خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
مقالات من

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله ارائه يک الگوريتم زمانبندي وظايف کارا در محيط هاي رايانش ابري بر مبناي الگوريتم ژنتيک بهينه سازي شده تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارائه يک الگوريتم زمانبندي وظايف کارا در محيط هاي رايانش ابري بر مبناي الگوريتم ژنتيک بهينه سازي شده تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ارائه يک الگوريتم زمانبندي وظايف کارا در محيط هاي رايانش ابري بر مبناي الگوريتم ژنتيک بهينه سازي شده تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارائه يک الگوريتم زمانبندي وظايف کارا در محيط هاي رايانش ابري بر مبناي الگوريتم ژنتيک بهينه سازي شده تحت pdf :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی وب پژوهی
تعداد صفحات: 6
چکیده:
رایانش ابری، مدلی کامپیوتری است که دسترسی کاربران را بر اساس نوع تقاضایی که از منابع اطلاعاتی و محاسباتی دارند محیا می کند . این مدل سعی دارد با کمترین نیاز به منابع و کاهش هزینه ها و افزایش سرعت دسترسی اطلاعات، جوابگوی نیاز کاربران باشد . مدیریت منابع و تخصیص وظایف در کنار امنیت، قابلیت اطمینان و حفظ اعتماد مشترکین یکی از چالشهای مهم در زمینه رایانش ابری میباشد که میتواند روی سایر مسائل نیز تاثیرگذار باشد.واضح است که تعداد کارها و تعداد منابع در محیط ابر می تواند بسیار گسترده باشد و به همین علت ترتیب اجرای کارها و نحوه تخصیص منابع تاثیر مهمی برکارآیی سرور ابر دارد. در محیط ابر درهر لحظه بصورت همزمان تعدادی درخواست داریم که برای پاسخ به هریک از آنها باید یک یا چند کار انجام دهیم و هریک از این کارها به منابع خاصی نیاز دارند، که در این رابطه روشهای مختلفی ارائه شده است. در این مقاله یک الگوریتم زمانبندی وظایف برای محیط های ابری بر اساس الگوریتم ژنتیک بهینه سازی شده ارائه شده است که می تواند توازن بار را در سرور برقرار کرده و هزینه را بهینه کند. نتایج شبیه سازی نشان میدهد که روش پیشنهادی کارآیی بهتری نسبت بهسایر الگوریتم ها دارد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله تعيين ناحيه تخليه چاه توسط دو روش شبيه سازي خطوط جريان وپيشروي سريع تحت pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعيين ناحيه تخليه چاه توسط دو روش شبيه سازي خطوط جريان وپيشروي سريع تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تعيين ناحيه تخليه چاه توسط دو روش شبيه سازي خطوط جريان وپيشروي سريع تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعيين ناحيه تخليه چاه توسط دو روش شبيه سازي خطوط جريان وپيشروي سريع تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه میادین نفت و گاز
تعداد صفحات: 7
چکیده:
تعیین ناحیه تخلیه چاهها یکی از پارامترهای مهم در مدیریت برداشت از مخازن است. اغلب روش های ارایه شده بر مبنای روش های رایج چاه آزمایی و به منظور تعیین محدوده مرزهای مخزن مبی باشند. این روش ها معمولا در حالتی اعمال شده اند که تنها یک چاه در مخزن معمولا چاه های اکتشافی وجود دارد دراین مقاله، عوامل موثر بر ناحیه تخلیه شده توسط چاهها مورد بررسی قرار گرفته است. مساحت تخلیه چاه ها در مخازن همگن و ناهمگن توسط دو روش شبیهسازی خطوط جریان وروش پیشروی سریع محاسبه و با یکدیگر مقایسه شدهاند. روش های یاد شده بسیار دقیق تر از روش های موجود هستند چرا که فرض اصلی روش های موجود همگنی مخزن است اما روش های ارایه شده توسط نویسندگان توانایی اعمال ناهمگنی را در محاسبه مساحت تخلیه چاهها را دارند ش بسیار دقیق تر از روش های معمول هستند


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله تسريع تطبيق پذيري پروتکل مسيريابي بردار فاصله با استفاده از مدل مخفي مارکوف بهبوديافته تحت pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تسريع تطبيق پذيري پروتکل مسيريابي بردار فاصله با استفاده از مدل مخفي مارکوف بهبوديافته تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تسريع تطبيق پذيري پروتکل مسيريابي بردار فاصله با استفاده از مدل مخفي مارکوف بهبوديافته تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تسريع تطبيق پذيري پروتکل مسيريابي بردار فاصله با استفاده از مدل مخفي مارکوف بهبوديافته تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات
تعداد صفحات: 7
چکیده:
بردار مسیریابی فاصله ها یکی از ساده ترین و قدیمی ترین پروتکله ای متحرک مسیریابی، هم اکنون در قالب پروتکل RIP در حال استفاده است. اما متأسفانه در این پروتکل افزایش هزینه به کندی منتشر میشود؛ که از این مشکل با نام شمارش تا بینهایت یاد می گردد. راهحل مبتنی بر مدل مخفی مارکوف قادر است تا مشکل ناکارآمدی راه حلهای پیشنهادی تا کنون به سبب وابستگی شدید به توپولوژی شبکه را، برطرف نماید. روش پیشنهادی معرفی کننده زیر سیستمی بر پایه مدل مخفی خودسازماندهای است که قابلیتپیاده سازی بر روی هر شبکه ای با توپولوژی و فراوانی اعضاء منحصر به فرد را داراست.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله ايثار تحت pdf دارای 1480 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ايثار تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ايثار تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ايثار تحت pdf :

ایثار

« ایثار ، زیور پارسایی است » امام علی(ع)
1 – مقدمه
نگاه به مقوله ایثار نگاه عمیقی است.ایثار و شهادت(كه قله و اوج ایثارگری است) نهایت كمال یك انسان است كه خود را در خدا ذوب كرده این كمال ومشاهده آن دید وسیعی را می طلبد. كه در خور شایسته بررسی ابعاد آن باشد این یك مقوله انسانی است كه در همه جوامع وجود دارد سایر ملل برای ایثارگران وكشته شدگان جنگهای خود عظمت وجایگاه خاصی قائلند وهمواره كوشیده اند آنها را با مباهات وافتخارات وذخیره ای برای پیشرفت نسلهای بعدی قرار

دهند.حتی كشورهایی هم كه درگیر جنگ نبوده واز این حماسه آفرینی های تاریخی بی بهره بوده اند سعی كرده اند با اسطوره معنوی هایی در فرهنگ بومی خود تجلی گاه كمال انسانیت را به مردم خود شناسانده و به نوعی روح ایشان را برای رشد و ترقی آماده تر سازند چرا كه همین فضیلتهای فردی است كه موجب ایجاد پیوند بین افراد مختلف اجتماع ودر نهایت برقراری ارتباط بین جوامع مختلف میشود در ایران اسلامی ما هم به دلیل استحكام مبانی دینی ونیز

تمدن وپیشینه ی غنی فرهنگ این بحث یعنی ایثار است.
این فضیلت (از خود گذشتگی) زمانی در ریز علی خواجوی دهقان فداكار جلوه می‌كند و زمان دیگر در یك معلم فداكار تجلی می یابد و مواردی چون نوجوانان ها و دانش آموزانی چون شهید فهمیده می توان یافت.

در تاریخ ایران عزیز ما اوج این ایثار را كه نمونه های فراوانی هم دارد در دوران هشت ساله دفاع مقدس به نظاره نشستیم. دفاعی كه آحادملت در آن مشاركت داشته و به اتفاق در برابر دشمن ایستادند. ما درصدد هستیم این جایگاه را به صورت واقعی بازشناسی و نمایان كنیم.

