خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
مقالات من
تاريخ : 17 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقيق شرح حال مولوي تحت pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق شرح حال مولوي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق شرح حال مولوي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق شرح حال مولوي تحت pdf :

نام او به اتفّاق تذکره نویسان محمّد و لقب او جلال الدّین است و همه مورّخان او را بدین نام و لقب شناخته اند و او را جز جلال الدّین به لقب خداوندگار نیز می خوانده اند .
« خطاب لفظ خداوندگار گفته ی بهاء ولد است » و در بعضی از شروح مثنوی هم از وی به مولانا خداوندگار تعبیر می شود و احمد افلاکی در روایتی از بهاء ولد نقل می کند « که خداوندگار من از نسل بزرگ است » و اطلاق خداوندگار با عقیده الوهیت بشر که این دسته از صوفیه معتقدند و سلطنت و حکومت ظاهری و باطنی اقطاب نسبت به مریدان خود در اعتقاد همه ی صوفیان تناسب تمام دارد ، چنانکه نظر به همین عقیده بعضی اقطاب ( بعد از عهد مغول ) به آخر و اوّل اسم خود لفظ شاه اضافه کرده اند .
لقب مولوی که از دیر زمان صفویه و دیگران بدین استاد حقیقت بین اختصاص دارد و در زمان خود و وی و حتی در عرف تذکره نویسان قرن نهم شهرت نداشته است و جز عناوین و لقب های خاص او نیست و ظاهراً این لقب از روی عنوان دیگر یعنی مولانای روم گرفته شده است .
در منشا ت قرن ششم ، القاب را ، به مناسبت ذکر جناب و امثال آن پیش از آنها با یای نسبت استعمال کرده اند . مثل جناب اوحدی فاضلی اجلی و تواند بود که اطلاق مولوی هم از این قبیل بوده و به تدریج بدین صورت یعنی با حذف مو صوف به مولانای روم اختصاص یافته است و موید این احتمال آن است که در نفحات الانس این لقب بذین صورت (خدمت مولوی ) بکرات در طی ترجمه ی حال وا به کار رفته و در عنوان ترجمه ی حال وی ، نه در این کتاب نه در منابع قدیمیتر مانند تاریخ گزیده و مناقب العارفین کلمه ی مولوی نیامده است . لیکن شهرت مولوی به مولوی روم ، مسلّم است و به صراحت از گفته ی حمد الله مستوفی و فحوای اطلاقات تذکره نویسان مستفات می شود و در مناقب العارفین هر کجا لفظ (مولانا) ذکر می شود مراد همراهان جلال الدین محمد است .
احمد افلاکی در عنوان او لفظ ( سر الله الاعظم ) آورده ، ولی در ضمن کتاب به هیچ وجه بدین اشاره نکرده است و در ضمن کتب دیگر هم دیده نمی شود .
مولد مولانا شهر بلخ است و ولادتش در ششم ربیع الاول سنه 604 هجری قمری اتفاق افتاد و علّت شهرت او به رومی و مولانای روم همان طول اقامت وی در شهر قونیه که اقامتگاه بیشتر عمر و مدفن اوست بوده است ، چنانکه خود وی نیز همواره خویش را از مردم خراسان شمرده و اهل شهر خود را دوست می داشته و از یاد آنان فارغ دل نبوده است .
نسبش به گفته ی بعضی ، از جانب پدر به ابوبکر صدیق می پیوندد و این را که مولانا در حقّ فرزند معنوی خود حسام الدّین چلپی گوید ؛ دلیل این عقیده توان گرفت چه مسلم است که صدیق در اصطلاح اهل اسلام لقب ابوبکر است و ذیل آن به صراحت می رساند که نسبت حسام الدین به ابوبکر بالاصاله نیست بلکه از جهت انحلال وجود اوست در شخصیّت و وجود مولوی که مربّی و مرشد او زاده ی ابوبکر صدیق است و صرف نظر از این معنی هیچ فایده ای بر ذکر انتساب اصلی حسام الدین به ارمیه و نسبت او از طریق انهلال و قلب عنصر به شیخ مکرّم یعنی ابوبکر مترتب نمی شود .
پدر مولانا محمد بن حسین خطیبی است که به بهاء الدین ولد معروف شده است و او را سلطان العلماء لقب داده اند و پدر او حسین ابن احمد خطیبی به روایت افلاکی از افاضل روزگار و علّامه زمان بود ، چنان که رضی الدین نیشابوری در محضر وی تلمیذ می کرد و مشهور چنان است که مادر بهاء الدین از خاندان خارزمشاهیان بود ، وی معلوم نیست که به کدامیک از سلاطین آن خاندان انتساب داشت . احمد افلاکی او را دخت علا الدین محمد خوارزمشاه عمّ جلال الدین خوارزمشاه و جامی دختر علاء الدین محمد بن خوارزمشاه و امین احمد راضی وی را دخت علاء الدین محمد عمّ سلطان محمد خوارزمشاه می پندارد و این اقوال مورد اشکال است ، چه آنکه علاء الدین محمد خوارزمشاه پدر جلال الدین است نه عمّ او و سلطان تکش جز علاء الدین محمد پادشاه معروف ( متوفی 617 ) فرزند دیگر به نام و لقب نداشته است و نیز جزو فرزندان ایل ارسلان بن اتسز هیچ کس به لقب و نام علاء الدین محمد شناخته نشده و مسلم است که بهاء الدین ولد در هنگام وفات 85 ساله بود . وفات او به روایت امین رازی در سنه ی 628 واقع شده و بنابراین ولادت او مصادف بوده است با سال 543 و در این تاریخ علاء الدین محمد خوارزمشاه به وجود نیامده و پدر او تکش خوارزمشاه نیز قدم در عالم هستی ننهاده بود .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله شبيه سازي عددي آشفتگي جريان و استهلاک انرژي در سازه نردبان ماهي بوسيله مدلFlowدر3D تحت pdf دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شبيه سازي عددي آشفتگي جريان و استهلاک انرژي در سازه نردبان ماهي بوسيله مدلFlowدر3D تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله شبيه سازي عددي آشفتگي جريان و استهلاک انرژي در سازه نردبان ماهي بوسيله مدلFlowدر3D تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شبيه سازي عددي آشفتگي جريان و استهلاک انرژي در سازه نردبان ماهي بوسيله مدلFlowدر3D تحت pdf :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی شبیه سازی سیستمهای مکانیکی

تعداد صفحات: 4

نویسنده(ها):

سامان عباسی چناری – دانشجوی کارشناسی ارشد سازه های آبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر
امیرعباس کمان بدست – استادیار گروه مهندسی علوم آب، دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی وا

چکیده:

رودخانه ها، زیستگاه اصلی آبزیان هستند و در تولید مثل ماهیان به عنوان مسیر مهاجرت آنها به سوی مناطق تخم ریزی نقشی حیاتی ایفا می کنند. سد های انحرافی از جمله سازه های متقاطع ی هستند که مانع مهاجرت ماهی ها به بالادست می گردند. ماهی ها در فصول تخم ریزی، به طور غریزی در خلاف جهت جریان شنا می کنند تا خود را به محل هایی که از تخم تفریخ شده اند، برسانندکه برای این منظور، احداث سازه نردبان ماهی ضروری است. عوامل موثر در شنا کردن ماهی ها فقط به میدان سرعت و عمق آب و الگو ی جری ان محدود نگردیده و میزان آشفتگی جریان های متلاطم نی ز از جایگاه ویژه ای برخوردار است. محدوده سرعت های ماکزیمم رویه ای می تواند بعنوان یک مانع در سر راه حرکت ماهی ها باشد و مسیر حرکت آنها را مسدود نماید. در این مقاله از مدلFlow-3D به منظور شب یه سازی آشفتگی جریان و توزیع سرعت در نردبان ماهی استفاده شد تا بتوان ناحیه ها ی آرام و آشفته جر ی ان در استخرها ی راه ماه ی را بررسی کرد. نتایج نشان می دهند که ناح ی ه می انی استخرها و در نزدیک دیواره میانی بالادست، جریان سرعت کمتری دارد و بنابر این منطقه امنی برای استراحت و ادامه حرکت ماهی ها در زمان مهاجرت است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مدل سازي و آناليز پيامدهاي نشت اکريلونيتريل از مخزن نگهداري در بندرامام تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدل سازي و آناليز پيامدهاي نشت اکريلونيتريل از مخزن نگهداري در بندرامام تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله مدل سازي و آناليز پيامدهاي نشت اکريلونيتريل از مخزن نگهداري در بندرامام تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدل سازي و آناليز پيامدهاي نشت اکريلونيتريل از مخزن نگهداري در بندرامام تحت pdf :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: دومین همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE

تعداد صفحات: 9

نویسنده(ها):

نیما فاخر – کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران
سوسن روشن ضمیر – عضو هیأت علمی پژوهشکده سبز– دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

اکریلونیتریل ماده ای بسیار سمی و خطرناک از نظر آتش سوزی و حتی انفجار می باشد و در بررسی مخاطرات ، محل انبارش این مواد جزء پرمخاطره ترین مناطق محسوب می گردد . لذا در فرایند مدیریت ریسک مورد توجه خاص قرار دارد .همچنین یکی از مناطقی می باشد که در طر ش ح ریزی وضعیت فوق العاده باید مورد توجه قرار گیرد . به این نظور علاوه بر محاسبه احتمال رخداد حوادث نامطلوب نیاز به محاسبه شدت تاثیرات و عواقب آن نیز می باشد تا با این روش ریسک اولویت بندی شده و همچنین با شناخت عواقب و وقایع احتمالی برای مقابله و واکنش در برابر آنها آمادگی های لازم به عمل آید


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 17 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله فلسفه زيبايي شناسي تحت pdf دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فلسفه زيبايي شناسي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله فلسفه زيبايي شناسي تحت pdf

زیبایی
بزرگترین نظریه پرداز
شو پنهاور ( متولد 1788 م)
توماس هابس
دسته اول تعریف از زیبایی
دسته دوم از تعریف هایی که درباره زیبایی موجود است
گفته های یک ماده گرا (ماتریالیست) درباره زیبایی
دستگاههای فلسفی دیگر نیز درباره زیبایی دیدگاههای خاصی دارند
مکتب لذت گرایی
نظریه عشق گرایی
نظر فروید
مکتب جامعه شناسی
اگوست کنت (1789 – 1857م
هگل
فهرست منابع

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله فلسفه زيبايي شناسي تحت pdf

- آثار شهرهای باستانی سواحل و جزایر خلیج فارس و دریای عمان، احمد اقتداری، انتشارات انجمن آثار ملی، بی تا
- آمارنامه استان بوشهر، مرکز آمار ایر،
- آمارنامه استان بوشهر،‌مرکز آمار ایران،
- اهل هوا، غلامحسین ساعدی، مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1364
- بررسی اوضاع و ویژگی های فرهنگ عمومی استانها، استان بوشهر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،
- جغرافیای تاریخی ایران باستان، دکتر محمد جواد مشکور، دنیای کتاب،
- جغرافیای تاریخی شهرها، عبدالحسین پیغمبری، انتشارات مدرسه،
- جغرافیای طبیعی خلیج فارس، رشت.م ج، انتشارات دانشگاه اصفهان،
- جغرافیای کامل ایران، جغرافیای کامل ایران، جغرافیای استان بوشهر، عبدالرضا فرجی، انتشارات جلد اول،
- چهره ایران، راهنمای سیاحتی و مسافرتی، مؤسسه گیتا شناسی،
- خلیج فارس و مسائل آن، همایون الهی، انتشارات قومس،
- دایره المعارف بناهای تاریخی ایران دوره اسلامی ، بناهای آرامگاهی، حوزه 100 راهنمای جامع ایرانگردی
- هنری سازمان تبلیغات اسلامی،
- دایره المعارف فارسی، غلامحسین مصاحب، شرکت سهامی کتابهای جیبی، دوره سه جلدی
- راهنمای سیاحتی – تاریخ استان بوشهر، مدیریت میراث فرهنگی استان بوشهر، چاپ علوی، 1373
- زمین شناسی ایران، آب های گرم و معدنی، امیر شاه بیگ، انتشارات سازمان زمین شناسی کشور، 1372
- سرزمین ایران، آب های گرم و معدنی، امیر شاه بیگ، انتشارات سازمان زمین شناسی کشور،
- سرزمین و مردم ایران، عبدالحسین سعیدیان، انتشارات علم و زندگی، 1369
- سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال1375، مرکز آمار ایران
- شناخت آب معدنی و چشمه های معدنی ایران، محمد رضا غفوری، دانشگاه تهران،
- شناخت فضای جغرافیای جهانگردی ایران، استان بوشهر، دکتر مسعود مهدوی، مرکز تحقیقات و مطالعات ایرانگردی – جهانگردی
- شناسنامه استان بوشهر، مرکز آمار ایران، 1370
- فهرست نامه آثار تاریخی دوران اسلامی و جاذبه های طبیعی ایران، رضا راجی، مرکز تحقیقات و مطالعات سیاحتی، 1374
- کلیات جغرافیای طبیعی و تاریخی ایران، عزیزالله بیات، امیر کبیر، 1367
- گزارشهای مرکز مطالعات و تحقیقات ایرانگردی و جهانگردی، سال های مختلف
- گیتا شناسی ایران، (رودها و رودخانه ها) عباس جعفری، مؤسسه گیتا شناسی، 1376
- گیتا شناسی ایران ( کوهها و کوهنامه ها)، عباس جعفری، مؤسسه گیتا شناسی، فرهنگی کشور، 1366
- لیست فهرست آثار تاریخی ایران (ثبت شده در تاریخ 1366) سازمان میراث فرهنگی کشور، 1366
- مسافران تاریخ، مسعود نور بخش ، نشر جیران، 1364
- منافع انگلیسی ها در خلیج فارس، دکتر امین( مترجم علی میرسعید قاضی)، چاپ زرین،
- موزه های ایران، کتایون صارمی، سازمان میراث فرهنگی کشور، سال
- موسیقی بوشهر، یوزف کوکرتز، محمد تقی مسعودیه، انتشارات سروش 1356
- نگاهی به بوشهر، ایرج افشار سیستانی، جلد دوم، مؤسسه آموزشی و انتشارات سال پویا،
- یک دور تمام در جنوب 4400 کیلومتر، پرویز آذری، مجله زمان، شماره 7،1375

- زیبایی

زیبایی را نمی توانیم تعریف کنیم، به ناچار بایستی سخن آناتول فرانس را بپذیریم که: «ما هرگز به درستی نخواهیم دانست که چرا یک شی زیباست»[1]اما این مطلب مانع نگردیه که صاحبنظران و هنرمندان به تعریف زیبایی نپردازند. اگر از معنای لغوی آن شروع کنیم: « زیبا، از زیب+ (فاعلی وصفت مشبه)= زیبنده، به معنی نیکو و خوب است که نقیص زشت و بد باشد. جمیل و صاحب جمال و خوشنما و آراسته و شایسته (ناظم الطباء) هر چیز خوب و با ملاحت بود و نیکو و آراسته باشد (شرفنامه منیری) نیکو، جمیل، قشنگ، خوشگل، مقابل زشت، بد گل ( از فرهنگ فارسی) جمیل، حسن ، خوب مقابل زشت، نیکو و سیم، خوبروی، قشنگ، خوشگل، درخور، لایق، سزاوار، برازندده، برازا، زیبنده و ازدر»[2] می باشد

