خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
مقالات من
تاريخ : 17 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تحليل و بررسي آبگرمکن خورشيدي تحت pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحليل و بررسي آبگرمکن خورشيدي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تحليل و بررسي آبگرمکن خورشيدي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحليل و بررسي آبگرمکن خورشيدي تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: دومین همایش ملی حفاظت و برنامه زیری محیط زیست
تعداد صفحات: 11
نویسنده(ها):
مهدی شاهسوند – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی

چکیده:
این مقاله در مورد اطلاعات پایه ایی اجزاء و انواع آبگرمکن های خورشیدی رایج بحث می نماید. پس از مطالعه این مقاله شما قادر خواهید بود تا سیستم های آبگرمکن خورشیدی را به طور هوشمندانه از سیستم های ناکارآمد آن تشخیص دهید و همچنین با انواع مختلف آن آشنا شوید


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 17 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقيق عشق در ادبيات فارسي تحت pdf دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق عشق در ادبيات فارسي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق عشق در ادبيات فارسي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق عشق در ادبيات فارسي تحت pdf :

کلمه عشق در ادب فارسی :
ظاهرا کلمه عشق در ادب فاری نخستنی بار در شعر شهید بلخی به کار رفته است .عشق او عنکبوت را ماند بتندست تغنه گرد دلم
البته در ابراز این نظر که کلمه عشق نخستین بار در شعر او به کار رفته ، حلاک سال مرگ اوست که مدتی پیش از رودکی در گذشته وگرنه این کلمه در اشعار رودکی نیز آمده است . همچنین در بیان این نظر صرفا ادب غیر عرفانی فارسی مراد بوده است والا پیش از شهید بلخی دست کم در یک رباعی که از با یزید بسطامی نقل شده ، کلمه عشق دیده می شود :
ای عشق تو کشته ، عارف و عامی را سودای تو گم کرده نکو نامی را
شوق لب میگون تو آورده برون از صومعه با یزید بسطامی را
اگر چه چنین به نظر می رسد که این کلمه در ادب عربی پیش از اسلام نیز به کار نرفته است اما پیش از آنکه به ادب فارسی موجود راه یابد در ادب عربی وجود داشته است .
با تمام کوششی که در راه یافتن ریشه کلمه عشق در زبانهای باستانی ایرانی صورت گرفته است به سبب به دست نیامدن مدارک کافی این کوشش ، بی نتیجه و ریشه آن همچنان ناشناخته مانده است .
وجه تسمیه عشق :
هر چند آنچه که بعضی از فرهنگ نویسان درباره وجه تسمیه عشق نوشته اند حاکی از ریشه عربی داشتن این کلمه است اما نظر اینان هم مبتنی بر اسناد و مدارک نیست و صرفا نظری شخصی محسوب می شود و جوینده را از تحقیق در باب ریشه کلمه عشق بی نیاز نمی کند به هر حال ترجیح دادیم به جای سخن فرهنگ نویسان کلام پرشور و حال شیخ اشلاق را درباره وجه تسمیه عشق نقل کنیم :
عشق را عشقه گرفته اند و عشقه آن گیاهی است که در باغ پدید آید و در بن درخت ، اول بیخ در زمین سخت کند ، پس سر بر آورد و خود را در درخت می پیچد و همچنان می روید تا جمله درخت را فراگیرد و چنانش در شکنجه کشد که غم در میان رگ درخت نماند و هر غذا که به واسطه آب و هوا به درخت می رسد به تاراج می‌برد تا آنگاه که درخت خشک شود.
ماهیت عشق و رابطه آن با زیبایی :
به نظر افلاطون ماهیت عشق و رابطه اش با زیبایی چنین است :
وقتی خواهش غریزی که از خود بیگانه است به اعتقادی که راجع به نیکی داریم فائق آید و این خواهش مربوط به درک و تملک زیبایی جسمی و لذت بردن از آن باشد و از قوای شهویه نیرو گیرد عشق نامیده می شود.
معیارهای زیبایی از نظر ادبا :
با بررسی تصاویر و اوصافی که ادبا از زیبایی معشوق ارائه کرده اند می توان نمونه ای از زیبایی جسمانی از دیدگاه آنان ترسیم کرد.
چهره زیبا :
از نظر ادبا باید کرد و سرخ و سفید و شفاف و روشن و درخشان باشد به همین سبب آنرا به هر چه نشانه یک یا چند ویژگی از ویژگیهیا مزبور است مانند کرده اند روی زیبا به آفتاب ، گل سرخ ، سپیدی روز ،‌ شیخ فروزان ، …
بر ابر پنهان کرد آفتاب تابان را …
گرد گل سرخ اندر خطی بکشیدی …
سپید روز به پاکی رخان تو ماند …
دوزخ پیشش چو دو شمع فروزان …
موی زیبا :
از نظر ادبا باید علاوه بر خوشبویی ، باید بلند و بافته و سیاه و پر پیچ و شکن باشد برای نمونه در ادبیات زیر به سلسله ، سحمند ، کژدم ، شمشاد و … مانند شده است :
گویی کند رستم گشت آن کمند زلف …
شیز و شبهه ندیدم و مشک سیاه و قیر مانند روزگار من و زلفکان تو
به شگفتم از آن دو کژدم تیز که چرا لاله را به جفت گرفت
شمشاد زلف و لاله بنا گوش لعبتی …
چشم زیبا :
زیبایی چشم ترد ادبا به درشتی و مخموری و جذابیت دگرایی آن دارد بنابراین چشم ، به چشم آهو و نرگس و جادو و مار افسانی … مانند می شده است .
دو چشم آهو و دو نرگس شکفته ببار گشاده غنجه تو باب معجزه موسی
ابرو و مژگان زیبا :
نزد شعرای ادب فارسی ابروی زیبا قوسی شکل و کشیده است از اینرو غالبا که کمان تشبیه شده است و مژه گان که زیبایش بسته به بلندی و راستی آن است کمان بابلیان دیدم و طرازی تیر که بر کشیده شود به ابروان تو ماند
چانه زیبا ( زنخدان ) :
زیبایی چانه نزد ایشان به کردی بودن و سپیدی آن بستگی دارد از اینرو بهسبی ، گوی ، نسرین و نظایر آن مانند می شود .
آن زنخدان به سبی ماند راست …
بنفشه جعد و به رخ لاله و زنخ نسرین …
خلال زیبا :
زیبایی مال به نظر ادبا بسته به سیاهی و کروی بودن آن است و در ادبیات زیر خال زیبا به نقطه ، گوی ،‌عنبر مانند شده است .
زلف ترا جیم که کرد آنکه او خال ترا نقطه آن جیم کرد
وان خال سیه نزد آن لبانت چون مهر عنبر به بهرمان بر
لب و دهان زیبا :
از دیدگاه ادبا لب سرخ و دهان تنگ و کوچک زیباست از اینرو لب به لعل و یاقوت و نظایر آن و دهان به حرف میم و پسته و انگبین مانند شده است .
دهان دارد چو یک پسته ، لبان دارد به می شسته …
الف به قامت و میمش دهان ونونش زلف …
لب تست یاقوت و یاقوت سنگ
لبش چون انگبین و باده در هم
ماه من جزع مرا بر زر عتیق افشان کند چون به زیر لعل مروارید را پنهان کند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 17 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله جغرافيا و صنعت توريسم کشور ژاپن تحت pdf دارای 98 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله جغرافيا و صنعت توريسم کشور ژاپن تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله جغرافيا و صنعت توريسم کشور ژاپن تحت pdf

