فراگیر شدن آن موجب سهولت در روابط تجاری و کاهش قابل توجه بار مالی ناشی از فرسودگی اسکناس و تقلیل خطرات پول خواهد بود .کارت اعتباری نوعی کارت پرداخت است که برای اشخاص حقیقی یا حقوقی صادر می شود. این کارت به دارنده آن این امکان را می دهد که بر پایه نوع قرارداد، از خدمات و کالاهایی برخوردار شده و سامانه بهای آن را بپردازد.سرعت، سهولت و منافع استفاده از این کارت ها باعث شده بانک ها و مؤسسه های مالی صادرکننده کارت و مراکز تجاری و خدماتی پذیرنده کارت و مشتریان استفاده کننده از کارت، از این ابزار نو استقبال کنند.میزان و سقف اعتباری که به هر شخص داده می شود بستگی زیادی به درآمد و توان بازپرداخت وی دارد. پس از تعیین اعتبار می تواند از محل این اعتبار، کالا و خدمات مورد نظر را خریداری کرده و در هنگام سر رسید آن را یکجا و یا به صورت اقساط، باز پرداخت نماید. این کارت ها گرچه انواع بسیاری دارند، از جهت ماهوی به سه گروه عمده تقسیم می شوند: کارت های برداشت از موجودی، کارت های وام بدون بهره و کارت های وام با بهره، و هر یک از این گروه ها به سه قسم کارت دریافت پول نقد، کارت خرید کالا و خدمت و کارت چند منظوره تقسیم می شوند. از آن جا که غالب این کارت ها در اقتصادهایی طراحی شده اند که معامله های ربوی و قرض با بهره را مجاز می شمارند، در مواردی آمیخته با ربا و بهره بوده، و در تطبیق با فقه اسلامی، نیازمند تغییراتی هستند. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی و از ابزار و شیوه ی جمع آوری اطلاعات منابع کتابخانه ای، مقالات و سایت های معتبر علمی استفاده شده است


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,