در فرهنگ بشری ابتدا در یونان باستان به تعریف زیبایی پرداخته شده، البته آنها درباره زیبای محض و خود زیبایی کمتر سخن گفته اند، بلکه بیشتر در مورد زیبایی هنری اظهار نظر کرده اند. در یونان باستان دو نوع زیبایی را تحلیل کرده اند، یکی زیبایی هنری و دیگری زیبایی معنوی و اخلاقی که همان خیر اخلاقی را در بر می گرفته است. لذا در مجموع می توان گفت، اندیشمندان یونانی از سقراط و افلاطون و ارسطو، زیبایی را با خبر مساوی  دانسته اند.سقراط این خبر را در سود بخشی جستجو می کرده، افلاطون زیبایی اصیل را درعالم مثل و حقایق معقول پیدا نموده، و ارسطو درباره زیبایی بیشتر بر عناصر هماهنگ، نظم و اندازه مناسب تاکید  داشته است

بزرگترین نظریه پرداز

 بزرگترین نظریه پرداز در شناخت و معرفی زیبایی شناسی، افلاطون ( 429 – 347 ق م) است. تقسیم زیبایی به محسوس و معقول از او آغاز می شود و از این نظرمکتب جمال نخستین گام های فکری خود را به او مدیون است. زیرا به زیبایی جسمانی اهمیت داده و آنرا مرتبه ابتدایی زیبایی دانسته که وسیله ارتقا به زیبایی معقول و مثالی می شود. یکی از نظریه پردازان می گوید:« می توان افلاطون را از بعضی جنبه ها پایه گذار زیبایی شناسی فلسفی دانست، زیرا او مفاهیمی را گسترش داد که، اساس تأملات بعدی در زیبایی شناسی قرار گرفت»[3]

نزدیکترین اندیشه ای که در تاریخ گذشته بشر سراغ داریم و بسیار به مکتب جمال نزدیک است، عقاید افلاطون درباره زیبایی است « افلاطون می گوید که روح آدمی در عالم مجردات و قبل از آنکه به جهان خاکی هبوط کند، حسن مطلق و حقیقت زیبایی را بی پرده دیده است  و چون در این عالم به زیبایی صوری باز می خورد، زیبایی مطلق را به یاد می آورد. فریفته جمال می شود و چون مرغ در دام افتاده، می خواهد که آزاد شود و به سوی معشوق پرواز کند. این عشق همان شوق دیدار حق است، اما عشق مجازی چون زیبایی جسمانی ناپایدار است و تنها موجب بقای نوع است، و حال آنکه  عشق  حقیقی مایه ادراک اشراقی و دریافتن زندگی جاوید است و چون انسان به حق واصل شود و به مشاهده جمال نایل آید و اتحاد عاقل و معقول [4] برایش حاصل شود به کمال دانش می رسد، چنین عشق سودایی است که بر حکیمان عارض می گردد.»[5] همین مطلب نه تنها نخستین قدم در زیبایی شناسی فلسفی محسوب می گردد، بلکه گامی اساسی در نزدیکی به مکتب جمال است

تعریف های زیبایی را می توان به دو دسته تقسیم نمود: دسته ای در تعریف زیبایی به شعری زیبا و یا جملاتی دل انگیز و خیال آفرین و گاهی آرمانی یا تجربی اکتفا کرده اند. اما دسته دوم بر مبنای فلسفه ای خاص به تعریفی منطقی از زیبایی پرداخته اند. نمونه های هر دو دسته فراوان است. از دسته نخست می توان به «بوالو» اشاره کرد که گفت: هیچ زیبا نیست مگر حقیقت یادکارت که عقیده داشت: زیبا آنستکه به چشک مطبوع آید. در کشور ما نیز می توان به تعریف علینقی وزیری اشاره کرد که می نویسد: « زیبایی، هم آهنگی و شورانگیزی است، یعنی اتحاد و جوشش هم آهنگی با شور انگیزی، زیبایی ، کاملتر است، به نسبت اینکه حواس، عقل و دل متفقاً خوشنود شوند، و میان لذایذ مختلف آن جوشش محرم تری بوجود آورد.»

[6]شو پنهاور ( متولد 1788 م) می گوید

 « تنها زیبایی است که در ما اثر می کند»[7] اما نحوه دیگری از تعریف تحلیلی اینست که « زیبایی عبارت است از جور آمدن و هم آهنگی اعضای متشکله هر کیفیت یا هر شی یا هر جسم، با داشتن سازش با پیرامون و ایجاد تأثیر جاذب و ستایش آور در انسان، در حالی که یا نیروی موهبت و شهود ادبی آن را دریابدذ، یا لطافت ذوق آن را درک کند، یا باریکی فکر و عمق اندیشه و خلاصه عقل، صحت تناسبات و هم آهنگی وم شایستگی هدف را در شیء زیبا تشخیص دهد، یا وسعت تصور، و یا عادت، و یا غریزه جنسی، و یا عوامل ششگانه فوق، با هم آن را به زیبایی بشناسد»[8] افرادی هنر و و زیبایی را مساوی دانسته اند، هربرت رید با انتقاد می گوید: « هر آنچه زیباست هنر است، یا هنر کلا زیباست و هر آنچه زیبا نیست، و زشتی نفی هنر است. این یکی دانستن هنر و زیبایی اساس همه مشکلات ما را درک هنر تشکیل می دهد»[9] نمونه ای از این دسته تعریف ها که با مکتب جمال نیز هماهنگی داشته باشد، نقل می شود:« جاناتان ادوار دز (1703 –1758 م) همانند کلریج که تمایزی در قوه تخیل قائل بود، میان صورتهای اصلی و فرعی زیبایی فرق می گذارد. او « زیبایی اصلی» را چنین تعریف می کند: « خرسندی صمیمانه وجود نسبت به موجود» که در الهیات، صفت خدای جمیل شناخته می شود. نه ساکن است نه مادی، بلکه زیبایی بخش است. تعالی و قیومیت خداوند، قدرت دوست داشتن اوست که به صورت زیبایی، دریافت می شود، حلول او، نیز عبارت از حضور بدون واسطه او در هر چیزی است که دارای هستی است. و زیبایی فرعی» یعنی تمامی صورتهای هماهنگی که در طبیعت کشف شده و در اجتماع مورد نوازش قرار گرفته و توسط « حساسیت طبیعت» که عامل ارتباطی آن عاطفه است. تمیز داده می شود»[10]


[1] – France,Anatole, on life and letters, Four series,  New york 1914 -24 , vol.ii. p

[2] – دهخدا، علی اکبر ، لغت نامه، 1341 تهران، نشر دانشگاه تهران، ج 10، ص 525

[3] – آلفردمارتین، جیمز، مقاله زیبایی شناسی فلسفی فرهنگ ودین، ترجمه مهرانگیز او حدی، 1374 تهران ، نشر طرح نو، ص 250

[4]  - رک : اتخاذ عاق به معقول، آیت الله سید ابولحسن رفیعی، چاپ مرکز انتشارات علمی و فرهنگی ص 28

[5] – افلاطون، دوره آثار، ترجمه م. ح. لطفی، 1367 تهران، چاپخانه گلشن ج 3 ص 1502 و رک: فروغی، محمد علی سیر حکمت در اروپا، 1333 تهران، چاپ زوار، ص 20

[6]  - وزیری، علینقیی، زیبایی شناسی در هنر و طبیعت، 1338 انتشارات دانشگاه تهران، ص