معرفی مختصر از کشور ژاپن  
ملاحظات تاریخی  
ملاحظات جغرافیایی  
ملاحظات سیاسی  
ملاحظات اقتصادی  
ملاحظات علمی  
ارتباطات  
جمعیت  
زبان و مذهب  
اشتغال  
نقاط دیدنی – توریسم  
هزینه خوردگی در ژاپن: تاریخچه  
واکسیناسیون در ژاپن  
واکسن های اجباری-رایگان  
هزینه تبلیغات در ژاپن افزایش یافت  
راهبردهای جدید برای علم و تکنولوژی در ژاپن  
واردات نفت ژاپن از ایران افزایش یافت  
در ژاپن، مرکز سوانح رانندگی بجای دادگاه  
اشاره:  
امتیازات رسیدگی در مرکز حل اختلاف:  
آمارها:  
ژاپن سرزمین صنعت تابان  
وضعیت اجتماعی :  
اقلیت مسلمان در ژاپن  
صنعت توریسم و نحوه اداره آن در ژاپن  
بازار جهانگردی ژاپن  
تاریخچه آموزشی  
نخستین نظام مدرسه ای  
مدارس کیوتو  
دوران سلحشوری و رزم آوری  
بودیسم و آموزش  
اولین مدارس مسیحی ژاپن  
آموزش در دوران ادو  
توسعه مدارس طبقاتی  
تراکویا در دوره ادو  
مدرنیسم آموزشی  
اطلاعاتی در مورد بمب اتم :  
چرا بمب روی هیروشیما ریخته شد :  
هیروشیما قبل از بمباران  
خسارات ناشی از اشعه حرارتی  
خسارات ناشی از شدت انفجار  
خسارات ناشی از اشعه  
نگاهی‌‏ به تئاتر در ژاپن  
شکلهای نمایش ژاپنی عبارتند از:  
اهمیت دانستن  زبان ژاپنی برای ادامه تحصیل در این کشور تا چه  حد است؟  
هزینه تحصیل در ژاپن چقدر است؟  
هزینه زندگی در ژاپن چقدر است؟  
آیا امکان گرفتن بورس تحصیلی وجود دارد؟  
مزایای درس خواندن در ژاپن چیست؟  
معایب درس خواندن در ژاپن چیست؟  
معرفی جایکا  
همکاری با توجه به مالکیت  
برنامه ریزی و ارزیابی پایانی  
ژاپن برای اولین بار از قزاقستان نفت خرید  
سال تحصیلی در ژاپن  
امتحانات و شرایط ارتقاء به کلاس بالاتر  
کمپین زنان ژاپنی برای اصلاح قانون تبعیض آمیز کار  
منابع و ماخذ :  