1-1 بیان مساله
1- آیا ایثار تنها گذشتن از جان و مال است؟
2- آیا ایثار در جامعه ی اسلامی امروز امتیاز محسوب می شود؟
3- آیا میزان تاثیر ایثار در افراد جامعه زیاد است یا كم؟
4- آیا دانش آموزان در ایثار نقشی دارند؟
2-1 اهمیت وضرورت مسئله
فرهنگ ایثار وجانبازی بستر تحولات فرهنگی جامعه از جریان رشد وشكوفایی برای تربیت انسانها وتعالی آنها به سوی قله رفیع انسان كامل است .عزیزان جانباز، پای بندی خود را به اعتقادات اسلامی با ایثار خون وبا نثار بند بند وجودشان به اثبات رسانیدند.

ما باید جامعه را به سوی ویژگی های جانباز آرمانی ،تعالی بخشیم: نه اینكه جانبازان را از اوج ایثارگری تنزل دهیم تحولات سیاسی در كشورها وانقلاب های كه منجر به تغییر ساختاری نظام ها وحكومت ها می شوند، دارای ویژگی های فرهنگی خاص خود هستند. تغییردر فرهنگ عمومی مردم وجایگزینی فرهنگ جدید به جای گذشته ،بر خلاف تغییرات سیاسی نظامی، كه در مدت نسبتا كوتاهی به وقوع می پیوندند ومستلزم صرف زمانی طولانی است.

در تداوم انقلاب و در مواجه با توطئه های مختلف استكبار جهانی وپیش آمدن ابتلائات مختلف جانباختگان مكتب عشق وایثار سر از پای نشناختن وبا تعالی معنوی وعرفانی در صف مقدم مبارزه با استكبار جهانی وایادی مزدور آن پیشتاز صحنه های خون وشرف گردیدند. اوج این ایثارگریها در میدان های مبارزه حق علیه باطل و در جای جای میهن اسلامی، از كردستان تا خوزستان، در هنگامه خون و خطر وعشق وشرف نمایان گردید.

در هر جامعه مجموعه ای از نیروهای مختلف وجود دارند كه در طیف بسیار وسیعی از كفر تا ایمان طبقه بندی می شوند و در مواجهه با نهضت های الهی عكس العملهای خاص خود را نشان می دهند. به گونه ای كه پاره ای از مردم تا مرز شهادت وایثار وجان ومال از مبانی عقیدتی وارزشهای مكتبی آن نهضت الهی حمایت می كنند وعده ای دیگر در موضع كفر والحاد خود،سرسختانه در مقابل آن قرار می گیرند.

در تداوم انقلاب و در مواجه با توطئه های مختلف استكبار جهانی وپیش آمدن ابتلائات مختلف جانباختگان مكتب عشق وایثار سراز پای نشناختند وبا تعالی معنوی و عرفانی در صف مقدم مبارزه با استكبار جهانی وایادی مزدور آن اقدام كردند.

این جاست كه وظیفه ی بس خطیر جامعه و تمام كسانی كه ایثارگران به گردن آنان حق حیات دارند آشكار می گردد.و اما این مقوله نیز از دو جهت قابل توجه وبررسی است: یكی آنكه اساسا جامعه باید دین خود را نسبت به كسانی كه با ایثار وجانبازی ،حیات وبقای جامعه را تضمین كرده اند ادا كردند وكوتاهی وسهل انگاری در انجام این وظیفه كفران نعمت وناسپاسی وحق ناشناسی است. از جهت دیگر قدردانی نسبت به ایثارگران نشانه ی تلاش وایثار خود قرارداده بود ونظام اسلامی ما نیز در تمام برنامه ریزی ها وجهت گیری های فرهنگی،سیاسی، اقتصادی و..

این هدف مقدس را نصب العین قرار داده است. از این دیدگاه ایثار وجان فشانی در راه تحقق آرمان ها وتثبیت ارزش های الهی، مقدم بر هر خدمت و حركتی به شمار می آید، چه، در پرتو ایثار وفداكاری است كه امنیت جامعه ی اسلامی در قبال توطئه های دشمنان تضمین شده زمینه مناسب برای ساختن یك جامعه ی نمونه ی قرآنی فراهم می گردد.

3-1 اهداف پژوهش
1- آشنایی با مفهوم ایثار
2- آشنایی و درك طبقات ایثار

3- شناخت تاثیرات ایثار در جامعه
4- بررسی نگرش های موجود به این مبحث دربرخی منابع موجود
گرداوری این تحقیق از آن جا كه قشر جوان ونوجوان ما به نوعی امید آینده كشور محسوب می شوند باید برای پذیرش نقش های مختلف آینده آماده شوند و تمام جنبه های زندگی را بیاموزند.

یكی از جنبه های زندگی ایثار وفداكاری است زیرا می توان در این مورد ایثارگران واقعی وخصلت پاك و با ارزش آنها را برای عموم مردم به تصویر كشید وبرای جوامع بعدی به یادگار گذاشت.

این تحقیق نیز با هدف ارزیابی ایثار در جوامع مختلف وچگونگی آن گردآوری شده است.
به دلیل ضیق وقت امکان استفاده از بسیاری از ابزار و طرحهای اماری دقیق میسر نگردید.

4-1 بررسی تحقیقات انجام شده پیرامون مسئله ی مورد نظر
در زمینه ایثار تحقیقات زیادی به عمل آمده است از جمله تحقیقات عمر وخالد ودكتر معین و..كه میتوان از نظرات آنها استفاده كرد وحتی تاریخچه ای از ایثار كه در تاریخ اسلام در دوره پیامبر ارائه شده استفاده كرد ولی در زمینه ی تاثیرات آن در جامعه تحقیقات زیادی به عمل نیامده و به شكل مكتوب منابع زیادی در دسترس نبوده است.حال سعی ما دانش آموزان ونوجوانان دراین تحقیق بر این است كه انواع ایثار و تاثیر آن را در جامعه مورد بررسی قرار دهیم.
با توجه به اینكه موضوع اسلامی می‌باشد شاید نواقصی داشته باشد كه از تمامی عزیزانی كه این تحقیق را مورد بررسی قرار می دهند خواهانیم كه مساعدت لازم را درجهت پیشبرد بیشتر تحقیق در مراحل آینده به عمل آورند قبلا از همكاری شما عزیزان متشكریم.

5-1 جامعه آماری
1- منابع چاپی شامل كتابهای تفسیر، داستانی، مفاهیم قرآنی و…
2- دانش آموزان دوره متوسطه دبیرستان شاهد عصمت

 

6-1 نمونه وروش نمونه گیری
1- منابع چاپی با توجه به محدودیت زمان تحقیق ووسع وتوانایی پژوهشگران منابع مذكور از بین منابع انتخاب وفیش برداری شد.
2- نمونه آماری دانش آموزان تعداد 70 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستان شاهد عصمت كه به طور تصادفی انتخاب وپرسش نامه بین آنها توزیع شده است.از این تعداد 50 پرسش نامه كامل انتخاب واطلاعات آن استخراج شد.

7-1 روش تحقیق
بنا به موضوع روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش روش تحقیق كتابخانه ای وروش همایشی می‌باشد.
به این صورت كه در مرحله اول با مراجعه به منابع موجود كتابخانه ای بر حسب موضوع از اطلاعات مورد نظر فیش برداری ودر تدوین مورد استفاده قرارگرفت. برای جمع آوری نظرات دانش آموزان از پرسش نامه 10 سوالی استفاده شد و نظرات دانش آموزان پیرامون هر یك از سوال ها با مقیاس تعیین شده وجمع آوری شد.
روش آماری مورد استفاده در حد آماری توصیفی (درصدگیری ورسم نمودار) می‌باشد.

9-1 مراحل اجرای تحقیق
پرسشنامه های تهیه شده در اختیار دانش آموزان دختر قرار گرفته بعد از پرشدن پرسشنامه كدگذاری شده واطلاعات آن استخراج شد وبعد از آن به كمك سایر افراد گروه به شكل نمودارهای درصد فراوانی ترسیم شد.