[7]  - شو نهاور، آرتور، هنر و زیبایی شناسی، ترجمه فؤاد روحانی، 1357 تهران،انتشارات زریاب ، ص

[8] – دانشور،‌سیمین، شناخت و تحسین هنر، 1375 تهران، نشر سیامک، ص 135

[9]  - رید، هربرت، معنی هنر، ترجمه نجف در یابند ری ، 1354 تهران، انتشارات کتابهای جیبی، ص 3

[10] – آلفر مارتین، جمیز، زیبا شناسی فلسفی، فرهنگ و دین، ترجمه مهرانگیز اوحدی، 1374 تهران، انتشارات طرح نو، ص


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 17 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کارآموزی مدیریت کارعملی در آموزشگاه تحت pdf دارای 111 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی مدیریت کارعملی در آموزشگاه تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

دلیل تحقیق :
آشنایی با وظایف و عملکرد موسسه آموزشی مدیریت-معاونت و ... امکانات آموزشی و فرمهای آموزشی و آشنایی با آموزش تحصیلی راهنمایی در آموزشگاه

عناوین
صفحه تشکر و قدردانی
مقدمه
سر آغاز
- نام موسسه
-عنوان رساله
- محل تحقیق
- تاریخ

فهرست مطالب

بخش اول : مشخصات کلی آموزشگاه
بخش دوم : مدیریت
بخش سوم : معاونت
بخش چهارم : دفتر داران-بایگان
بخش پنجم : دبیران سر گروه
بخش ششم: امور پرورشی
بخش هفتم: آموزگاران و همکاران
بخش هشتم : ارکان و شوراهای مدرسه
بخش نهم : انجمن اولیا و مربیان
بخش دهم : ارزشیابی
بخش یازدهم : مشاوره
بخش دوازدهم : خدمتگزاران
بخش سیزدهم : سرایدار
بخش چهاردهم: پیشنهادها- محدودیت ها- مصاحبه
بخش پانزدهم : منابع و مآخذ
بخش شانزدهم : بیوگرافی محقق
صفحه ضمائم – اردوها – مسابقات علمی

بسمه تعالی
تشکر و قدردانی
احتراما، بدین وسیله از تمام کارکنان محترم مدرسه راهنمایی دخترانه مهدیه اعم از مدیر و معاونین – مربیان پرورشی – متصدیان آزمایشگاه و کتابخانه و دفتر داران و دبیرانی که مرا در تحقیق کار عملی در موسسه یاری بی شائبه نمودند کمال تشکر و قدردانی و سپاس را دارم و از خداوند منان آرزوی سلامتی و توفیق برای کلیه کارکنان مدرسه راهنمایی مهدیه دارم.
مقدمه :
تعریف آموزش و پرورش دوره راهنمایی تحصیلی:

دوره راهنمایی تحصیلی پس از دوره ابتدایی (مرحله اول تعلیمات عمومی) آغاز میشود و مرحله دوم تعلیمات عمومی به شمار می رود معمولا گروه سنی یازده تا سیزده ساله در این دوره تحصیل می کنند.
علت نامگذاری مرحله دوم تعلیمات عمومی به نام دوره راهنمایی تحصیلی وارد شدن مفهوم راهنمایی در آموزش و پرورش و لزوم توجه به تفاوتهای فردی و فراهم کردن شرایط بهره برداری صحیح از استعدادهاست که در همه سطوح تعلیمات رسمی باید مورد توجه قرار گیرد.
انتخاب رشته تحصیلی مناسب از موارد مهمی است که باید به آن در این دوره بیشتر توجه شود بنابراین مدارس راهنمایی تحصیلی عبارتند از مراکزی که با اجازه وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نوجوانان یازده تا سیزده ساله برای تحقق اهداف این دوره تاسیس میشوند و در آنها علاوه بر افزایش معلومات و توجه به رشد بدنی، عقلی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی نوجوانان، خدمات راهنمایی و مشاوره نیز ارائه میشود.
دوره راهنمایی تحصیلی دوره انتقال از محیط ساده مدرسه ابتدایی به محیط پیچیده تر مدارس متوسطه است دوره ای که انتقال از کودکی را به اواخر نوجوانی و جوانی بر عهده دارد و نسبت به دوره ابتدایی از نظر تنوع دروس و تنوع دبیر تفاوت دارد . از این رو توجه خاص به این دوره و ایجاد و توسعه مراکز تربیتی برای اجرای برنامه های تدوین شده ضرورت دارد. در طرح اصلاح نظام آموزش و پرورش ایران در سال 1344 دوره ابتدایی 5 سال اعلام شد بعد از آن دوره با نام دوره تحصیلی راهنمایی به مدت سه سال اعلام شد اهداف آموزش و پرورش دوره راهنمایی تحصیلی در دو حیطه شناختی و عاطفی در شورای تغییر نظام آموزش و پرورش در سال 1374 تعیین شده است. که در این دو حیطه شناختی و عاطفی مقوله های دینی – علمی- اجتماعی- فرهنگی و هنری- بهداشتی- اقتصادی فردی و اخلاقی و سیاسی دانش آموزان داده شده و تربیت میشوند .
سر آغاز
نام موسسه مدرسه راهنمایی دخترانه مهدیه
عنوان رساله : مدیریت کار عملی در آموزشگاه
محل تحقیق : کرج – گوهر دشت (رجائی شهر ) – بلوار جمهوری اسلامی فاز 3 خیابان ششم

بخش اول :

مقدمات کلی آموزشگاه
1-کروکی خارج از آموزشگاه
2-کروکی داخل آموزشگاه
3-مشخصات کلی آموزشگاه
نام واحد آموزشی : مدرسه راهنمایی دخترانه مهدیه
کد واحد آموزشی : مهدیه 1 14185505

ناحیه : ناحیه 3 آموزش و پرورش منطقه کرج
مساحت دبیرستان : 1200 مترمربع
تاریخ تأسیس : 1356
تعداد کل دانش آموزان : 813 نفر
تعداد کل دانش آموزان پایه اول راهنمایی : 273 نفر
تعداد کل دانش آموزان پایه دوم راهنمایی : 269 نفر
تعداد کل دانش آموزان پایه سوم راهنمایی : 271 نفر
تعداد کل دبیران آموزشی : 40 نفر
تعداد کل کلاس درس : 12 کلاس که در یک طبقه می باشد و مدرسه دارای تراس (بالکن) می باشد.
تلفن مدرسه راهنمایی مهدیه : 4421311-0261

آمار دانش آموزان کدهای مدرسه راهنمای مهدیه
مهدیه 1 14185505
مهدیه 2 14185401
کدپستی 3148745161
مهدیه 1 134 131 139
مهدیه 2 139 138 132
جمع 273 269 271
جمع کل 813


تقویم سالیانه شورای ورزشی

ردیف ماه تاریخ ساعت مکان
1 مهر شنبه 23/7/84 30/11 نمازخانه
2 آذر شنبه 21/9/84 30/11 نمازخانه
3 بهمن یکشنبه 1/11/84 30/11 نمازخانه
4 فروردین 28/1/84 30/11 نمازخانه
نماینده دبیران
مهدیه 1 خانم زهرا کلباسی
مهدیه 2 خانم نسرین خانی
تقویم سالیانه شورای بهداشتی
ردیف ماه تاریخ ساعت مکان
1 آبان شنبه 7/8/84 30/11 نمازخانه
2 دی 3 شنبه 6/10/84 30/11 نمازخانه
3 اسفند 4شنبه 3/12/84 30/11 نمازخانه
4 اردیبهشت 4/2/85 30/11 نمازخانه

آمار همکاران

ردیف سمت همکاران تعداد
1 مسئول 1
2 معاون 4
3 متصدی امور دفتر
متصدی امور دفتر اضافه 3