ملاحظات تاریخی

تاریخ روشن و واضح ژاپن به سال 660 قبل از میلاد بر می گردد. در این سال امپراطوری ژاپن بوسیله جیموتنو تأسیس شد و از همانزمان امپراطوران ژاپن به خود جنبه الهی دادند.در قرون اولیه میلادی قبایل مختلفی در ژاپن سکونت داشتند که حکومت هریک از آنان در دست کاهنان بود.در قرن پنجم نفوذ قوم یا ماتو بر سایر اقوام موجب پاگیری کشور ژاپن شد. در قرون ششم تا هشتم ژاپن به سرعت پیشرفت کرده و دارای تمدنی درخشان شد. در همان دوران اقداماتی که برای تأسیس حکومتی متمرکز بعمل آمده بود به نتیجه رسید و رئیس قبیله یا ماتو مقام امپراطوری یافت.از آغاز قرن نهم دربار، تحت استیلای خاندان فوجی وارا درآمد. و با اینکه امپراطور وجود داشت ولی باطناٌ کاهنان بودائی بر کشور حکومت میکردند. نفوذ این خاندان و چند عامل دیگر سبب ضعف امپراطوری های ژاپن گردید. در ایالات مختلف نیز هریک از افراد این خاندان پرچم استقلال بر افراشتند که بهمین خاطر در سراسر قرن دوازدهم ژاپن دچار جنگهای داخلی بود. قدرت خاندان فوجی وارا در اواخر قرن دهم و نیمه اول قرن یازدهم به اوج خود رسید. در اواخر قرن داوزدهم خاندان میناموتو بر رقبای خویش پیروزی یافته و رئیس آن یوریتومو با عنوان شوگو (حاکم نظامی) قدرت را در دست گرفت و از آنزمان حکومت واقعی در دست شوگونها افتاده و امپراطوری به مقامی تشریفاتی مبدل شد. یوریتومو قدرت خاندان فوجی وارا را نابود کرد و حکومت نظامیان را برقرار نمود. پایتخت وی شهر کاماکورا بود.در اواسط نیمه دوم قرن 13 میلادی دوبار مغولات به سرکردگی قوبلای قاآن درصدد لشکرکشی به ژاپن برآمدند ولی توفیقی بدست نیاوردند.در سالهای 1338 مقام شوگونی به خاندان آشیکاگا رسید و آنان کیوتورا پایتخت خود قرار دادند ولی بعلت ضعف این خاندان، از آن ببعد تا 235 سال ژاپن گرفتار جنگهای داخلی بود. در ایندوران فئودالها و کاهنان بودائی به تأسیس قلمرو و ایجاد ارتش پرداختند. اما در این اوضاع آشفته، صنعت و تجارت ژاپن توسعه فراوان یافت و در همین دوره طبقه متوسط بوجود آمد و شهر اوزاکا بندری آزاد و بین المللی شد.نخستین مردمان اروپایی که به ژاپن راه یافتند پرتقالیها بودند که در سال 1542 با این کشور روابط بازرگانی برقرار نمودند. در اواسط و اواخر قرن شانزدهم مسیحیت به ژاپن وارد شد.در اواخر قرن شانزدهم سه جنگجوی بزرگ یعنی نوبوناگا، هیدیوشی وایباسو یکی بعد از دیگری ژاپن را تحت تسلط خویش درآوردند. ایباسو مؤسس سلسله شوگونی توکوگاوا بود که در سالهای 1867 – 1603 بر ژاپن فرمانروایی کردند. این خاندان دولتی متمرکز در توکیو (آن موقع یدو) تأسیس کرده و گسترش مسیحیت در ژاپن را متوقف ساختند و همچنین هرگونه رابطه با ممالک خراجی را ممنوع کردند و فقط یک پاسگاه تجارتی هلندیان در ناگازاکی باقی ماند.جامعه ژاپنی در دوره خاندان توکوگاوا طبقه بندی شده بود و حدود آنها سخت رعایت میشد. این طبقات به ترتیب عبارت بودند از: فئودالها ، سامورائیها، دهقانان،‌صنعتکاران و تجار. در قرون هفده و هجده شهرها رونق گرفت و در اصل طبقه بازرگانان بر کشور مسلط شدند.در اواسط قرن نوزدهم با سفر دریا سالار پری (امریکایی) به ژاپن، بالاجبار دروازه های ژاپن بر روی غرب گشوده شد و رژیم شوگونی که از داخل و خارج در معرض تهدید بود از پا درآمد. در سال 1867 شوگون وقت ناچاراٌ استعفاء کرده و در سال 1868 امپراطور موتسوهیتو بعنوان اولین امپراطور پس از 700 سال، خود قدرت را در دست گرفت. در این زمان پایتخت از کیوتو به توکیو منتقل شد و از این زمان دوره معروف به بازگشت میجی آغاز گردید.در دوره بازگشت میجی، فرمانروایان ژاپن بجای خود داری از ورود بیگانان و عدم تجارت با آنان‌، سعی در استفاده از فنون و صنایع و تمدن مغرب زمین کرده و در این راه به پیشرفتهایی فراوان و ارزنده ای نائل آمدند و به خاطر وجود رهبرانی لایق، ژاپن بسرعت به یک مملکت صنعتی نوین و یک قدرت نظامی مبدل شد. در اواسط نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی رژیم فئودالی لغو شد.در سال 1877 شکست شورش ساتسوما (که مخالف غربی سازی کشور بودند)، مخالفت با اصلاحات امپراطور را پایان داد. در همان دوران م،مورینی جهت فراگیری انواع علوم و فنون به کشورهای غربی اعزام شدند و در داخل نیز اصلاحاتی در تمام سازمانهای نظامی و اداری بوجود آمده و خدمت نظام وظیفه نیز اجباری گردید.در سال 1889 امپراطور قانون اساسی جدیدی را که از روی قانون اساسی کشور پروس (آلمان) تدوین شده بود به مورد اجراء‌نهاد.در سالهای 95 – 1894 اولین جنگ چین و ژاپن به سبب رقابت آنها بر سر کره روی داد. در سال 1894 ژاپن پادشاه کره را به خودداری از قبول حاکمیت چین برانگیخت و در جنگی که بدنبال این امر بین چین و ژاپن درگرفت چینیها به سرعت مغلوب ژاپنیها که پیشرفته تر و مجهزتر بودند شدند. در پایان جنگ پیمان شیمونوسکی میان طرفین منعقد شد که موجب آن، کره ظاهراٌ مستقل شد (ولی در واقع تحت الحمایه ژاپن بود) و چین جزایر فرمز (تایوان )، پسکادور و شبه جزیره لیائوتونگ را به ژاپن واگذار کرد. چندی بعد ژاپن مجبور شد بر اثر فشار دول غربی شبه جزیره لیائوتونگ را به چین مسترد کند.از سالهای اولیه قرن حاضر ژاپن به امپراطوری مقتدری تبدیل گردید ودیری نگذشت که این کشور که در آغاز سعی در جلوگیری از نفوذ و تسلط دول غربی بر خویش داشت، خود به کشور گشایی پرداخت.در اواسط دهه اول قرن بیستم بدنبال دستیابی روسها بر بندر ولادیووستوک و قسمتی از سواحل منچوری و جزیره ساخالین و تعرض آنها به چین و بوجود آمدن رقابت میان ژاپن و روسیه، دو کشور به جنگ پرداختند و نیروهای روسی در خشکی و دریا شکست سختی از ژاپنیها خوردند که دلیل عمده این واقعه عدم لیاقت فرماندهان روسی و گرفتن رشوه از سرداران ژاپنی بود. بموجب عهدنامه پورتسموت (امریکا) که در پایان جنگ امضاء شد نیمه جنوبی جزیره ساخالین و بندر پورت آرتور به ژاپن تعلق گرفته و شبه جزیره کره نیز تحت الحمایه ژاپن شد. در سال 1910 ژاپن کره را کاملاٌ به خاک خود الحاق نمود.در جنگ جهانی اول ژاپن امتیازات آلمانها را در شانتونگ بدست آورد ه و از طرف جامعه ملل قیمومیت جزایر متصرفی آلمان در اقیانوس آرام به ژاپن واگذار شد.در دهه 30 – 1920 دولتهای حزبی و آزادیخواه بر روی کارآمدند و تا حدی از شدت کشورگشایی ژاپن کاسته شده  و پارلمان قدرت یافت.در اواسط نیمه اول قرن حاضر امپراطور فعلی، هیروهیتو به سلطنت رسید. چند سال بعد از به سلطنت رسیدن هیروهیتو، بحران اقتصادی مدتی بعضی از بخشهای اقتصادی را فلج کرد. در دهه بعد از 1930 ، نظامیان بر امور سیاسی ژاپن مسلط شدند. در ایندوره صادرات ژاپن افزایش فوق العاده ای یافت.از سال 1931 جنگی میان ژاپن و چین به سبب توسعه طللبی ژاپن در آسیای شرقی آغاز شد که تا سال 1945 (تا پایان جنگ جهانی دوم) ادامه یافت. در سال 1931 ژاپن پادگان خود را در منچوری بعنوان حمایت از دارایی ژاپنیها در آن سرزمین تقویت نمود. ژاپن پس از بهانه ای که بدست آورد تمام سرزمین منچوری و چندناحیه دیگر را اشغال نمود و دولت دست نشانده منچوکوئو را برپا نمود. در سال  1932 جامعه ملل ژاپن را متجاوز شناخت و این کشور از عضویت آن سازمان خارج شد. در سال 1935 نواحی چاهار و هپی نیز تحت تصرف  ژاپن درآمدند. در سال 1937 یک درگیری میان سربازان چنین و ژاپنی در پادگان ژاپنی ها (در پکن) روی داد و آنان نیز به این بهانه پکن و تین تسین را اشغال کردند. ماه بعد باز هم ژاپنیها به بهانه ای دیگر شانگهای و سپس نانکن را تصرف نمودند. در سال 1940 تمام شهرهای عمده ساحلی شرق چین و قسمتهائی از جنوب آن کشور در دست ژاپن بود.در سال 1940 تمام احزاب سیاسی ژاپن منحل اعلام شده و این کشور به هند وچین نیرو فرستاد و با آلمان و ایتالیا نیز پیمانی امضاء نمود. در آوریل 1941 پیمان عدم تعرض میان ژاپن و شوروی منعقد شد.در اکتبر سال 1941 ژنرال جوتو به نخست وزیری رسید و ژاپن بکلی تحت استیلای نظامیان درآمد.در هفتم دسامبر 1941 با حمله بمب افکن ها و جنگیده های ژاپنی به پایگاه دریایی پرل هاربر (متعلق به امریکا) در اقیانوس کبیر، ژاپن در جبهه متحدین بر ضد متفقین وارد جنگ جهانی دوم شد. سپس لشکریان ژاپن از تایند به مالزی حمله کرده و پس از آن در فوریه سال 1942 سنگاپور را گرفته و 10 هزار سربازبود. در سال 1942 کشورهای فیلیپین و اندونزی نیز بدست ژاپن سقوط کردند. در ماه مه همان سال قسمت اعظم برمه به دست ژاپن افتاد. در اوائل سال 1943 ژاپنییها کشور پاپوای فعلی را متصرف شدند.از سال های 1942 و 43 شکستهای بزرگی بر ژاپن وارد آمد. از این سالها تا 1945 متفقین بتدریج تمام سرزمینهای اشغالی و بعضی از جزایر ژاپن را همراه با شوروی پس گرفتن که سرانجام امریکا با بمباران اتمی خود در ماه اوت 1945 با دو بمب اتمی شهرها هیروشیما و ناگازاکی ( ناگاساکی) را تبدیل به مخروبه ای کرد و با این عمل ژاپن را به زانو درآورد. با اعلان جنگ روسیه به ژاپن، سرانجام هیروهیتو در 14 اوت همانسال شرایط متفقین را پذیرفته و قرارداد تسلیم رسمی در دوم سپتامبر در عرضه ناو هواپیما بر میسوری با شرکت نمایندگان دولت ژاپن و متفقین امضاء شد و ژاپن بلاشرط تسلیم شد. اشغال ژاپن توسط متفقین ، براساس شرایط مقرر در کنفرانس پوتسدام (آلمان)، آ‎غاز شد و برطبق آن فرماندهی نیروهای متفقین در ژاپن، و اداره این کشور به ژنرال مک آرتور امریکایی سپرده شد. در این زمان امپراطوری ژاپن موقتاٌ منحل شده و سرزمنیهای متصرفی آن از دستش خارج شد. امپراطوری ژاپن قبل از ورود این کشور در جنگ جهانی دوم علاوه بر جزایر اصلی ژاپن مشتمل بر جزایر کوریل، ریوکیو، فرمز، پسکادور، بونین، کارولین، مارشال، ماریانا و نیمه جنوبی جزیره ساخالین، کره و ناحیه کوانتونگ در منچوری بود. بعلاوه دولت منچوکوئو نیز در منچوری تحت الحمایه ژاپن بود. بعضی از این جزایر بعداٌ  به ژاپن مسترد شدند.پس از جنگ قوای ارتشی و صنایع نظامی ژاپن منحل شد و صنایع آن نیز محدود گشت. امپراطور هیروهیتو نیز در ملاء عام جنبه الهی خود را نقی کرده و حاکمیت مردم را به رسمیت شناخت. در اینزمان وضع سیاسی کشور تره بود و چند حزب سیاسی بوجود آمدند.در سال 1949 یوشیدا به نخست وزیری برگزیده شد و محافظه کاران بر اوضاع مسلط شدند. در همانسال از شدت حکومت نظامی تا حدی کاسته شد و بسیاری از کارها از رف مک آرتور به مقامات محلی ژاپن واگذار شد.درسال 1951 چهل و نه کشور در شهرسان فرانسیسکو امریکا پیمان صلح با ژاپن را امضاء نمودند که بموجب آن سرانجام ژاپن در سال 1952 حاکمیتش را بدست آورد