10-1 مشكلات تحقیق
از جمله مشكلات این تحقیق عدم وجودكتب وتحقیقات كافی در زمینه ایثار و تاثیر آن در فرد و خصوصا اجتماع بود.
مشكل دیگر با توجه به ضیق وقت تعداد نمونه آماری 50 پرسشنامه (بعد از حذف _ پرسشنامه های ناقص) می‌باشد.
برای كسب اطلاعات جدید روز، شناخت زیادی روی سایتهای اینترنتی نبود و فقط از چند سایت استفاده شده است.

10-1 ارائه پیشنهاد
از عزیزانی كه تحقیق را بررسی می كنند تقاضا داریم كه تحقیقات را دراختیار مسئولین قرار دهند تا موجبات مطالعات گسترده تر در این زمینه و خدمت به جامعه فراهم گردد، به امید روزی كه تمام افراد جامعه به خصوص جوامع اسلامی قدر ایثار و ایثارگران را بدانند خود عضوی از این گروه فداكار باشند.

2 ایثار
كلمه ای زیبا است، فضیلتی بزرگ دارد، اما عملی است كه بسیار دشوار از گذشتن از خود ومقدم داشتن دیگران، شجاعتی بزرگ می طلبد واین عمل قهرمانانه جز از روح های بزرگ و پاك سر نمی زند، چه ایثار مالی، چه ایثار جانی خودمحوری سه راه ایثار است.

تعلقات و وابستگی ها هم برای رشد خصلت های كمال گرا است. برادری در سایه ی ایثار معنی می یابد. ایثارگر كسی است كه درعین نیاز دیگری را بر خود مقدم می داند و در عین خستگی كارهای دشوار را بر عهده می گیرد وفداكارانه به خاطر خدا به نفع مردم از حق شخصی خود می گذرد.ایثارگری ،وارستگی از وابستگی هاست.در رابطه های مالی با دیگران نیز چنین است.كسی كه شادی خود را به قیمت اندوه دیگران بدست می آورد مسلمان نیست.

و آن كه راحتی خود را با رنج دیگران می طلبد انسان نیست. اگر درجمع مومنان روحیه ی ایثارگری برادرانه باشد، تا آن جا كه جیبها و منافع یكی باشد نه تنها اصطكاك منافع پیش نمی آید و نه تنها كلاه گذاری بر سر دیگران در اندیشه های نمی گذرد بلكه روحیه ی سختی پذیری برای رفاه دیگران رواج می یابد، كاری كه خدا پسندانه است. ایثارگر چون رضای خدا را بدست می آورد از عمق جان خشنود می شود.

اوج صفا و گذشت در آن است كه برادری را به مرز یگانگی برسانند با وحدت درخواسته وحدت در محبت وحدت در منفعت.
امام سجاد (ع) به مردی فرمود:آیا به این مرحله رسیده اید كه یكی از شما دست در جیب دیگری كند و آنچه را كه نیاز دارد بردارد بی آنكه اجازه بگیریدكه گفت: نه فرمود: پس هنوز برادر نیستند!

هل یدخل احد كم یدل فی كم اخیه وكسبه فیاخذ مایرید من غیر اذن؟
قال:لاقال: فلستم بالاخوان
وبه راستی كه چه مرز دشواری: ولی برادری، این دشواری ها را آسان می سازد.البته بی اجازه دست در جیب وكیف كسی كردن هم حرام است هم خلاف ادب لیكن در حدیث یاد شده منظور آن است كه صفا و برادری ویكرنگی واخوت دوبرادر دینی به حدی برسند كه جیب من وتو با هم نداشته باشند و حتی در استفاده از احوال یكدیگر محتاج به اجازه گرفتن نباشد و یعنی اوج برادری و ایثار! روحیه ی سرشار از (حال) و(آبرو) ارزش فوق تصور دارد واگر بر زندگی ها ومعاشرت ها سایه گستر شود بهشت را در همین دنیا هم می توان دید.

1-2 هدف ایثار
هدف ایثار این است كه رضای خداوند را بر رضای خود ترجیح دهی و خشنودی خداوند را به خشنودی غیر از خدا برتر بخشی ورضای خداوند را بر هوای نفست ترجیح دهی زیرا رضای خداوند والاتر است. دائما این سوال را از خودت بپرس: چه چیزی خدا را راضی می كند؟
در این صورت لذت ایثارت را در لبخند دیگری خواهی یافت وشادیت را با ایثار در سعادت دیگری می یابی. آیا آن را قبلا چشیده ای؟
این را حفظ كن: مقصد ایثار این است كه رضای خداوند بر رضای غیر او ترجیح دهی .

2-2 سخنان بزرگان دین
با سایر مردم به انصاف و با مومنین به ایثار رفتار كنید.
خدا را چنین است كه جز سه دسته وارد بهشت نمی شوند.
امام علی (ع)
یكی از آنها كسانی هستند كه برادر مومن خود را به خاطر خدا بر خویشتن مقدم می گیرند.
امام باقر(ع)

ایثار كنندگان ازرجال اعرافند.
امام علی(ع)
به هنگام ایثار است كه گوهر كریمان آشكار می شود.
امام علی(ع)
دیگران را بر خود ترجیح می دهند و هر چند خود به آن محتاج باشد.
امام صادق (ع)

ایثار زیور پارسایی است.
امام علی(ع)
ایثار فضیلت است و احتكار رذیلت وفرومایگی .

امام علی(ع)
1-2 سخنان دانشمندان ونویسندگان
1- دلیری زهوشیار بودن بود
2- دلاور سزایش ستودن بود

(فردوسی)
1-braving is from becoming sober
2-vali ant is deserving to prise
2- برای تحقق یك هدف خواه امیر باشی یا گدا فرق نمی كند و تنها یك میزان معین شده است كه در آن ایثار و فداكاری است.
(دكتر ماردن)
2-For Fall Fill adream, It s not different that you be a prince or beggar It s have Fixed a cost For all of people and those are self-sacrifice and devotion.

3- آنكس كه در راه پسند خود دست از جان می شوید بزرگ نیست. آنكس بزرگ است كه در راه دیگران بمیرد. (گاندی)
3-Every body who die tor him/her self is not great. That one is great who die for the other people.
4- ایثار وفداكاری بدون امیدواری وآرزو منتهی درجه ی فضیلت انسانی است.
(لوفوی)

4-giving aboundance and devotion without any hope is the Eud of the humus saperority or virtue.
5- هر چه به فداكاری و مهرورزی خود بگیریم كامل تر و خوشبخت تر خواهیم شد.
چرا كه هیچ خالی به اندازه ی جوانمردی ومهربانی به سلامتی روح كمك نمی كند
(جان كاینزل)
5-If weused to devotion and kindness we will be more pertect and lacky because Nothing can help to our health unless the generosity and kind ness.
6- بهترین مردم سودمندترین آنهاست. (حضرت محمد (ص))

6 -The best of all is the asefull of them.
7- ایثارگر اولین كسی است كه وارد بهشت می شود.
7-abundancer is the first person who in ter in the heaven.
4-2 حدیث ایثار در كلام یار
برای امام (ره) آنچه به عنوان یك هدف خدشه ناپذیر اهمیت داشت ،عمل به تكلیف الهی وپاسداری از ارزش ها و آرمان های اسلامی بود. ازدیدگاه امام(ره) ایثار و جان فشانی در راه تحقق آرمان ها وتثبیت ارزش های الهی، مقدم بر هر خدمت وحركتی به شمار می آید.

فرصتی است مغتنم تادیگر بار،اهداف و آرمان های متعالی آن رهبر همیشه جاوید ، توصیه ها ورهنمودهای آن روح جاودانه الهی مورد تذكر وتاكید قرار گیرد، باشد كه با پیگیری آرمان های وتداوم راه آن بزرگوار،رضایت حق تعالی را كسب وروح امام راحل را از خود راضی وخشنود بنماییم انشاء الله.