1
4 متصدی آزمایشگاه 2
5 متصدی کتابخانه 2
6 مربی پرورشی 3
7 دبیر آموزشی 40
8 دبیر غیرموظف 8 ساعت3نفر
9 دبیر پاره وقت -
10 خدماتی موظف
خدماتی اضافه 2

2
11 سرایدار 1
12 مربی ورزشی 3
جمع کل 66

مشخصات موقعیت آموزشی آموزشگاه :
مدیر مدرسه خانم خلیلی گفتند : که از نظر آموزشی کامل است و هیچ مشکلی از نظر آموزشی ندارند و فقط متذکر شدند که فضای آموزشی بسیار کوچک است اما امکانات آموزشی بسیار خوب است و متاسفانه استفاده بهینه نمی توان از آن کرد.
تاریخچه قبل و بعد از انقلاب :
سال تأسیس مدرسه راهنمایی دخترانه معصومیه 1356 می باشد و نام آن مدرسه 16 مهر بوده است زیرا افتتاح مدرسه در 16 مهرماه سال 1356 می باشد ولی بعد از انقلاب به نام مدرسه معصومیه تغییر یافت و سپس به نام مدرسه راهنمایی مهدیه شد که در حال حاضر5 سال است که بنام مهدیه می باشد. مدرسه راهنمایی مهدیه در سالهای اول تأسیس در ابتدای خ ششم بوده است و بعدها که دبیرستان دخترانه شهید صدر ساخته شد به انتهای خ مدرسه منتقل شد و دبستان پسرانه قائم به جای آن جایگزین شد و این مدرسه راهنمایی 8 سال است که در مکان فعلی قرار دارد و از نظر مساحت با مکان قبلی تفاوتی ندارد.
4-مشخصات فیزیکی ساختمان آموزشگاه
1-نمای بیرونی آموزشگاه : سیمانی می باشد که رنگ شده است (رنگ آبی پر رنگ و کم رنگ )
2-شعارهای روی دیوار :
فرزندم، ای همه هستی من، به ره باد مرو و پیش گلچین منشین
ای سراپا الماس قدر خود را بشناس
درخت تو گر بار دانش بگیرد به زیرآوری چرخ نیلوفری را
3-بوفه :
بوفه در انتهای حیاط مدرسه می باشد و بوفه به سرایدار مدرسه آقای سلطان آبادی اجاره داده شده است به مبلغ ماهی 65000 تومان که این مبلغ هر ماه به شماره حساب مدرسه در بانک واریز می شود. اصلا نزدیک به کلاسهای درس نمی باشد و مسئول بوفه که آقای سلطان آبادی می باشد سالم است و دارای کارت بهداشت می باشد که سالی یکبار پس از آزمایشات دریافت می کند و غذای بوفه دسته بندی شده می باشد و کلیه موازین بهداشتی رعایت می شود. و تغذیه یا خوراکیها را در زمان زنگ تفریح به دانش آموزان می دهند و بیشتر غذاهایی که بعضی از اعضا انجمن اولیا و مربیان درست می کنند مانند لوبیا، آش رشته، سالاد اولویه که غذاهای ساده ای هستند به دانش آموزان فروخته می شود و پول آن صرف کارهای پرورشی و نماز مدرسه می شود.

4-مدرسه
یک طبقه است و دارای 12 کلاس درس- یک دفتر معاونین و معلمان- یک دفتر مدیر نمازخانه، اتاق پرورشی، انباری، سرویس بهداشتی کارکنان و آبدارخانه، کتابخانه و حیاط خلوت، آزمایشگاه و دفترداران می باشد.
5-نمازخانه دارد به متراژ 50 مترمربع
6-مشاوره بصورت دوروز در هفته می باشد توسط خانم رمضانی
7-آبخوری در حیاط مدرسه می باشد
8-در این مدرسه راهنمایی کلاسهایی که مشرف به حیاط مدرسه هستند از نور آفتاب برخوردار هستند و کلاسهایی که مشرف به حیاط مدرسه نیستند از سمت پنجره هایی که مشرف به حیاط خلوت مدرسه است تا حدودی نور می گیرند.
9-پشت بام مدرسه ایزوگام میشود و سالی یکبار پشت بام را بررسی می کند.
10-مدرسه راهنمایی 8 سرویس بهداشتی برای دانش آموزان و یک سرویس بهداشتی برای معلمان و کارکنان می باشد. آبخوری در انتهای حیاط مدرسه قرار دارد و نظارت به صورت روزانه می باشد در شیفت صبح و بعدازظهر که برای استفاده دانش آموزان مشکلی از نظر بهداشت نداشته باشد و معاونین رسیدگی می کنند و مستخدمان با استفاده از مواد بهداشتی و شوینده آبخوریها را تمیز می کنند.
5-تجهیزات واحد آموزشی :
1-کتابخانه 2-آزمایشگاه 3-کارگاه و دارای 2 دستگاه فتوکپی-ضبط صوت
تلویزیون رنگی-ویدئو-نوار-میکروفون-سی دی های آموزشی-قرآنی-مذهبی) زمین بازی که در حیاط مدرسه است و هم برای والیبال و هم بسکتبال استفاده می شود.
6-امور بهداشتی :
آموزشگاه دارای 8 سرویس بهداشتی برای دانش آموزان است و در حیاط مدرسه می باشد. آبخوری در حیاط مدرسه و در کنار بوفه مدرسه قرار دارد و چون در جایی قرار دارد که دانش آموزان می توانند براحتی از آبخوری استفاده کنند مزاحمتی برای یکدیگر بوجود نمی آورند و نظارت به صورت روزانه در دو شیفت صبح و بعدازظهر می باشد و زیرنظر معاونین می باشد.
7-دفتر آموزشگاه :
دفتر آموزشگاه دفتر معاونین و معلمان روبروی درب ورودی سالن مدرسه قرار دارد و دفتر مدرسه در انتهای سالن سمت چپ می باشد.
در دفتر معاونین و معلمان حضور دارند که معلمان زنگ تفریح به دفتر معاونین و معلمان مراجعه می کنند و معاونین امور محوله را انجام می دهند و دفتر معاونین و معلمان در دسترس می باشد و معمولا در دفتر یکی از معاونین حضور مرتب دارد و پاسخگو به دانش آموزان و والدین و افراد متفرقه می باشد.
معاونت آموزشی دارند که یکی از معاونین آموزشی و دیگری اجرائی می باشدو دفتر برنامه ریزی نیز دارند که این برنامه ریزی ها اغلب در دفتر مدیر مدرسه انجام می شود.
در دفتر معاونین و معلمان و همچنین دفتر مدیر مدرسه تابلوهایی قرار دارند که شعارهای مخصوص به روز نوشته شده است و همچنین بوردی روی دیوار دفترها نصب شده است که اعلانات و بخش نامه های عمومی و علامت دیگر ضروری بر روی آن نصب می شود.
و جلسات بر حسب ضرورت و طبق برنامه زیرنظر معاونین و مدیر مدرسه تشکیل میشود.
8-نمازخانه :
نمازخانه به مساحت 50 مترمربع می باشد و زیر نظر مربیان تربیتی است و گنجایش آن محدود است و دانش آموزان به نوبت می توانند برای انجام نماز از آن استفاده کنند و در انتهای سالن مدرسه سمت راست قرار گرفته است و مشرف به حیاط خلوت می باشد و پیش نماز مدرسه دارد و کف نمازخانه موکت می باشد و مرتبا مستخدمین آن را نظافت می کنند و مسائل بهداشتی در آن رعایت می شود و معمولا محل برگزاری جلسات بهداشتی-ورزشی و غیره می باشد.
9-کتابخانه :
مشرف به حیاط مدرسه و در کنار آزمایشگاهی می باشد و در ورودی آن بسمت بالکن حیاط مدرسه باز می شود و قابل دسترسی است و دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند و کلاً کتابهای آموزشی-دینی و مذهبی، علمی، و غیره وجود دارد که هم برای معلمین و هم برای دانش آموزان قابل استفاده می باشد و مسئول کتابخانه خانم ها صفاری و بصیرتی هستند و دانش آموزان را برای دریافت کتاب مورد نیازشان راهنمایی می کنند و دانش آموزان دارای کارت کتابخانه نیز می باشد و کتابخانه دارای 600 جلد کتاب است و شامل مجموعه ای از کتابهای داستانی-علمی-فلسفی، اقتصاد، مذهبی، ادبیات، هنر و کتابهای کمک آموزشی معلمان می باشد و این کتابخانه دارای 63 قفسه می باشد که بر حسب موضوعات ذکر شده طبقه بندی شده و به راحتی قابل استفاده برای کارکنان و دانش آموزان است مساحت کتابخانه 20 مترمربع میباشد که متصدیان گفتند : خیلی کوچک است و اگر بزرگتر بود می توانستند کتابهای بیشتری را در آن قرار دهند.