در انتخابات سال 1952 حزب لیبرال محافظه کار یوشیدا بر سرکار ماند. در نوامبر 1954 حزب دموکرات ژاپن که طرفدار گسترش روابط با شوروی و چین بود تأسیس گردید. و در دسامبر همانسال ایچیروها تویاما رهبر حزب دموکرات جایگزینی یوشیدا شد. در نوامبر 1955 احزاب لیبرال و دموکرات یکی شده و ایشییباشی از حزب لیبرال دموکرات بر سرکار آمد.ژاپن در دهه 60 – 1950 چندین پیمان و موافقتنامه با کشورهای جهان منعقد ساخت که موجب مطرح شدن دوباره این کشور در جهان گردید. ژاپن در سالهای پس از جنگ همچون آلمان غربی، همواره رو به پیشرفتهای فراوان اقتصادی بوده و هم اکنون پس از امریکا و شوروی، سومین قدرت اقتصادی جهان است.در سال 1958 امریکا بخاطر انتقادات پردامنه، نیروهای اشغالی خود را از ژاپن خارج کرد ولی پایگاههای خویش را در این کشور باقی گذاشت.در سال 1960 بخاطر مخالفت مردم ژاپن با انعقاد قراردادهای نظامی با امریکا، تظاهرات وسیعی در کشور صورت گرفت که به سبب یکی از آنها در ژوئن 1960 آیزنهاور رئیس جمهور وقت امریکا سفر خود به ژاپن را لغو کرد. در سال 1960 افراطیون راستگرا یکی از رهبران سوسیالیستهای ژاپن را بقتل رساندند. در سال 1964 ساتو به نخست وزیری ژاپن برگزیده شد.در سال 1972 سرانجام پس از چند سال گفتگو جزایر اوکیناوا که از سوی امریکا در جنگ جانی دوم اشغال شده بود به ژاپن برگردانده شد. در همانسال تاناکا به نخست وزیری رسید. تاناکا نیز در سال 1974 استعفا داد و تاکنومیکی به جانشینی وی انتخاب شد. در سال 1976 با استعفای میکی، تاکئوفوکودا به نخست وزیری رسید.در 1978 روابط چین و ژاپن بخصوص از نظر اقتصادی پیشرفت فراوانی کرد. در همانسال ماسایوشی اوهیرا در انتخابات حزبی برفوکودا پیروز شد و نخست وزیر ژاپن شد. اوهیرا در سال 1980 فوت کرد و کمی بعد زنگو سوزوکی به نخست وزیری رسید. در سالهای اخیر ژاپن همواره شاهد تظاهراتی بر ضد وجود پایگاههای امریکا در خاکش بوده است


ملاحظات جغرافیایی

ژاپن با 313 ، 372 کیلومتر مربع وسعت (پنجاه و پنجمین کشور جهان ) در نیمکره شمالی ، نیمکره شرقی، در شرق قاره آسیا، بصورت مجمع الجزایری در شمال غربی اقیانوس کبیر، در کنار دریای ژاپن و در نزدیکی سواحل شوروی و کره جنوبی (درغرب) وقع شده است. ژاپن در کمربند زلزله ای اقیانوس کبیر واقع شده و زلزله های فراوانی در آن روی مدهد. کوهها و نواحی مرتفع که تعداد زیادی آتشفشان در آنها وجود دارد، قسمت اعظم این کشور را پوشانده اند. با اینحال جلگه های نیز (بخصوص در جزیره هنشو) (919، 227 کیلومترمربع)، هوکایدو (066،75)، کیوشو (664، 35 ) ، شیکوگو (767، 17 ) و اوکیناوا (748 ،1) کیلومتر مربع ) هستند. جنگلها قسمت اعظم ژاپن را پوشانده و آب و هوای آن نسبتاٌ گرم و مرطوب و پرباران است. بلندترین نقطه آن قله فوجی با 776، 3 متر ارتفاع ، طویلترین  رود، شینانو با 362 کیلومتر درازا، ودریاچه بیوا (675 کیلومترمربع) بزرگترین دریاچه آن میباشد