مروری گذرا به سیر زندگی سراسر تلاش ومجاهدت توام با صبر ومقاومت امام خمینی (ره) كه از ایمان سرشار وتوكل لایزال آن مرد خدا به ذات حق تعالی مایه می گرفت حاكی از این حقیقت والاست كه آنچه برای حضرت امام(ره) به عنوان یك هدف خدشه ناپذیر اهمیت داشت،عمل به تكلیف الهی وپاسداری از ارزش ها و آرمان های اسلامی بود. هنگامی كه فریاد ستم كوب حضرت امام(ره) به سال 1342 در مخالفت با مظالم دستگاه ظلم وجور حاكم، لرزه بر اندام رژیم شاه واربابانش افكند، و زمانی كه غریو رعد گون آن فریاد گر بزرگ، به سال 1343 در اعتراض به تصویب قانون اسارت بار كاپیتولاسیون توسط مجلس فرمایشی وقت،

سكوت سنگین حاكم برخفتگان وخموشان را شكست، و آن هنگام كه سخنان آگاهی بخش واعلامیه های بیدار كننده آن قائد دور از وطن جان ودل عاشقان امام را لبریز از عشق وایمان و امید به پیروزی می ساخت وقلب دشمنان اسلام وقرآن را از شر ننگ تلخ گاهی وشور بختی می آكند، آری در پس همه ی این خروش ها و تلاش های خستگی ناپذیر در طول این سالیان تنها یك انگیزه ی مقدس به تمامی رخ می نمود و آن جلب رضای حق بود وانجام تكلیف الهی وبس. و همین انگیزه ی خدایی نیز رمز توفیق آن طلایه دار قافله ی قیام وانقلاب گردید. امام خمینی باذره-ذره ی وجود خود این كلام وحی را باور داشت كه :«بگو (ای پیامبر) كه آیا شما(دشمنان حق) جز یكی از دو نیكویی (شهادت یا پیروزی) ،چیز دیگری را می توانید از ما انتظار برید؟(1)

و چنین بود كه او با سرمایه ی ایمان وا خلاص و پشتیبانی ملتی حق جوی وخداجوی ،سرانجام رژیم تا بن دندان مسلح ستم شاهی را كه از حمایت همه جانبه ی ابرقدرت ها وقدرتهای شیطانی برخوردار بود از سریر قدرت به زیر كشید وشالوده حكومت اسلامی را در این رمز وبوم می افكند امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران ،تبلور تجسم عینی تمامی ارزش هایی است كه این نظام بر پایه آن استوار گشته است. او خلوص وخداجویی را سرلوحه حیات سراپا تلاش و ایثار خود قرار داده بود و نظام اسلامی ما نیزدر تمامی برنامه ریزی ها وجهت گیری های فرهنگی، سیاسی،اقتصادی و.. این هدف مقدس را نصب العین قرار داده است.

از این دیدگاه ایثار وجان فشانی در راه تحقق آرمان ها وتثبیت ارزش های الهی مقدم بر هر خدمت و حركتی به شمار می آید ، چه، در پرتو ایثار وفداكاری است كه امنیت جامعه ی اسلامی در قبال توطئه های دشمنان تضمین شده زمینه ی مناسب برای ساختن یك جامعه ی نمونه ی قرآنی فراهم می گردد. ایثارگرانی كه با خلوص و عشق وصفا وبدون كمترین چشمداشتی به امام عزیزشان اقتدا كردند و جلب رضای حق را بر هر خواسته ی دیگری ترجیح دادند اینان از دیدگاه امام (ره) احیاگران اسلام و ارزش های متعالی اسلام اند. امام خمینی(ره) در توصیف مقام و جایگاه جانبازان این فاتحان قله های بلند ایثار ، چنین می فرمایند:
این جانبازان حماسه آفرین كه پرچم پرافتخار لااله الا الله را بر فراز كشور عزیز به اهتزاز در آورده اند و با خون وتوان خود شرافت انسانی ملت بزرگ را بیمه نمودند و با پشتیبانی توده های میلیونی به پا خاسته ائمه كفر والحاد را شكست مفتحانه داده و كشور را از لوث وجود آنان پاك نمودند الحق به ملت ما حق بزرگ دارند.(2)
توجه وعنایت تام وتمام حضرت امام (ره) نسبت به ایثارگران و از جمله جانبازان ،‌از این واقعیت نشات می گیرد كه ایثارگران در صف مقدم جبهه ی دفاع از اسلام و میهن اسلامی قرار گرفته اند وعزیزترین سرمایه ی وجودی، یعنی جان خود را در معرض خطر قرار داده اند. البته در جامعه ی اسلامی تمام افرادی كه به نحوی

از آنها در پیشبرد جامعه به سوی اهداف خود نقشی ایفا كنند دارای ارزش واعتبارند اما بدیهی است كه در این میان آن جوان مردانی كه برای حفظ كیان اسلام و قرآن جان خود را خالصانه فدا كرده اند و یا تا مرز شهادت به پیش رفته با تقدیم بخشی از سلامت وعضوی از پیكر پاك خویش «خود چراغ هدایتی شده اند كه در گوشه –گوشه ی این مرز بوم به دین باوران راه رسیدن به سعادت آخرت را نشان می دهند راه رسیدن به خدای كعبه را»

3- این جاست كه وظیفه ی بس خطیر جامعه و تمام كسانی كه ایثارگران به گردان آنان حق حیات دارند آشكار می گردد.و اما این مقوله نیز از دو جهت قابل توجه وبررسی است:
یكی آنكه اساسا جامعه باید دین خود را نسبت به كسانی كه با ایثار و جانبازی حیات و بقای جامعه را تضمین كرده اند، ادا كند و كوتاهی وسهل انگاری در انجام این وظیفه كفران نعمت وناسپاسی وحق ناشناسی است.از جهت دیگر، قدردانی نسبت به ایثارگران نشانه ی ارج گذاری به ارزش های گران قدری است كه تداوم انقلاب و نظام ، مدیون حضور فراگیر آنها در عرصه ی زندگی فردی واجتماعی مردم ماست. وقتی ارزش هایی هم چون ایثار و فداكاری خدای ناخواسته-

در جامعه ی اسلامی ما كمرنگ می شوند وضد ارزشها برای بروز وظهور وجلوه گری، عرصه ی مناسب و میدان باز پیدا كنند، در آن صورت از انقلاب اسلامی نیز ظاهری بیش باقی نخواهد ماند ضمن آن كه در مقاطع حساس و بحرانی، نظام از پشتوانه ی عظیم حضورایثارگران در برابر دشمنان خود محروم خواهد ماند. بنابراین باید دانست كه ایثارگران از نگاه امام(ره) قدرانی نسبت به ایثارگران نشانه ارج گذاری به ارزش های گران قدری است كه تداوم انقلاب و نظام مدیون حضور فراگیر آنها در عرصه زندگی فردی و اجتماعی مردم ماست. و از جمله جانبازان، به حق سرمایه های اصلی و پشتوانه های حقیقی انقلاب ونظام محسوب

می شوند و از این رو باید اهتمام وعنایت نظام نیز متوجه این قشر فداكار جامعه گردد. دراین خصوص، به جاست كه از رهنمودهای امام راحل(ره) بهره مند شویم كه خطاب به كار گزاران نظام اسلامی می فرمایند:« به همه مسئولان كشورمان تذكر می دهم كه در تقدم ملاك ها، هیچ ارزش وملاكی مهم تر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست و همین تقدم ارزشی الهی باید معیار انتخاب وامتیاز دادن به افراد واستفاده از امكانات و تصدی مسئولیت ها و اداره كشور، و بالاخره