10-آزمایشگاه :
مساحت آزمایشگاه 20 مترمربع می باشد و مکان آن در وسط بین دفتر دفترداران و کتابخانه می باشد و در ورودی آن مشرف به بالکن حیاط مدرسه می باشد. و آزمایشگاه فیزیک و شیمی و زیست شناسی است و نیاز مدرسه را می تواند برطرف کند و پاسخگوی سوالات دانش آموزان در زمینه های فیزیک-شیمی-زیست شناسی می باشد و متصدیان آزمایشگاه خانم مه لقا حسنی و خانم خوش اقبال می باشد و آزمایشگاه دارای :
1-تجهیزات فیزیک که شامل : 1-الکتروسکوپ 2-زنگ اخبار 3-رادیومتر کروکی 4-ماشین بخار 5-سطح شیب دار 6-موتور چهارزمانه 7-انواع آینه 8-عدسی ها 9-ولت سنج 10-آمپرسنج 11-گالوانومتر 12-چراغ رویتر 13-دیازپام و غیره می باشد.
2-تجهیزات شیمی : 1-بشر 2-بالن 3-بالن ژوژه 4-استوانه مدرج 5-ارلن 6-ظروف مرتبط 7-لوله آزمایش 8-قیف 9-بوته چین 10-کپسول چینی 11-هاون 12-لوله مبرد 13-لوله جریان همرفت 14-کاغذ صافی 15-انواع دماسنج 16-انواع پیپت ها 17-مدل مولکولی 18-قیف شیر 19-چراغ الکلی 20-سه پایه 21-توری نسوز 22-دماپا 23-ظروف احتراق 24-لوله 25-بالن گیر 26-ترازو و غیره ....
و نیز دارای 26 نقشه جغرافیایی و دارای یازده عدد (11) چارت مربی و 48 عدد چارت زبان می باشد.
مکان آزمایشگاه کوچک می باشد و دانش آموزان در روزهای شنبه و دوشنبه و چهارشنبه به آزمایشگاه می روند. و نیاز درسی دانش آموزان را می توانند به صورت کامل برطرف کنند و در آزمایشگاه وسائل ایمنی وجود دارد مانند کپسول آتش نشانی و دارای پنجره نیز می باشد که اگر زمانی آتش نشانی اتفاق بیافتد فوراً آن را باز می کنند و از کپسول آتش نشانی نیز استفاده می کنند.
11-مکان ورزشی :
سالن ورزشی ندارند و از همان حیاط مدرسه برای ورزش استفاده می کنند. و وسائل ورزشی اغلب توپ والیبال-توپ بسکتبال-وسائل بد مینتون و وسائل پینگ پنگ استفاده می شود و زیر نظر مربیان ورزشی که 3 نفر هستند و در ساعتهای ورزش دانش آموزان بهمراه مربیان به ورزش می پردازند. گاهی اوقات بخاطر کوچک بودن مدرسه و یا بارندگی دانش آموزان را در ساعت ورزش به سالن امید که درخیابان مدرسه است می برند و هزینه کرایه سالن ورزشی امید را از خود دانش آموزان دریافت می کند هر دانش آموز مبلغ شش هزار تومان می پردازند برای هر ماه و در سالن ورزشی امید دانش آموزان می توانند ورزشهای ایروبیک و بدنسازی را یاد بگیرند و ورزشهای بسکتبال-هندبال-والیبال و بدمینتون را هم در مدرسه و هم در سالن امید یاد می گیرند و سالن امید را بیشتر در زمستان کرایه می کنند و هر جلسه مدرسه 1600 تومان به سالن امید پرداخت می کند.
12-کارگاه :
مکان کارگاه در گوشه حیاط می باشد. مسئولیت کارگاه نیز با خانم خوش اقبال می باشد که ایشان گفتند در ماههای سال اول تحصیلی دانش آموزان 1-کاربا برق را یاد می گیرند (هفته ای یک ساعت کارگاه دارند)
2-کار بعدی دانش آموزان کار با چوب است که کلاسهای پایه اول ساخت قاشق چوبی را یاد می گیرند و کلاسهای پایه دوم ساخت چوب لباسی و گونیا را یاد می گیرند و کلاسهای پایه سوم ساخت قاب عکس و معرق کاری یاد می گیرند.
3-کار با فلز را یاد می گیرند که کلاسهای پایه اول دربازکن درست می کنند و کلاسهای پایه دوم قالب شیرینی پز و کلاسهای پایه سوم فقط با ساختمان سازی آشنا می شوند.
بخش دوم :

مدیریت
مقدمه:

تعریف مدیریت:
یکی از تعاریفی که درباره مدیریت به عمل آمده و مورد قبول اکثر نویسندگان این رشته می باشد، مدیریت را انجام دادن کارها به وسیله و از طریق دیگران می دادند چنانکه از این تعریف بر می آید دو موضوع مورد تاکید قرار گرفته است. اول به انجام رسانیدن و دوم وجود اشخاص برای انجام کارها بنابراین نظریه ها و مکاتبی که در مدیریت به وجود آمده اند هریک توجه خود را بر یکی از این دو عامل ویا به هر دو عامل معطوف داشته اند.
علم یا هنر مدیریت :
در بین علمای مدیریت همیشه بحث بوده است که مدیریت را هنر بدانیم یا علم و چرا؟ در این قسمت کوشش می شود تا جایی که امکان دارد به این بحث تئوریک پاسخی داده شود زمانی که شخصی را که مسئول اداره امور سازمانی می کنیم از وی می خواهیم با هماهنگ کردن فعالیتها و سازماندادن افرادی که در اختیار دارند هدف سازمانرا هر قدر که ممکن است سریعتر و با صرفه تر به انجام برساند گروهی از مردم تصور می کنند که مدیر دارای وظایفی استثنایی است زیرا عملا مشاهده شده است اشخاصی که در فنی تخصصی دارند بخوبی قادر به اداره امور موسسه مربوطه یا قسمتی از آن نیستند. مثلا یک پزشک امکان دارد نتواند امور بیمارستانی را به خوبی اداره کند و یا یک مهندس مکانیک برجسته از عهده اداره کارگاه یا کارخانه صنعتی به نحو احسن بر نیاید شک نیست مدیر برای به انجام رسانیدن هدف و بقای سازمان باید تصمیماتی درزمینه بحث و توسعه سازمان تهیه و تعیین خط مشی و سیاست کلی سازمان استخدام و یا انفصال کارمند و غیره را اتخاذ نماید. و بعید نیست هر تصمیمی که مدیر اتخاذ می نماید بدون تردید اثر روانی در انسانهای تابع وی می گذارد مدیر موفق کسی است که وقتی تصمیمی را اتخاذ می نماید اثری سازنده و مثبت رد زیردستان باقی گذارده و ضمنا قادر باشد کنش و واکنش آنان را پیش بینی و کنترل کند نتیجه ای که تاکنون از تجربیات علمی بدست آمده نشان می دهد که کنترل و پیش بینی رفتار انسانی باید بر مبنای تجربیات مدیر پایه گذاری شود و یا اینکه از تئوریهایی که در علوم اجتماعی به اثبات رسیده است پیروی گردد. وقتی صحبت از تجربه به میان می آید منظور هنر مدیریت است زیرا لغتنامه انگلیسی (وبستر) هنر را این طور تعریف کرده است که هنر عبارت است از مهارت در انجام کاری که بوسیله تجربه، تکرار و مشاهده بدست آمده باشد در مقابل زمانی که درباره تئوری سخن به میان می آید هدف علم است که درباره واقعیتها صحبت می کند و بطوریکه قبلا نیز اشاره شد علم عبارت است از دانستنی قابل اثبات.
اگر مدیریت را از جنبه هنری آن مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که تاکید بیشتر درباره حل مسائل و مشکلات سازمان از طریق احساس قضاوت شخصی و مهارت می باشد و این مهارت در اخذ تصمیم صرفا بر مبنای تجربه شغلی است تا حقایق. .وقتی مدیریت را از دریچه علمی بودن آن نگاه می کنیم منظور اخذ تصمیم بر مبنای اطلاعات و حقایق موجود یا متکی شدن به تئوریهایی است که قبلا به اثبات رسیده است درحالی که مدیریت از دیدگاه هنری آن اخذ تصمیم بر مبنای احساس، قضاوت شخصی، مهارت و جهانبینی شخص استوار است تعدادی که موافق هنر بودن مدیریت هستند معتقدند که مدیریت نمی تواند علم باشد و عنوان می کنند مسائلی که مدیران با آن سروکار دارند بسیار پیچیده و گوناگون و دارای متغیرهای فراوانی است و به همین جهت نمی توان دقتی را که لازمه به اثبات رسانیدن واقعیت خاص است در سایر موارد تعمیم داد.
پس در خاتمه می توانیم عنوان کنیم که مدیریت هم علم است هم هنر واگر مدیری از روشهای علمی و تئوریهای موجود برای حل مسائل خود استفاده نماید و ضمنا تجربه کافی برای اخذ تصمیمی داشته باشد از دیگران موفق تر خواهد بود.
1-مشخصات مدیر دبیرستان
خانم منصوره احمدی خلیلی نام پدر : باقر ش.شناسنامه : 437 مدرک تحصیلی : فوق دیپلم علوم انسانی سابقه خدمت : 29 سال در آموزش و پرورش 14 سال تدریس 15 سال مدیر
که ایشان نیز در پی تأسیس یک مدرسه راهنمایی غیر انتفاعی در مقطع راهنمایی بعد از بازنشستگی در گوهردشت هستند.
2-وظایف مدیر دبیرستان :
ایشان دراین مورد نظر خود را بصورت خلاصه ذکر کردند.
1-مدیر باید همیشه خود را مسئول بداند و خودشان همیشه قبل از همکاران در مدرسه حضور دارند و بعد از همه همکاران از مدرسه خارج می شوند.
2-نظارت کامل بر تمام همکاران دارند.
3-ایشان مدیر دو شیفت صبح و بعدازظهر هستند و با کمال دقت کافی و کنترل بر مدرسه به انجام وظیفه می پردازند.
4-در مورد برنامه ریزی آموزشی با سایر همکاران توانسته اند مدرسه خوبی در زمینه پیشرفت تحصیلی داشته باشند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ساخت و ارزيابي افشانک مخروطي توخالي با استفاده از نانوکامپوزيت هاي سراميکي تحت pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ساخت و ارزيابي افشانک مخروطي توخالي با استفاده از نانوکامپوزيت هاي سراميکي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ساخت و ارزيابي افشانک مخروطي توخالي با استفاده از نانوکامپوزيت هاي سراميکي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ساخت و ارزيابي افشانک مخروطي توخالي با استفاده از نانوکامپوزيت هاي سراميکي تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی ماشین های کشاورزی (بیوسیستم) و مکانیزاسیون ایران
تعداد صفحات: 13
نویسنده(ها):
فرید امیر شقاقی – مربی پژوهشی، بخش تحقیقات فنی و مهندسی، مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی.
هومن شریف نسب – استادیار پژوهشی، بخش تحقیقات مهندسی ماشینها و مکانیزاسیون کشاورزی، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی

چکیده:
افشانک ها مهمترین و انتهایی ترین قسمت یک سمپاش هستند، که برای پخش مایع سم به صورت یکنواخت در یک دبی مشخص به کار میروند. این تحقیق به منظور ارتقاء کیفیت افشانک ها با افزودن نانو مواد در مقیاس میکرونی و نانوئی به سرامیک انجام شد. برای ساخت افشانک مخروطی توخالی از ماده سرامیکی آلومینا که با مواد شیمیایی خورنده کمترین واکنش را داشته و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، استفاده شد و برای بهبود مقاومت در برابر شکنندگی و افزایش میزان چقرمگی آن، زیرکونیای پایدار شده با ایتریم اضافه گردید. برای تولید افشانک از روش پرس تک محور استفاده شد و در نهایت برای تولید قطعه نهایی، عمل تفجوشی در دمای 1650 درجه سلسیوس به مدت یک ساعت انجام پذیرفت. افشانک ساخته شده به قطر اصلی 15 میلیمتر و قطر روزنه 2 میلیمتر بود. نتایج آزمون افزایش میزان دبی خروجی نسبت به زمان نشان داد میزان افزایش دبی در افشانک کامپوزیت آلومینا، ایتریم و زیرکونیا در مقایسه با افشانک سرامیکی مرسوم پس از 50 ساعت آزمون تحت شرایط استاتیکی، به میزان 35- 30 درصد کاهش یافته بود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله طراحي کنترل کننده هوشمند وضعيت موتور الکتريکي جريان مستقيم با استفاده از شبکه عصبي تطبيقي خطي تحت pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحي کنترل کننده هوشمند وضعيت موتور الکتريکي جريان مستقيم با استفاده از شبکه عصبي تطبيقي خطي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله طراحي کنترل کننده هوشمند وضعيت موتور الکتريکي جريان مستقيم با استفاده از شبکه عصبي تطبيقي خطي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحي کنترل کننده هوشمند وضعيت موتور الکتريکي جريان مستقيم با استفاده از شبکه عصبي تطبيقي خطي تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: دومین همایش ملی فناوری های نوین در مهندسی برق و کامپیوتر
تعداد صفحات: 5
نویسنده(ها):
حامد سنائی – کارشناس ارشد مهندسی مکاترونیک،باشگاه پژوهشگران جوان سما، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد میاندوآب، میاندوآب،ایران نویسنده مسئول
پیام دلالیان میاندوآب – کارشناس ارشد مهندسی برق قدرت، باشگاه پژوهشگران جوان سما، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد میاندوآب، میاندوآب،ایران
امیر ریخته گرغیاثی – عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق کنترل دانشگاه تبریز