ملاحظات سیاسی

حکومت این کشور امپراطوری بوده و امپراطور هیروهیتو و نخست وزیر زنکو سوزوکی میباشد. قوه مقننه از دو مجلس تشکیل یافته یکی مجلس نمایندگان با 511 عضو که به مدت 4 سال انتخاب شده و دیگری مجلس مشاورین با 252 عضو که به مدت 6 سال انتخاب میشوند

قانون اساسی موجود در سال 1947 تدوین شد و براساس آخرین تقسیمات کشوری، ژاپن از 43 ناحیه ( که هرکدام به وسیله یک فرماندار انتخابی و یک شورای محلی اداره می شوند ) 2 ناحیه شهری ، یک ناحیه پایتخت نشین و یک سرزمین تشکیل یافته

فعالیت احزاب در ژاپن آزاد بوده و احزاب مهم عبارتند از: لیبرال دموکرات،‌سوسیال دموکرات،کومی – تو، سوسیالیست، لیبرال جدید و کمونیست

روز ملی  آن بیست و نهم آوریل است. در سال 1956 به عضویت سازمان ملل درآمده و علاوه بر آن در سازمانهای آدب – آسپاک – سی سی دی – اسکاپ – فائو – گات – یااآ – بانک جهانی – ایکائو – آیدا – ایفک – ایمکو – ایمف – ایتو – اواسی دی – یونسکو – یوپو – ومو-  وهو- برنامه کلمبو نیز عضویت دارد

ملاحظات اقتصادی

واحد پول آن ین ژاپن (Y )معادل 100 سن برابر با 32/0 ریال است که هر 45/248 ین برابر یک دلار است.میزان تولید ناخالص ملی در سال 1979 حدود 427، 839 میلیارد دلار بوده (درآمد سرانه 245، 7 دلار ) که 8/36% آن از صنایع ، 1 / 8% از کشاورزی، 23% از تجارت و 11% از خدمات بدست میآید.نرخ سالانه رشد تولید ناخالص ملی حدود 6/3% است.  درآمد بودجه ملی در سال 1977 بالغ بر 16/47 میلیارد دلار و هزینه های آن معادل 75/94 میلیارد دلار بوده است.واردات ژاپن در سال 1978 حدود 80 میلیارد دلار بوده که بیشتر شامل: ماشین آلات ، نفت، سنگ آهن، موادغذایی و خشکبار است که اکثراٌ از کشورهای امریکا (20%)،‌استرالیا (7%)  و کانادا (3/4%) وارد میشود. میزان صادرات این کشور حدود 98 میلیارد دلار بوده که بیشتر شامل, اتومبیل، آهن و پولاد، وسائل الکترونیکی، نساجی، وسائل پلاستیکی ، کارخانجات پتروشیمی، دارو و منسوجات است و اکثراٌ به کشورهای امریکا (20%)، چین (4%) و استرالیا (3%) صادر میشود

مهمترین صنایع کشور عبارتند از: فولادسازی، اتومبیل سازی، ساخت ماشین آلات، کشتی سازی، هواپیما سازی، شیمیایی،‌الکترونیکی و الکتریکی

برنج، غلات،‌سبزیجات، میوه جات، سیب زمینی و توتون نیز مهمترین محصولات کشاورزی کشور را تشکیل داده و سرانه زمین مزروعی برای هر نفر بالغ بر 4% هکتار میباشد. تولید سالیانه گوشت گاو 900، 297 تن، گوشت خوک 000، 060، 1 تن و صیدماهی 000، 508، 10 تن (رتبه اول در جهان) میباشد. تولید سالانه نیروی الکتریسیته نیز معادل 8/511 میلیارد کیلووات ساعت است.معادن مهم ژاپن عبارتند از: زغالسنگ، مس، طلا، نقر، مس، سرب،‌روی، کرومین، سولفور، نمک، بوکسیت، گوگرد، آهن، منگنز، و نفت. ذخیره زیرزمینی نفت آن حدود 55 میلیون بشکه میباشد. (1980)


ملاحظات علمی

کشور ژاپن با داشتن یکی از عالی ترین استاندارد‌های آموزشی، از نرخ باسوادی بالایی برخوردار  می‌باشد. در حدود 93 درصد کودکان وارد مقطع تکمیلی متوسطه شده، و تقریباً تمامی آنان فارغ التحصیل می‌شوند. ژاپن در سال 2000، با نرخ 40 درصد بالاترین نرخ تعداد ثبت نام را در جهان توسعه یافته دارا بوده و تعداد کثیری دانشگاه دولتی و خصوصی جهت خدمت به مردم داشته است.ژاپن به طرزی شگفت انگیز با تغییر ساختار جمعیت مواجه  می‌شود، با پایین آوردن نرخ زاد و ولد و افزایش انتظارات از زندگی، جمعیت افراد بزرگسال به میزان چشمگیری رو به افزایش گذاشته است. یکی از عواقب این مسئله این است که دیگر دانشجوی ژاپنی کافی جهت پر کردن تمام دانشگاه‌های ژاپن وجود ندارد، به این معنا  دانشگاه‌ها بزودی مجبور می‌شوند در خارج از کشور بدنبال دانشجو باشند و یا باید استاندارد‌های تکمیل کننده بازار داخلی برای دانشجویان را ارتقاء بخشند. به طور کلی میتوان گفت که تحصیل در ژاپن، برای دانشجویان خارجی روز به روز آسانترمی‌شود.آموزش ابتدایی ومقدماتی متوسطه تادهه1950به نرخ ثبت نام بیش از99%رسیده بودوتقریباَهمان نرخ راتازمان حاضرنگه داشته است.درحالیکه درسال1950تعداددانش‌آموزان راهی آموزش متوسطه تقریباَ6740300نفربود،این رقم دردهه 90 به بیش از105میلیون نفربالغ گردید.تعداد دانش‌آموزان راهی کالج‌هایادانشگا‌ها تاسال 1995،تقریباَبه 600000بالغ میگردید،

درحالیکه این تعداددرسال1950 فقط 770000نفربود.سهم فارغ التحصیلان مدارس متوسطه عازم موسسات آموزش عالی قبل از1990زیر35%بوده است ،اماتاسال 1998به 42%افزایش یافته است

امروزه ،95% دانش‌آموزان ژاپنی در نوعی از برنامه پیش دبستانی شکل کودکستان و یا در مهد کودک روزانه ثبت نام می‌کنند(پیک 1992، توبین و ووداویدسون1989) دانش‌آموزان پس 6 سال را در مدرسه ابتدایی(شوگاکو)، 3 سال در دوره مقدماتی متوسطه (چوگاکوه)، و3 سال را در دبیرستان (کوتاگاکو)سپری می‌کنند.تقریباً 30% از دانش‌آموزان سطح دبیرستان در مدارس خصوصی ثبت نام می‌کنند (اداره آمار 1993).همچنین مدارس ویژه‌ای در تمام سطوح برای دانش‌آموزان دارای معلولیت‌های جدی ونیز برای تعداد اندکی از نخبگان وجود دارد که توسط ملت سرمایه گذاری شده و دبیرستان‌‌های 5 ساله هستند. با این وجود، ثبت نام در مدارس ویژه و مدارس 5 ساله درصد اندکی از کل ثبت نام ‌ها را شامل  می‌شود