جایگزین همه سنت ها وامتیازات غلط مادی ونفسانی بشود چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح، چه امروز وچه فردا، كه خدا این امتیاز را به آنان عنایت فرموده است و صرف امتیاز لفظی و عرفی كفایت نمی كند،‌كه باید هم در متن قوانین و مقدرات وهم در متن عمل وعقیده وروش و منش جامعه پیاده شود و مصلحت زجر كشیده ها و جبهه ها رفته ها و شهید واسیر ومفقود ومجروح داده ها-و در یك كلام مصلحت پا برهنه ها و گودنشینها ومستضعفین ،بر مصلحت قاعدین در منازل ومناسك ومتكین ومرفهین گریزان از جبهه وجهاد وتقوا و نظام اسلامی مقدم باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله جايگاه فرهنگي قوم کرد بر برنامه هاي توسعه در ايران تحت pdf دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله جايگاه فرهنگي قوم کرد بر برنامه هاي توسعه در ايران تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله جايگاه فرهنگي قوم کرد بر برنامه هاي توسعه در ايران تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله جايگاه فرهنگي قوم کرد بر برنامه هاي توسعه در ايران تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: همایش قومیت و فرهنگ ایران اسلامی
تعداد صفحات: 16
چکیده:
قوم عبارت از یک جمعیت انسانی مشخص با یک افسانه اجداد مشترک، خاطرات مشترک، عناصر فرهنگی، پیوند با یک سرزمین تاریخی با وطن و میزانی از حس منافع و مسئولیت است، که عناصر محوری هویت، اعتقاد، آگاهی و فرهنگ مشترک را داراست (اسمیت به نقل از ایوبی، 1377). کمتر کشوری در جغرافیای سیاسی کنونی می توان یافت که جمعیتی از هر حیث یکپارچه و بسیط داشته باشد و ایران به عنوان ک شوری در حال توسعه، گروه های مختلف قومی و نژادی را در خود جای د اده است گروه های ساکن در این محدوده جغرافیایی از قرن ها پیش در عین داشتن هویت قومی قائل به هویت ملی نیز بوده اند. در راستای اهداف توسعه ای، توسع محصول زنجیره ای از حلقه های به هم پیوسته فرهنگی، اجتماعی و ; است و توسعه فرهنگی به عنوان یک فرایند با ایجاد تغییراتی در حوزه های ادراکی، شناختی، ارزشی و گرایشی انسانها (گروه ها) قابلیت ها و شخصیت ویژه ای را در آنها بوجود می آورد. مقاله حاضر با استفاده از الگوی نظری رویکرد سیستمی مکتب کارکرد گرایی و نظریه های اشاعه فرهنگی و همسان سازی با هدف شناخت جایگاه فرهنگی قوم کرد در برنامه های ت وسعه و ارائه راهکارهای متناسب با آن با روش اسنادی پرداخته است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد مقايسه استرس و شيوه هاي مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهني خفيف و مادران کودکان بهنجار سنين ابتدائي تحت pdf دارای 95 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد مقايسه استرس و شيوه هاي مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهني خفيف و مادران کودکان بهنجار سنين ابتدائي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله در مورد مقايسه استرس و شيوه هاي مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهني خفيف و مادران کودکان بهنجار سنين ابتدائي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد مقايسه استرس و شيوه هاي مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهني خفيف و مادران کودکان بهنجار سنين ابتدائي تحت pdf :

مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و مادران کودکان بهنجار سنین ابتدائی

مقدمه و بیان مساله:
فرایند تربیت یک کودک باهوش و سالم برای والدین هم لذت بخش است و هم مشکلات و ناراحتیهای فراوانی همراه دارد. این در حالی است که در مورد خانواده های کودکان عقب مانده ذهنی این فرایند بسی پیچیده تر، مشکل تر و فشارزاتر است.
قبول عقب ماندگی کودک، کندی رشد، نیاز به امکانات ویژه برای مراقبت از او، سرخوردگی آرزوها و امیدها و تعدیلی که والدین باید در انتظارات خود برای آینده کودک ایجاد کنند، تحمل صحبتهای دیگران، احساس خجالت و پنهان کردن موضوع، خدشه دارشدن رابطه کودک و والدین در اثر جدایی از افراد همسال، مشکلات که در ارتباط با خواهران و برادران او ایجاد می گردد، مشکلات آموزشی و گاهی وابستگی درازمدت عاطفی و اقتصادی کودک عقب مانده، مشکلاتی هستند که والدین در نگهداری و تربیت کودک عقب مانده با آنها کم و بیش مواجه اند و همگی موجب واردآمدن فشار و استرس روی والدین و خانواده شده و احتمالاً آرامش خانوادگی را بهم می زنند.
بعلاوه، خانواده، یک نظام اجتماعی است که اختلال در هریک از اعضا و اجزاء آن می تواند کل نظام خانواده را مختل کند و این نظام مختل شده موجب تشدید اختلالات مربوط به اعضا و پیدایش مشکلات جدی شود. و وجود کودک عقب مانده ذهنی و مشکلات گوناگون در مراقبت و تربیت او فشارهای زیادی بر والدین و خانواده بعنوان یک کل واحد وارد سازد. این فشارها به نوبه خود می

توانند سلامت روانی والدین را به مخاطره انداخته و مآلاً موجب تشدید عقب ماندگی کودک شده و کودک را از داشتن یک محیط سالم برای رشد بهینه محروم سازند، و در واقع یک چرخه معیوب

را ایجاد کنند. در این میان بنظر می رسد مادر بخاطر نقش ویژه اش در مراقبت و تربیت کودک، فشارهای بیشتر و حادتری را تجربه کند.
تا کنون نتایج بسیاری از تحقیقات حاکی از آن است که پدران و مادران این کودکان در نگهداری از نویسد: «عقب ماندگی ذهنی، اغلب بعنوان یک مشکل خانوادگی در نظر گرفته می شود و بنظر می رسد که خانواده ها سعی دارند عضوی را که توانائی اش کمتر از حد نرمال است، محافظت و پنهان کنند; و به نظر می رسد که یک عضو بدون عملکرد، مشکلات شدیدی را برای خانواده ایجاد کند.»
او به مشکلات فیزیکی و مراقبت پزشکی مناسب از کودک عقب مانده ذهنی فشار شدیدی که این مشکلات روی خانواده دارد، نیز اشاره کرده است. محققین دیگر، از جمله جاستین، اکانرووارن به مشکلات والدین کودکان عقب مانده در زمینه های بهداشتی، رفتاری، نگهداری و ناتوانایی های فیزیکی ؛ و اسمیت و همکارانش به مشکلات والدین در زمینه چگونگی گذراندن اوقات فراغت و کمبود امکانات اشاره کرده اند. (البرزی و بشاش، 1372)
البرزی و بشاش (1372) می نویسند: مطالعات انجام شده در کشورمان حاکی از آن است که مشکلات هوشی، حرکتی، تکلمی، تحصیلی و رفتاری کودکان عقب مانده ذهنی از جمله مسائل عمده ای است که به والدین این کودکان با آنها مواجه هستند.
رابینسون نیز اظهار می کند: «معلولیتهای کودک، کندی رشد و مدیریت ویژه ای که برای مراقبت جسمی، آموزش و همراهی این کودکان لازم است، و سرخوردگی رویاهای بربادرفته؛ جملگی بر والدین فشارهائی وارد می کند که موجب برهم خوردن آرامش و تعادل خانواده می شود. همچنین مشکلات مالی، پیچیدگی روابط والدین- کودک و کناره گیری از گروه همسال و غیره به مسائل فوق اضافه می شود.» (ترجمه ماهر، 1370).
مطالعات اخیر، استرس فزاینده ای را که خانواده های دارای کودکان عقب مانده ذهنی تجربه می کند، نشان داده اند. (بکمن، 1983؛ فردریک 1981؛ هالروید و مک آرتور 1976؛ هافستاترز، به نقل از وایت، 1971). برای مثال بکمن (1983) تأثیر و ویژگیهای خاص کودک را برروی استرس این