چکیده:
کنترل ساده و آسان موتورهای جریان مستقیم موجب بکارگیری گسترده آنها در صنعت شده است. به طور کلی استراتژی کنترلی این نوع موتورها با کنترل ولتاژ آرمیچر و یا کنترل میدان صورت می پذیرد. با شناسایی و ارائه روشهای نوین در تئوری کنترل، روش های کنترل موتورهای جریان مستقیم نیز گسترش یافته اند. در این مقاله از شبکه عصبی تطبیقی خطی جهت کنترل وضعیت یک موتور جریان مستقیم تحریک مستقل نوعی استفاده شده است. در کنترل وضعیت با استفاده از این روش کنترلی، وضعیت پایه شبکه عصبی همان وضعیت ورودی مرجع در نظر گرفته شده و پس از انطباق وضعیت خروجی بر وضعیت ورودی مبنا ولتاژ سیم پیچی آرمیچر صفر شده و در نهایت موتور خاموش می گردد. ویژگی مهم روش پیشنهاد شده در این مقاله اصلاح ضرایب شبکه عصبی در حین کار کردن موتور و مقاوم بودن پاسخ ها نسبت به تغییرات پارامترهایی نظیر ممان اینرسی و نیروی اصطکاک می باشد. برای نشان دادن مطلوبیت کارائی کنترل کننده ارائه شده، عملکرد آن با یک کنترل کننده کلاسیک نظیرکنترلرPIDمقایسه شده و نتایج کار به صورت شبیه سازی در محیط سیمولینک نرم افزارMATLABنشان داده شده است. نتایج بدست آمده از شبیه سازی نشان می دهند که بواسطه استفاده از روش کنترلی پیشنهادی هیچگونه نوسانی در پاسخ ها مشاهده نشده و همچنین مدت زمان رسیدن پاسخ دینامیکی سیستم موتور به وضعیت مطلوب کم می باشد پاسخ دینامیکی سیستم موتور به وضعیت مطلوب کم می باشد


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تأثير سطوح مختلف کودي نيتروژن براي توليد تنباکوي اصفهاني در منطقه اصفهان تحت pdf دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثير سطوح مختلف کودي نيتروژن براي توليد تنباکوي اصفهاني در منطقه اصفهان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تأثير سطوح مختلف کودي نيتروژن براي توليد تنباکوي اصفهاني در منطقه اصفهان تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثير سطوح مختلف کودي نيتروژن براي توليد تنباکوي اصفهاني در منطقه اصفهان تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: سیزدهمین همایش علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و سومین همایش علوم و تکنولوژی بذر ایران
تعداد صفحات: 4
نویسنده(ها):
عبدالغفور قلی زاده – بهشهر، مرکز تحقیقات و آموزش توتون تیرتاش
عبدالرحیم مهدوی – بهشهر، مرکز تحقیقات و آموزش توتون تیرتاش
مجتبی احمدی – بهشهر، مرکز تحقیقات و آموزش توتون تیرتاش

چکیده:
تأمین عناصر غذایی مورد نیاز گیاه به کمک مصرف دقیق کودها بویژه در خاک های فقیر باعث افزایش میزان محصول خواهد شد. نیتروژن از اجزای اصلی بسیاری ترکیبات آلی از قبیل پروتئین ها، اسیدهای نوکلئیک، نیکوتین و غیره می باشد. به منظور تعیین تأثیر سطوح مختلف نیتروژن جهت افزایش کمی و کیفیت محصول تنباکوی رقم اصفهانی، آزمایشی با هشت سطح نیتروژن (صفر، 46، 92، 138، 184، 230، 276 و 322 کیلوگرم نیتروژن در هکتار) از منبع کود اوره در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی در 3 تکرار در مزرعه ی ایستگاه تحقیقات تنباکوی اصفهان اجرا شد. در طول دوره رشد صفات طول و عرض برگ، قطر ساقه، کلروفیل برگ و پس از برداشت (بصورت کفبر) عملکرد، متوسط قیمت، درآمد ناخالص و محتوی قند، نیکوتین، نیتروژن و پتاسیم برگ تنباکو مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تجزیه واریانس داده ها نشان داد که مقادیر مختلف کود نیتروژن بر صفات عملکرد خشک و درآمد هکتاری تأثیرمعنی داری به ترتیب در سطح یک درصد و پنج درصد داشته است. بطوری که تیمار 230 کیلوگرم نیتروژن در هکتار که معادل 500 کیلوگرم کود اوره می باشد دارای بالاترین مقدار درآمد ناخالص بوده و به عنوان تیمار برتر معرفی می شود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 17 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ali | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله کاربرد روش PCA در ارزيابي تامين کنندگان تحت pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کاربرد روش PCA در ارزيابي تامين کنندگان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله کاربرد روش PCA در ارزيابي تامين کنندگان تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کاربرد روش PCA در ارزيابي تامين کنندگان تحت pdf :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: دومین کنفرانس لجستیک و زنجیره تامین

تعداد صفحات: 12

نویسنده(ها):

جعفر رزمی – استادیار و عضو هیات علمی گروه صنایع دانشکده فنی دانشگاه تهران
شهروز بامداد – دانشجوی کارشناسی ارشد گروه صنایع دانشکده فنی دانشگاه تهران

چکیده:

در این مقاله مدلی جهت ارزیابی تامین کنندگان با استفاده از روش(Principle Component Analysis) PCA ارایه شده است. این مدل به رتبه بندی تامین کنندگان با توجه به شاخص های مدل می پردازد. این روش در یک شرکت تولیدی پیاده سازی شده است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسي اثر پنجره هاي بارتلت و مستطيلي در حذف ترم هاي تداخلي تبديل ويگنرويل با فرض دو سيگنال LFM موجود در محيط تحت pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي اثر پنجره هاي بارتلت و مستطيلي در حذف ترم هاي تداخلي تبديل ويگنرويل با فرض دو سيگنال LFM موجود در محيط تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي اثر پنجره هاي بارتلت و مستطيلي در حذف ترم هاي تداخلي تبديل ويگنرويل با فرض دو سيگنال LFM موجود در محيط تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي اثر پنجره هاي بارتلت و مستطيلي در حذف ترم هاي تداخلي تبديل ويگنرويل با فرض دو سيگنال LFM موجود در محيط تحت pdf :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: کنفرانس ملی فن آوری، انرژی و داده با رویکرد مهندسی برق و کامپیوتر
تعداد صفحات: 5
نویسنده(ها):
نادر حسن زاده – دانشگاه امام حسین (ع)
مجید اخوت – دانشگاه امام حسین (ع)

چکیده:
استفاده از روشهای پنجرهگذاری به منظور هموارسازی و حذف ترمهای تداخلی یک ابزار مهم و کابردی در بهینهسازی روشهای زمان فرکانس میباشدبا توجه به این که روش های پنجرهگذاری متعددی تا به حال معرفی شده اند که دارای ویژگیهای متعددی از نظرمیزان PSLR و سایر پارامترها میباشند لذاهدف ما در این مقاله بیشتر بررسی دو نوع از این پنجرهها از نظر میزان حذف ترمهای تداخلی توزیع ویگنرویل میباشد با توجه به این که توزیع ویگنرویل دارای رزولوشن خیلی بالایی در آشکارسازی سیگنال های نایستان به ویژه سیگنال LFM دارد و تنها عامل مزاحم در استفاده از توزیع ویگنرویل وجود ترمهای تداخلی در بین سیگنالهای آشکارسازی شده میباشد لذا اگر بتوانیم با اتخاذ روشی بهینه این ترمهای تداخلی را حذف کنیم میتوانیم از رزولوشن این تبدیل به نحو احسن استفاده نماییم در این مقاله هدف ما بررسی و مقایسه دو نمونه از این پنجرهگذاری هاست تا میزان تاثیر آنها را در حذف ترم های تداخلی و همچین میزان تضعیف رزولوشن مولفه های اصلی باهم مقایسه نماییم.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,