آموزش برای دانش‌آموزان از 6 تا 15 سال اجباری است (یعنی برای دانش‌آموزان سطوح ابتدایی و راهنمایی)

این آموزش رایگان است، اگر چه که والدین باید وسایل لازم همچون روپوش، کیت‌های ریاضی، ومجموعه ‌های خوشنویسی را تهیه نمایند مدارس ابتدایی معمولاً در مناطق نزدیک به خانه کودک قرار دارند، و در طول سال‌های دبستان گروه‌های کوچکی از کودکان (به راهنمایی دانش‌آموزان بزرگتر یکی از، والدین یا معلم ) را  می‌توان دید که پیاده روانه مدرسه هستند. در پایان سال سوم راهنمایی، دانش‌آموزان باید دبیرستانی را که خوا‌هان ورود به آن هستند، انتخاب کنند و اغلب باید در امتحانات ورودی آن شرکت کنند درحالیکه تقریباً تمام کودکان تا سطح دبیرستان ادامه تحصیل  می‌دهند، اما ضمانتی برای قبولی آن‌ها در دبیرستان وجود ندارد

دانش‌آموزان چند امکان برای ورود به دبیرستان دارند. اول از همه،دبیرستان ‌هایی دولتی، خصوصی، وتعدادی معدودی دبیرستان‌های با سرمایه گذاری ملی وجود ندارند.در بخش خصوصی ودولتی، دبیرستان‌های علمی یا غیر علمی می‌توانند شامل حال دانش‌آموزان شوند. حدود 25% دانش‌آموزان بالاخره وارد بخش غیرعلمی می‌شوند، اگر چه که بیشتر آن‌ها اصولاً امید دارند که به دبیرستان‌های علمی وارد شوند (منبوشوMombusho(1993)). آنهایی که نمی‌توانند وارد دبیرستان ودولتی تمام وقت یا خصوصی شوند ممکن است در دوره ‌های مکاتبه‌ای و آموزشگاه‌هایی وجود ندارند که آماده پذیرش دانش‌آموزانی هستند که نتوانست‌هاند جای دیگری در سیستم آموزشی پیدا کنند

ارتباطات

در ژاپن حدود 200، 106، 1 کیلومتر راه وجود داشته و در سال 1976 تعداد 000، 826، 19 اتومیبل سواری و 000، 553، 11 وسیله نقلیه عمومی مورداستفاده بوده و همچنین 000، 424، 5 اتومبیل سواری و 000، 072، 3 وسیله نقلیه عمومی تولید شده است. طول راه آهن مورداستفاده نیز بالغ بر 890، 49 کیلومتر بوده و ارتباطات هوایی داخلی و بین المللی این کشور توسط هواپیمایی ژاپن انجام میشود. سالانه بیش از 000، 708 توریست از این کشور دیدن میکننند.ارتباطات در ژاپن بصورت دولتی و خصوصی اداره میشود. در سال 1976 تعاد 944 فرستنده رادیویی و 117، 6 فرستنده تلویزیونی و 000، 650، 59 گیرنده رادیویی و 000، 545، 26 گیرنده تلویزیونی مورداستفاده بوده و در سال 1975 تعداد 000، 283، 14 رادیو و 000، 453، 12 تلویزیون تولید گردیده است.در ژاپن همژنین  000، 431 48 شماره تلفن مورداستفاده بوده است. در  این کشور بطور متوسط 180 نشریه روزانه با تیراژی حدود 000، 080، 61 و سرانه 526 روزنامه برای هزار نفر (1974) منتشر میشود. مقیاس مورد استفاده سیستم متریک میباشد

جمعیت

طبق آمار سال2003،جمعیت کشور ژاپن بر 127,708,000 نفر بالغ می گردد.ازجمله شهرهای پرجمعیت ژاپن میتوان از شهرهایTokyo (8.2 mil ) metro(31.3 mil)اوزکا، یوکوهاما ، ناگویا،‌کیوتو، کوبه، ساپورو، کیتاکیوشو، کاواسکی، فوکوئوکا ،هیروشیما و ساکای نامبرد.تراکم جمعیت 9/311 نفر در کیلو متر مربع میباشد. 76% مردم کشور ساکن شهرها بوده و پرجمعیت ترین شهر آن (توکیو) حدود 45/7% جمعیت کشور را تشکیل میدهد. از لحاظ توزیع سنی: 3/24% جمعیت را افراد کمتر از 14 سال تشکیل داده و متوسط عمر مردان 2/71 سال و زنان 3/76 سال است. در ژاپن میزان تولد 4/15 در هزار، میزان و مرگ و میردر هزار و رشد جمعیت 08/1% است. میزان مرگ و میر کودکان نیز  3/9  در هر نوزاد میباشد.4/99% مردم این کشور از نژاد ژاپنی و 5/0% از نژاد کره ای میباشند

زبان و مذهب

دین اکثر مردم بودایی و شینتو بوده و 8/0% نیزمسیحی میباشند. زبان رسمی و رایج ژاپنی است که با خط مخصوص به خود نوشته میشود


اشتغال

نیروی کار کشور بالغ بر 000، 500، 54 نفر است که 36%  آن در صنایع، 12% در بخش کشاورزی و 52% در بازرگانی و تجارت مشغول کار هستند. تعداد ثابت افراد ارتش 000، 241 نفر و ذخیره آن 000، 45 نفر است

نقاط دیدنی – توریسم

موزه ملی هنرهای غربی – توکیو– کاری از کوربوزر National Museum of Western Arts –Le Corbusier–

این موزه تنها اثری است که براساس طرحی از کوریوزر در ژاپن (سال 1959) بنا شده است.این اثر قسمتی کوچک از طرح  اصلی کوربوزر برای این موزه است که به اجرا رسیده است. بااینحال اصول معماری کوربوزر مانند پیلوتی، مسیر حرکت مارپیچی، اتصال طبقات مختلف به یک دیگر با سطح شیبدار در این اثر به خوبی به اجرا درآمده است

موزه آموری(Aomori Museum) کاری از Jun Aoki

پرده آجری که ساختمان را در خود پیچانده است یکی از ویژگی های بارز این ساختمان می باشد. سیستم این پرده می تواند نکات آموزنده فراوانی برای معماری آجری در ایران داشته باشد. همانطور که می دانیم سازه آجری، سازه ای حمال است که توانایی زیادی در تحمل بار عمودی از بالا را دارد. ولی در مقابل نیرو های افقی و کششی مقاومت زیادی ندارد. (یکی از دلایل تلفات زیاد زلزله در ایران ضعف سازه های آجری در برابر نیروی افقی زلزله است.) در این ساختمان برای جبران این نقطه ضعف سازه های آجری با گذراندن کابلهای آهنی از میان آجرها، قابلیت مقاومت در برابر نیروهای افقی و کششی را به دست آورده است