خانواده ها بررسی کرده و به پنج ویژگی اشاره می کند: میزان پیشرفت کودک، پاسخدهی اجتماعی، خلق و خو، الگوهای تکراری رفتار کودک، و وجود تقاضاهای مراقبت اضافی یا غیرمعمول، همه ویژگیها به استثناء با میزان پیشرفت، با استرس گزارش شده توسط والدین مرتبط بودند. انواع استرس گزارش شده شامل مشکلاتی از قبیل سلامتی یا خلق پائین، تقاضاهای زیاد زمانی، نگرش منفی نسبت به کودک، مراقبت اضافی، فقدان حمایت اجتماعی، تعهد مفرط، بدبینی، و مشکلات خانوادگی شامل فقدان انسجام خانواده، محدودیت فعالیتهای خانواده و مسائل مالی بود.
مطالعات دیگر، نیز نشان داده اند که خانواده های کودک عقب مانده نسبت به خانوا

ده های کودکان عادی از سطوح استرس بیشتری برخوردارند. (برای مثال دیسون 1991؛ انستی و اسپنس 1986). وایت (1971) همچنین اشاره کرده مادر بعنوان یک والد، تجارب فردی حادتری را به دلیل نقشش دربارداری و تولد کودک دارد. مادرممکن است از طریق انکار به احساسات آشفته اش راجع به واقعیت غم انگیز عقب ماندگی بپردازد. او ممکن است با فشار گناه نامعقول ناشی از

نگرانی و اضطراب زیاد، و نگرش بیش مراقبتی، که واقعاً مانع رشد کودک می شود، مقابله کند. وقتی که مادر، احساسات اندوهگینش را با ایجاد یک حس گناه دفع کند، ارتباط و پیوستگی او با کودک عقب مانده افت می کند و ممکن است در ارتباط با سایر اعضاء خانواده شکست بخورد، چون احساس می کند که باید زندگی اش را صرف مراقبت از کودک عقب مانده کند. موضوع دیگر، شیوه های مقابله خانواده ها و مادران کودکان عقب مانده ذهنی با استرس است. هرچند تحقیقات کمی در مورد چگونگی مقابله والدین این کودکان با فشارهای روانی ناشی از داشتن یک کودک

عقب مانده انجام گرفته است، برخی از آنها به مهارتهای مقابله ای متفاوتی اشاره کرده اند. نتایج یک مطالعه روی والدینی که فرزندانشان در برنامه پیش دبستانی قرارداشتند، نشان داد که بعضی از والدین، خصوصاً آنها که جوانتر بودند و تحصیلات کمتری داشتند از مذهب بعنوان وسیله مقابله بهره می گرفتند. نتایج این بررسی همچنین نشان داد عقیده به این که کسی یا نیروئی کنترل امور را در دست دارد می تواند در تحمل فشار روانی ناشی از داشتن کودک عقب مانده مفید باشد (فردریک و همکاران؛ نقل از ساراسون و ساراسون؛ ترجمه نجاریان و همکاران، 1373).

فولکمن، اسکافرولا زاروس پنج نوع از منابع مقابله را مطرح کرده اند که فرض می کنند اثرات استرس را می توانند میانجیگری کنند (پاتون، پاین، و بیرن اسمیت 1986). کرنیک، فردریک و گرینبرگ (1983) اشاره می کنند که این منابع ممکن است به مقابله خانواده با استرس ناشی از سازگارشدن با یک عضو عقب مانده کمک کند. این منابع شامل:
1- سلامتی فیزیکی و روانی اعضای خانواده
2- مهارتهای حل مسئله
3- شبکه های روابط حمایت کننده اجتماعی
4- منابع مفید (مثل درآمد و طبقه اجتماعی)
5- باورهای شخصیتی فرد هستند.
چنانچه اشاره شد نتایج تحقیقات متعدد، حاکی از آن است که مشکلات ناشی از داشتن یک کودک عقب مانده ذهنی و مراقبت از او، فشارهای روحی و روانی زیادی را برای والدین به همراه دارد و موجب واکنشهای مقابله ای متفاوتی می شود. همچنین، نتایج برخی از مطالعات و تحقیقات (برای مثال مارتین، 1975؛ تو و همکاران، 1977) نشان داده اند که شدت عقب ماندگی کودک هیچ تاثیری بر استرسی که والدین تجربه می کنند، ندارد بنابراین به نظر می رسد مراقبت، اداره و تربیت کودکان عقب مانده ذهنی خفیف (آموزش پذیر) نیز به واسطه سرخوردگی امیدها و آرزوهای والدین، نیازهای ویژه کودک، ترس و نگرانی خانواده نسبت به آینده تحصیلی ، شغلی و زناشویی این کودکان برای والدین و مخصوصاً مادر که در فرهنگ ما نقش ویژه ای در نگهداری و تربیت فرزندان دارد، استرسها و فشارهای روانی زیادی به دنبال داشته باشد و مهارتهای مقابله ای خاصی را

ایجاد کند. بدین ترتیب با توجه به این که اکثریت کودکان عقب مانده ذهنی را عقب مانده های خفیف تشکیل می دهند ـ کودکانی که از لحاظ ظاهری تفاوتی با کودکان عادی ندارند و حتی در سازگاری شکل چندانی ندارند و فقط برای چند ساعت و در مدرسه و یادگیری مشکل دارند ـ و اغلب پژوهشها یا برروی والدین کودکان عقب مانده ذهنی متوسط و شدیدبوده و یا شدت عقب

ماندگی مطمح نظر نبوده است، و نیز با عنایت به مسائل فرهنگی در تعمیم یافته های تحقیقات و منابع تحقیقی کم پیرامون استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف، هدف از پژوهش حاضر، مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف با مادران کودکان بهنجار (غیر عقب مانده) سنین دبستان است. آیا بین استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و مادران کودکان بهنجار تفاوت معناداری وجود دارد؟

اهمیت تحقیق :
در سالهای اخیر به چهار جنبه از محیط زندگی کودک توجه بیشتری شده است که عبارتند از: شرایط محروم ساز پرمایه سازی، تحریک کلامی و تعامل والدین کودک. بنظر می رسد که هریک از این جنبه ها در رشد و تحول هوشی فرد اثرات معنی دار و مهمی داشته باشد. محیط خانواده یا بعبارت بهتر تاثیر متعامل والدین کودک چنان تاثیر پر قدرتی بر کودک دارد که در برابر آن تمام تاثیرات محیطی دیگر ناچیز بنظر می رسد. برای مثال، ورنر، بیرمن و فرنچ دریافتند که با گذشت زمان، رابطه بین فشار قبل از تولد و شایستگی کودک کاهش می یابد. اما تاثیرات خانواده بطور تصاعدی بارز می شود (رابینسون و رابینسون؛ ترجمه ماهر، 1370)
از آنجا که خانواده هایی که از کودکان عقب مانده اشان در خانه مراقبت می کنند با مسائل متنوعی از قبیل زمان مورد نیاز برای سرپرستی آنها ، مشکلات مالی، محدودیت برای فعالیت و خستگی مادر مواجه هستند (هولت؛ نقل از رابینسون و رابینسون؛ ترجمه ماهر؛ 1370).
این مشکلات می تواند استرسها و فشارهائی را برای مادران که مسئولیت عمده ای را در خانواده برعهده دارد و وقت بیشتری را با کودک می گذراند به همراه داشته باشد و این فشارهای روحی نیز به نوبه خود می توانند تعاملات مادر- کودک را خدشه دار ساخته و کودک عقب مانده را از داشتن یک محیط سالم محروم نموده، موجبات تشدید اختلال او را فراهم آورند. حتی ممکن است آرامش و تعادل خانوادگی را بهم زده و عامل بسیاری از اختلالات عاطفی والدین و سازگاری ضعیف تر سایر کودکان غیرعقب مانده خانواده شوند.
بنابراین با توجه به مسائل فوق می توان گفت اهمیت و ضرورت تحقیق حاضر بطور کلی در پیشگیری از تشدید اختلال کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و کمک به بهداشت روانی خانواده های این کودکان است.
در راستای این موضوع، ابتدا لازم است به بررسی و مقایسه میزان استرس و شیوه های مقابله مادران کودکان عقب مانده ذهنی پرداخت، و سپس با آموزش مهارتهای مقابله ای مفید و مهارتهای لازم جهت مراقبت و اداره این کودکان، و انجام مشاوره های لازم روانشناختی و تربیتی

و اقدامات درمانی مناسب، مادران را در سازگاری با کودکانشان و در فراهم نمودن محیطی مناسب و موثر برای رشد و پیشرفت آنها راهنمائی و یاری کرده و از تشدید اختلال کودک، اختلالات عاطفی مادر و سایر اعضای خانواده پیشگیری به عمل آید.