پل بزرگ آکاشی

این پل که جزیره آواجیما را به شهر کوبه وصل می کند بزرگترین پل معلق دنیا به شمار می رود. فاصله میان دو ستون آن 1991 متر بوده و کل طول پل 3911 متر می باشد. ارتفاع هریک از ستونها از سطح دریا 297  متر

ناگازاکی

ناگازاکیکه در فارسی به اشتباه ناکازاکی هم گفته می شود نام بندری در غرب جزیره کیوشو در کشور ژاپن و مرکز استانی به همین نام است. ناگازاکی دومین و تا کنون آخرین شهری است که در جنگ جهانی دوم مورد حمله بمب اتمی امریکا قرار گرفت

نهم اوت 1975م هواپیمای بی-29 امریکایی که به قصد بمباران ککورا KOKURA از جزیره تینیان TEINIAN پرواز کرده بود به خاطر ابری بودن هوا مجبور شد به جای ککورا هدف دوم تعیین شده یعنی ناگازاکی را بمباران کند.در این بمباران بمب 5/4 تنی در بردارنده حدود 10 کیلو گرم پلوتونیوم-239 به سوی ناگازاکی رها شد و در ارتفاع 500 متری منفجر گشت.در این انفجار غیر از قربانیان سالهای بعد 73884 نفر کشته و 74909 نفر مجروح شدند


هیروشیما

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تاثير مديريت جامع بر رد يا توجيه طرح هاي توسعه منبع آب مطالعه موردي: رودخانه ارس در شرق استان خراسان رضوي تحت pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثير مديريت جامع بر رد يا توجيه طرح هاي توسعه منبع آب مطالعه موردي: رودخانه ارس در شرق استان خراسان رضوي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تاثير مديريت جامع بر رد يا توجيه طرح هاي توسعه منبع آب مطالعه موردي: رودخانه ارس در شرق استان خراسان رضوي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثير مديريت جامع بر رد يا توجيه طرح هاي توسعه منبع آب مطالعه موردي: رودخانه ارس در شرق استان خراسان رضوي تحت pdf :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: دومین کنفرانس مدیریت منابع آب

تعداد صفحات: 8

نویسنده(ها):

علی گران – کارشناسی ارشد عمران سازه های هیدرولیکی، ساز آب شرق
ابراهیم فلاح تفتی – کارشناسی ارشد عمران آب ، ساز آب شرق
محمد پورحسن – کارشناسی ارشد زمین شناسی، عضو هیئت مدیره و مدیر پروژه

چکیده:

برنامه ریزی و پیاده سازی طرح های جامع منابع آب، از سیاستهای اصلی دولت است.با توجه به بحران آبی موجود و افزایش تقاضای آبی در بخشهای مختلف ، توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله به بررسی پروژه های پیشنهادی واجرا شده بر روی رودخانه روس و تاثیر آن ها پرداخته می شود. رودخانه روس در استانخراسان رضوی و شهرستان تایباد قرار دارد. این رودخانه از بلندیهای 2900 متری کوه سیاه چوبی در شمال بخش با خزر از استان خراسان رضوی سرچشمه می گیرد. این رودخانه مسیری شمال غرب به جنوب شرقی دارد و در نهایت به هریرود در مرز شرقی ایران می ریزد. عدم جامع نگری در مورد طرح های توسعه منابع آب بر روی این رودخانه باعث اجرای نامناسب سازه های آبی بر روی آن شده است. همچنین در مسیر این رودخانه پروژه های زیادی با صرف وقت و هزینه های زیاد مطالعه شده که از دیدگاه جامع فاقد هرگونه ارزشی هستند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 17 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوينت كامپوزيت تحت pdf دارای 25 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوينت كامپوزيت تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوينت كامپوزيت تحت pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوينت كامپوزيت تحت pdf

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوينت كامپوزيت تحت pdf :

اسلاید 1 :

سقف های کامپوزیت:

 پس از حذف اجرای سقف بصورت طاق ضربی در ساختمانهای بیش ازدو سقف ، شاهد گسترش اجرای انواع سقفهای بتنی شامل سقفهای تیرچه و بلوك سنتی ،سقفهای كرومیت و نیز كامپوزیت وغیره می‌باشیم و بدلیل تغییر مداوم قیمت مصالح و عدم ارتباط مستمر بخشهای اجرایی با بخش طراحی و محاسبه ، یكی از بزرگترین مسائل محاسبین و دفاتر مهندسی و نیز كارفرمایان ، انتخاب نوع سقف ساختمانها می‌باشد.
در این قسمت سعی شده است تا شما رابامشخصات اجرائی وشرایط اجراء ومزیت ها ومحدودیت های سقف کامپوزیت آشنا کنیم:

اسلاید 2 :

اعضاء تشکیل دهنده سقف کامپوزیت :

1-تیرهای اصلی یا پل ها

2- تیرهای فرعی

3-برشگیرها

4-شبکه میلگردها

5-بتن

اسلاید 3 :

 سقف های کامپوزیت سقف هایی هستند که ترکیبی ازفولاد وبتن دارند وبرای اینکه یکپارچگی بین بتن وفولاد ایجاد شود ازبرشگیر استفاده می شود که معمولاً برشگیرها از مقاطع ناودانی شکل می باشد.چون تیرهای فرعی کامپوزیت به علت گیرداربودن تیرهای اصلی وباتوجه به لنگرپوش (لنگرزلزله)بتن روی تیرهای اصلی    نمی تواند به مقاومتش کمک کند ازبرشگیر استفاده         می شود, درضمن میلگردهایی که روی سقف کامپوزیت قراردارند میلگردهای حرارتی هستندکه به صورت مش ساخته می شوند وباعث یکپارچه شدن بتن ودرگیری باسقف کامپوزیت می شود وباجوش دادن به تیرهای فرعی مانع ترک خوردن بتن می شود.

اسلاید 4 :

محاسن سقف های کامپوزیت :

صرفه جویی درمصرف فولاد (تا50%) نسبت به نمونه های مشابه پوشش سقف در سیستم های معمولی

ساخت یک تیر باصلبیت زیاد وتغییرشکل های کم

سقف های کمپوزیت سرعت اجرایی بالاتری نسبت به سقف های باتیرچه بتنی وکرومیت دارند.

اسلاید 5 :

معایب سقف های کامپوزیت :

1- سقف کامپوزیت بدلیل هزینه کاذب کاری سنگین از عموم سقفهای تیرچه و بلوک و کرومیت هزینه تمام شده بیشتری دارد.

2 – هرچند سرعت اجرایی سقفهای کامپوزیت نسبت به سقفهای تیرچه و بلوک و کرومیت بیشتر است اما بدلیل کاذب کاری سنگین و نیاز به نبشی کشی، در مجموع اجرای پروژه زمان بیشتری طول خواهد کشید.

3 – سقفهای کامپوزیت بدلیل داشتن لرزش ، گزینه مناسبی برای سقف پروژه‌های مسکونی نمی باشد مگر اینکه به هنگام بتن ریزی  زیر کلیه تیرآهنهای فرعی و اصلی شمع بندی کامل شود که در اینصورت اجرای همزمان چند سقف منتفی است یا با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود.

اسلاید 6 :

 یکی از مزیت های سقف کامپوزیت قدرتمندی آن نسبت به سقفهای تیرچه بلوک است چون یکی از راههای یکپارچه کردن رفتار ستون ها در هنگام زلزله از طریق سقف می باشد و سقف کامپوزیت به دلیل برش گیر های نصب شده روی تیرهای فرعی یکپارچگی بین فولاد و بتن ایجاد شده و در اطراف ستونها هم همین طور در نتیجه ستون ها در هنگام زلزله رفتار یکپارچه دارند ولی در سقف تیرچه بلوک این گونه نیست.

   درسازه های مرکب(کامپوزیت),مصالح باخصوصیات متفاوت به گونه ای با یکدیگر ترکیب          می شوند که بتوانند ازنظرساختاری درانتقال بارهای سازه بایکدیگر کار کنند.درسازه فولادی تیرمرکب به تیری اطلاق می شود که بال فوقانی آن بایک دال بتنی ترکیب شده درمحدوده لنگرهای مثبت تیر, دال بتنی مانند بال فشاری عمل می کند وتیرفولادی بعنوان بال تحتانی نیروهای کششی راتحمل می کنددرمحلهایی که لنگر منفی است وقتی می توانیم ازعملکرد تیر های مرکب استفاده می کنیم که با نصب کابل های پیش تنیده در بتن وایجاد نیروی پیش تنیدگی نیروی کششی بوجود آمده دردال بتنی خنثی شود.

اسلاید 7 :

اتصال دهنده های برشی:

برای استفاده از خاصیت تیرهای مرکب لازم است دوقسمت فولادی وبتنی به روش مناسبی به یکدیگر متصل شوند وبا یک اتصال مکانیکی مناسب نیروی برشی دربین فصل مشترک آنها منتقل شود درصورتیکه دوقسمت تیر به هم متصل نشده باشند ظرفیت تیر بسیار کمتر از وقتی است که به هم اتصال داشته باشند.

اسلاید 8 :

انواع اتصال برشی در تیرهای مرکب:

1)گلمیخ:گلمیخ ها رامیتوان با یک اتصال مناسب به بال بالایی تیرفولادی نصب کرد ساق گلمیخ نیروی افقی راتحمل می کند وسرآن مانع جداشدن دال بتنی ازتیرفولادی می گردد.ازقطعاتی مانند نبشی وناودانی به عنوان گلمیخ استفاده کرد.

2)اتصال اصطکاکی :دال های پیش ساخته می تواند قیود اصطکاکی بامقاومت بالا روی تیرهای فولادی پرس می شوند استفاده از فشار در اتصال برای بیشتر کردن نیروی اصطکاک موجود بین فولاد وبتن وافزایش ظرفیت تیر است.

اسلاید 9 :

قالب بندی سقف کامپوزیت:

 برای قالب بندی این سقف ها معمولاًازتخته کوبی استفاده می شود وبرای اینکه بتن به قالب نچسبد ازنایلون استفاده می کنیم.در برخی موارد از یونولیت هم استفاده می شود که به علت محکم نبودن باید  شمع کوبی شود ومشکلات اجرایی بیشتری داردومانمی توانیم ازفضای زیرسقف کامپوزیت که تیرهای فرعی آن معمولاٌلانه زنبوری هستند استفاده کنیم درضمن عایق خوبی برای حرارت بالا نیست .درقالب بندی تخته کوبی مهمترین مزیت آن این استکه درزیر سقف ها ی کامپوزیت خلاٌیی وجود دارد وازاین خلاء می توان برای عبور لوله های تاًسیساتی استفاده کرد.

اسلاید 10 :

ضوابط طراحی تیرهای مرکب با توجه به روش‌های اجرائی:

1-درحین اجرای تیر وبتن ریزی می توان سرتاسر تیر را درامتداد طولی آن باداربست مناسب مهار کرد.دراین روش پس از تکمیل عملیات ساخت تمامی بارهای سقف (بارمرده وزنده)یکجا به تیر اعمال می شود.

2-عملیات اجرای تیر مرکب می تواند بدون مهاربندی واجرای شمع درزیرتیر صورت گیرد.دراین حالت تیر فولادی درجای خودقرار می گیرد وسپس قسمت بتنی برروی قالب ها نصب شده ,ساخته می شود.

3-یک تیر مرکب درحین ساخت می تواند با تعداد محدودی شمع مهار شوداین حالت مشابه حالت اول است با این تفاوت که شمع ها درتیر مانند تکیه گاههی میانی درتیرهای ممتد عمل می کند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي تاثير توزيع اندازه ذرات بر فاکتور فشردگي و اثر ديواره درفشردگي سه بعدي تصادفي آزاد ذرات در محيط محدود تحت pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي تاثير توزيع اندازه ذرات بر فاکتور فشردگي و اثر ديواره درفشردگي سه بعدي تصادفي آزاد ذرات در محيط محدود تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي تاثير توزيع اندازه ذرات بر فاکتور فشردگي و اثر ديواره درفشردگي سه بعدي تصادفي آزاد ذرات در محيط محدود تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي تاثير توزيع اندازه ذرات بر فاکتور فشردگي و اثر ديواره درفشردگي سه بعدي تصادفي آزاد ذرات در محيط محدود تحت pdf :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: اولین همایش مشترک انجمن مهندسین متالورژی و انجمن ریخته گری ایران

تعداد صفحات: 13

نویسنده(ها):

میثم فرضعلی پورتبریز – پژوهشگان موادو انرژی مرکز مدلسازی و شبیه سازی مواد
پدرام صالح پور –
محمدرضا واعظی –

چکیده:

دراین تحقیق مدلی جدید برای فشردگی ازاد سه بعدی ذرات کروی صلب در یک فضای محدود توسط الگوریتم موازی توسعه یافته است الگوریتم مرسن تویستر به منظور تولید اعداد شبه تصادفی برای مختصات اولیه ذرات بکارگرفته شده است رفتار فشردگی و تکرار پذیری فاکتور فشردگی ذرات با توزیع اندازه آندریازن گسسته و ذرات هم اندازه با یکدیگر مقایسه شده است همچنین تاثیر اندازه ظرف برتراکم موضعی ذرات و نیز اثر دیوراه برتراکم و نظم حاصل از آن برساختار فشردگی ذرات بررسی شده است نتایج حاصل نشانگر فاکتور فشردگی بالاتر ولی تکرارپذیری پایین تر فاکتور فشردگی ذرات با توزیع اندازه آندریازن گسسته هستند ذرات با توزیع آندریازن گسسته مناطق چگال تری داشته ودر مقابل مناطق با چگالی موضعی کمتر بزرگتری نیز دارند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,