اهداف تحقیق:
با توجه به اهمیت موضوع، اهدافی که در این پژوهش دنبال شد، عبارت بودند از:
– مقایسه استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف با مادران کودکان بهنجار.
– مقایسه شیوه های مقابله مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف با مادران کودکان بهنجار.
– مقایسه استرس مادران دختران عقب مانده ذهنی خفیف و مادران پسران عقب مانده ذهنی.
– مقایسه شیوه های مقابله مادران دختران عقب مانده ذهنی خفیف با مادران پسران عقب مانده ذهنی.
سؤالات تحقیق:
همانطور که قبلاً اشاره شد با توجه به این که اکثر کودکان عقب مانده ذهنی ، عقب مانده های خفیف هستند و منابع تحقیقی معدود پیرامون استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف در کشورمان و با توجه به مسائل فرهنگی در تصمیم یافته های تحقیقات سوالهای این پژوهش به قرار زیر بودند:
1- آیا بین استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف با مادران کودکان بهنجار سنین دبستانی تفاوت وجود دارد؟
2- آیا بین شیوه مقابله متمرکز بر عاطفه مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف با مادران کودکان بهنجار سنین دبستان تفاوت وجود دارد؟
3- آیا بین استرس مادران دختران عقب مانده ذهنی خفیف با مادران پسران عقب مانده ذهنی خفیف تفاوت وجود دارد؟
4- آیا بین شیوه های مقابله مادران دختران عقب مانده با مادران پسران عقب مانده تفاوت وجود دارد؟

فرضیه های تحقیق:
1- استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی بیشتر از مادران کودکان بهنجار است.
2- مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف در مقایسه با مادران کودکان بهنجار بیشتر از شیوه مقابله متمرکز بر عاطفه استفاده می کنند.
3- بین استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف با مادران کودکان بهنجار سنین دبستان تفاوت وجود دارد.
4- بین شیوه مقابله متمرکز بر عاطفه مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف با مادران کودکان بهنجار سنین دبستان تفاوت وجود دارد.
5- بین استرس مادران دختران عقب مانده ذهنی خفیف با مادران پسران عقب مانده ذهنی خفیف تفاوت وجود دارد.
6- بین شیوه های مقابله مادران عقب مانده با مادران پسران عقب مانده تفاوت وجود دارد.

تعاریف واژه ها:
استرس :
کاربرد واژه استرس سابقه طولانی دارد. این واژه که از ریشه لاتین Stringere-strictus گرفته شده، به معنی سخت کشیدن، یا بستن است و می توان آن را در نوشته های تا سده چهارده به معنی مشقت و سختی یا فلاکت پیدا کرد. (لوم سدن؛ نقل از نصر اصفهانی، 1376).
بنظر می رسد این واژه اهمیت تکنیکی خود را در قرن هفدهم در کارهای پزشک و زیست شناس سرشناس «روبرت هوک» بدست آورده است. تحت تاثیر تحلیل هوک بتدریج این واژه در علوم فیزیولوژی و روانشناسی نیز کاربرد یافت (لازاروس، نقل از نصر اصفهانی، 1376). ذوالفقاری (1376) اشاره می کند، واژه استرس به معنای نیرو، فشار و اجبار، واژه ای است انگلیسی و در زبانهای مختلف با همین لفظ بکار برده می شود. در حقیقت تحول اساسی در مفهوم استرس و نقش تعیین کننده آن در بیماریها مدیون پژوهشهای هانس سلیه است. سلیه، میان استرس و عامل بوجودآورنده آن تفاوت قائل شد، و سندرم سازگاری عمومی را مطرح کرد.

مقابله :
تعریفها و تقسیم بندیهای چندی نیز از مفهوم مقابله توسط نظریه پردازان ارائه شده است. از آن جمله، تعریفها و تقسیم بندیهای لازاروس، هامبورک و آدامز؛ فریدمن و همکارانش، پرلین و اسکولر می باشد (ذوالفقاری، 1376). همه این طبقه بندیها و توصیفها براین اساس است که واکنش به استرس در افراد مختلف، بسیار متفاوت است و همیشه این واکنشها به کاهش استرس و فشار منتهی نمی شوند. نکته دیگر، اینکه افراد در رویاروئی با استرس، فرایندی را طی می کنند که دارای مراحلی چند و متاثر از متغیرهای گوناگون است. برای نمونه، لازاروس معتقد است که در رویارویی با استرس، نخست فرد تهدیدی را نسبت به خود دریافت می کند.
در دومین مرحله، فرد توانائی خود را برای رویاروشدن با فشار روانی ارزیابی می کند. مطابق دیدگاه تعاملی مقابله لازاروس و لانیر مقابله می تواند بعنوان کوششهای رفتاری و شناختی منظور شود که جهت کاهش یا تسلط بر الزامات خارجی و داخلی بکارگرفته می شود (فالمن و همکاران

؛ نقل از ذوالفقاری، 1376).
عقب ماندگی ذهنی :
هانگرفورد از کودک عقب مانده ذهنی تصویر کلیشه ای که زمانی معمول بود ، و این قبیل افراد را به صورت اشخاص بی دست و پا و بی پناه معرفی می نمود، ارائه داده است. اما امروزه چنین چیزی بنا به دلایلی صادق نیست. زیرا اولاً اغلب کودکانی که بعنوان عقب مانده ذهنی طبقه بندی می شوند از نوع خفیف هستند که می توانند شبیه کودکی باشند که در همسایگی آنها زندگی می کند و دارای هوش متوسط است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مروري برکاربرد محاسبات نرم در تخمين تعداد جمعيت در اماکن عمومي مزدحم تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مروري برکاربرد محاسبات نرم در تخمين تعداد جمعيت در اماکن عمومي مزدحم تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مروري برکاربرد محاسبات نرم در تخمين تعداد جمعيت در اماکن عمومي مزدحم تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مروري برکاربرد محاسبات نرم در تخمين تعداد جمعيت در اماکن عمومي مزدحم تحت pdf :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : دومين کنفرانس بين المللي يافته هاي نوين پژوهشي در مهندسي برق و علوم کامپيوتر

تعداد صفحات : 9

چکیده مقاله:

امروزه پردازش تصویر بهترین ابزار برای استخراج ویژگی ها و تحلیل موقعیت ها و درنهایتتصمیم گیری صحیح می باشد . در مورد انسان هم به همین صورت است ، اطلاعات از طریق چشم به مغز ارسال می شوند و مغز با پردازش این اطلاعات تصمیم نهایی را گرفته و فرمان صادر میکند هدف از پردازش تصویر پیاده سازی عملکرد ذهن انسان در قبال داده های دریافتی از چشم نمی باشد زیرا این عملیات بسیار پیچیده و حجیم است، بلکه هدف پیش پردازش ها و انجام پردازش خاص برای استخراج ویژگی موردنیاز رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده میباشد. سیستم ردیابی وشمارش لیزری برایعملیات نطارت وشمارش هوشمندانه مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر سیتم های ردیابی وشمارش توسط اسکنرهای لیزری دارای کاربردهای وسیعیبوده اند ونیز مشخص شده که استفاده از یک ردیاب اسکنر لیزری عملیات شناسایی را در موقعیت های پیچیده و با شرایط آب وهوایی مختلف تسریع می کند . در این روش ابتدا نقاط خاص موجود در تصویر مثلا یک فرد به وسیله ردیاب مشخص می شود وسپس تصاویر ثابت موجود در فیلم براساس برآورد حرکتی فیلتر می شود.این طرح یک روش برآوردی پیچیده تری استفاده می کند که دارای چندین فاکتور است ومی تواند بر رابطه بین تصاویر ثابت واشخاص تاثیر بگذارد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله مدل سازي الاستوپلاستيک براي رشد ترک خستگي در ريل تحت pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدل سازي الاستوپلاستيک براي رشد ترک خستگي در ريل تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله مدل سازي الاستوپلاستيک براي رشد ترک خستگي در ريل تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدل سازي الاستوپلاستيک براي رشد ترک خستگي در ريل تحت pdf :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: شانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: 7

چکیده:

در این مقاله، عوامل مؤثر بر توسعه ترک عرضی موجود در ریل بدلیل تأثیر پدیده خستگی مورد بررسی قرار گرفته اند . این بررسی شامل مطالعه تأثیر عوامل اصلی انتشار ترک از جمله ضریب
اصطکاک بین چرخ و ریل، اندازه، عمق و زاویه ترک است . با استفاده از نرم افزار ABAQUS 6.5 ضمن انجام تحلیل تنش به ازاء موقعیت های مختلف استقرار چرخ، مقادیر مختلف ضریب شدت
تنش و انتگرال جی بدست آمده است . دو شاخص نرخ رشد و امتداد توسعه ترک بکمک این مقادیر محاسبه گردیده اند و تأثیر پارامترهای مختلف روی این دو شاخص بررسی شده است . در این
ارتباط رابطه پاریس بعنوان معیار سرعت رشد و راستای تنش مماسی ماکزیمم بعنوان امتداد رشد ترک در نظر گرفته شده است . در انتها به بررسی وضعیت نسبی مودهای شکست در مواضع مختلف
استقرار چرخ و بویژه در لحظه وقوع جی بیشینه بعنوان بحرانی ترین حالت کارکرد ریل پرداخته شده است . نتایج نشان می دهد که جهت بستگی KK توسعه ترک مستقل از انتگرال جی بوده و به نسبت دارد . با افزایش قدرمطلق KK در دو نوک ترک، شکستگی مسیر ترک از امتداد اولیه افزایش می یابد تا جایی که لغزش بینوجوه ترک از بین برود . همچنین ملاحظه شد در ریل های همسان با تغییر زاویه ترک از حالت افقی به عمودی، انحراف ترک از امتداد اولیه آن افزایش می یابد .


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مديريت جمعيت و مديريت اجتماعات ، درس هاي آموخته شده از فاجعه مناو از شهر دويزبورگ آلمان تحت pdf دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مديريت جمعيت و مديريت اجتماعات ، درس هاي آموخته شده از فاجعه مناو از شهر دويزبورگ آلمان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مديريت جمعيت و مديريت اجتماعات ، درس هاي آموخته شده از فاجعه مناو از شهر دويزبورگ آلمان تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مديريت جمعيت و مديريت اجتماعات ، درس هاي آموخته شده از فاجعه مناو از شهر دويزبورگ آلمان تحت pdf :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : هشتمين کنفرانس بين المللي مديريت جامع بحران

تعداد صفحات : 20

چکیده مقاله:

یکی از پیچیدهترینبحران ها بحران ازدحام جمعیت است.اگر چه دانش امروز بشری در باره تجمع و ازدحام جمعیت خیلی بیشتر از گذشته است ولی هنوز سوالات زیادی در رابطه با اینبحرانها بویژه در زمینه خصوصیات و رفتار جمعیت از لحاظ فنی، اجتماعی و روانشناسی وجود دارند که یا بدون پاسخ مانده و یا پاسخهای روشنی برای آنها ارایه نشده است. برخلاف بحرانهای دیگر مانند زلزله و سیل و حوادث صنعتی مانند سقوط هواپیماها و شکسته شدن سدها و غیره...کاتالوگ کاملی از بحرانهای ازدحام جمعیت وجود نداشته و به همین دلیل خلاءهای فراوانی در درک و شناخت این نوع بحرانها و روشهای مدیریت آنها وجود دارد. از این رو اختلافات و ابهامات زیادی نیز در مفاهیم اولیه و مبانی نظری این نوع بحرانها وجود دارد.بررسی بحرانهای مربوط به ازدحام جمعیت از وجود نکته مشترکی در بین همه آنها حکایت میکند که همانا عدموجود و یا ضعف مدیریت ریسک و بحران در مراسم و مکانهایی است که جمعیت به آنها مراجعه و یا در آنها قرارمیگیرند. اگرچه متخصصان بر این باورند که با به کارگیری روشهای درست مدیریت جمعیت و کاربرد تکنولوژیهای نوین میتوان جلوی این قبیل بحرانها را گرفت ولی این وقایع هنوز رخ میدهند و در مواردی تلفات بسیار زیادی هم داشتهاند. واقعیت آن است که در مراسم و برنامههایی که در آنها تعداد زیادی از افراد شرکت میکنند احتمال وقوع بحرانهای ازدحام جمعیت به دلیل تعاملات پیچیدهای که بین رفتارهای فردی و رفتارهای جمعی و همچنینشرایط محیط و فضا و نحوه مدیریت و کنترل جمعیت وجود دارد میرود. درک بهتر چالشهای نظری و عملی بحرانهای ازدحام جمعیت دارای اثرات کاربردی زیادی میباشد و به درک بهتر از این بحرانها و اصلاح شیوههای پیشگیری و مدیریت آنها کمک میکند


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي صنعت برق با توجه به اصل 44 قانون اساسي با رويکرد سناريو پردازي تحت pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي صنعت برق با توجه به اصل 44 قانون اساسي با رويکرد سناريو پردازي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي صنعت برق با توجه به اصل 44 قانون اساسي با رويکرد سناريو پردازي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي صنعت برق با توجه به اصل 44 قانون اساسي با رويکرد سناريو پردازي تحت pdf :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی

تعداد صفحات: 10

چکیده:

با توجه به سیاستهای کلی کشور و تجدید ساختار در صنعت برق، عدم قطعیت های مربوط به سه بخش اصلی تولید، انتقال، توزیع افزایش یافت. در بسیاری از موارد مدیران از روشهای مختلف آینده شناسی برای رفع عدم قطعیت استفاده نمودند. روش برنامه ریزی سناریویی یکی از روشهای کیفی آینده پژوهی است که مدیران را به تصور آینده احتمالی جهان تشویق نموده و چگونگی استفاده بهینه از فرصت ها و پرهیز از تهدیدهای بالقوه را مطرح می کند. در این مقاله با بررسی سه سناریوی رشد با نرخ % 10و ادامه روند موجود با نرخ % 79و رکود به بررسی چشم انداز و چالش های صنعت برق می پردازیم. بر اساس نتایج بدست آمده مشاهده می شود که با توجه به پاسخگویی به تقاضاهای مرتبط با دقت برق در اقتصاد دیجیتال در حال ظهور و سرعت بخشیدن به دسترسی به برق و بهره مندی تمام مردم دنیا و همچنین ایجاد انرژی پاک برای حفظ پایداری زیست محیطی در درازمدت و استفاده از منابع تجدیدپذیر، همگی نشان دهنده افزایش سهم برق در آینده در مقایسه با سایر حامل های انرژی می باشد


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,